اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت آبفای استان اردبیل:

ادارات اردبیل بدهی 17 میلیارد ریالی به آب و فاضلاب دارند

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: ادارات دولتی بیش از 17 میلیارد تومان بدهی به شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل دارند.

ادارات اردبیل بدهی 17 میلیارد ریالی به آب و فاضلاب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین حسن‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی امور آب و فاضلاب اردبیل اظهار داشت: بخشی از این بدهی‌ها مربوط به سال‌های طولانی است که هنوز ادارات دولتی و نهادهای انقلابی نتوانستند نسبت به تسویه حساب آن اقدام کنند.

وی با اشاره به انباشت این بدهی‌ها از سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: اگر پرداختی‌ها به روز انجام شود ارائه خدمات شایسته‌تر اتفاق می‌افتد که انتظار داریم دستگاه‌های دولتی و مدیران آنها به بازپرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با اشاره به هزینه های استحصال، تولید، تصفیه آب شرب و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در استان اردبیل و همچنین ایجاد و نگهداری تاسیسات آب و فاضلاب شهری یادآور شد در سطح استان اردبیل بدهی‌های معوقه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی 17 میلیارد و 249 میلیون و 896 هزار و 181 ریال بوده که در بخش حق انشعاب آب 3 میلیارد و 625 میلیون و 938 هزار و 260 ریال، حق انشعاب فاضلاب 652 میلیون و 792 هزار و 955 ریال و در بخش آب بها 12 میلیارد و 971 میلیون و 164 هزار و 966 ریال است.

حسن‌زاده گفت:‌ عمده بدهی معوقه در نیروهای نظامی به مبلغ 12 میلیارد و 531 میلیون و 111 هزار ریال، شهرداری‌ها 2 میلیارد و 640 میلیون و 241 هزار ریال و آموزش و پرورش 2 میلیارد و 522 هزار ریال است.

این مسئول با اشاره به مشکلات عدم تخصیص اعتبارات کافی و هدفمند کردن یارانه‌ها که حدود 52 درصد هزینه‌های آب بها به هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مشکلات یاد شده چالش‌های شرکت را افزایش داده و با مشکلات جدی مواجه کرده که امیدواریم با وصول بدهی معوقه بخشی از مشکلات این شرکت برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل  بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در امر خدمات‌رسانی به مشترکین هزینه‌های زیادی را متحمل شده و این هزینه‌ها از مبالغ حق انشعاب آب و فاضلاب و آب بها که مشترکین در مقابل خدمات ارائه شده پرداخت می‌کنند تامین می‌شود و با توجه به عمده مطالبات شرکت که در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی بوده در صورت عدم پرداخت این شرکت را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیش از 16 هزار انشعاب آب و فاضلاب در شش ماهه سال ‌جاری در استان اردبیل واگذار شده است.

وی عنوان کرد: در شش ماه سال ‌جاری 16 هزار و 918 فقره انشعاب آب و فاضلاب در سطح استان اردبیل واگذار شده که 9 هزار و 574 فقره آن در بخش آب و 7 هزار و 344 فقره در بخش فاضلاب است که فروش انشعاب آب نسبت به شش ماه سال گذشته در بخش آب 18 درصد و در بخش فاضلاب 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل ادامه داد: میزان تولید آب استان در شش ماه اول سال گذشته به مقدار 36 میلیون و 400 هزار و 623 مترمکعب و در سال 92 تولید آب 37 میلیون و 158 هزار و 937 مترمکعب بوده که در مقایسه با این دو مقدار به میزان 2 درصد افزایش تولید را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن‌زاده در پایان سخنان خود گفت: آب فروش رفته در شش ماه سال‌ جاری 26 میلیون و 743 هزار متر‌مکعب بوده که نسبت به شش ماه سال گذشته 7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول