اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 آبان ماه جاری به طور همزمان صورت می‌گیرد

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 30 کشور

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی فارس گفت: به مناسبت آغاز دهه محرم و ترویج فرهنگ عاشورایی، همایش شیرخوارگان حسینی در 150 نقطه استان فارس و همزمان با 30 کشور جهان برگزار می‌شود.

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 30 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شاهرخ صبوری عصر امروز در نشست اعضا و دست‌اندرکاران همایش شیرخوارگان حسینی در سخنانی اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی در سال گذشته در 2 هزار نقطه کشور و 20 شهر جهان برگزار شد، که با تلاش‌های انجام شده این همایش سال جاری در 2 هزار و 300 نقطه کشور و 30 نقطه جهان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی همایش در تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه شهرها و روستاهای استان فارس و در شیراز در ساعت 8:30 صبح جمعه این هفته در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) آغاز می‌شود.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی استان فارس تصریح کرد: از سوی اتحادیه خیاطان و خواهران موحد شیراز بیش از 50 هزار لباس نمادین طفل شش ماهه ابا عبدالله‌الحسین (ع) برای شیرخوارگان دوخته و در این همایش توزیع می‌شود.

صبوری بیان داشت: استان فارس در سال گذشته در برپایی همایش شیرخوارگان حسینی مقام نخست را کسب کرد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی 20 ایستگاه خدمات درمانی و پزشکی با ویزیت و داروی رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توزیع شیر رایگان در ورودی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است.

دبیر همایش شیرخوارگان فارس ابراز داشت: استکبار و مفتیان عربستان از جهانی شدن این همایش باشکوه اظهار ترس و وحشت کرده‌اند.

صبوری از بدعت‌های غلط مانند قمه‌زنی و اشعار بی‌ربط و ناموزون در برپایی عزاداری حسینی انتقاد کرد و افزود: در اجرای شعائر دینی و مذهبی باید به احساسات اقشار موحد جامعه احترام گذاشت و از آوردن الفاظ خلاف شرع جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: والدینی که دارای فرزند شیرخواره هستند، برای دریافت و صدور کارت شیرخوارگان حسینی می‌توانند با ارسال پیامک 3000800233 مشخصات کامل فرزندان خود را در این سامانه قید کنند.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول