اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از 13 آبان امسال خوزستان گزارش می‌دهد

13 آبان پهن بر گستره خوزستان

راهپیمایی 13 آبان امسال همزمان با سراسر کشور با «فریاد مرگ بر امریکا» در خوزستان طنین‌انداز شد.

13 آبان پهن بر گستره خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، راهپیمایی بزرگ 13 آبان امسال با حضور مردم با پرچم و پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی از جمله "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر رژیم صهیونستی"، و ...، نوشته شده بود برگزار شد. تابلوهای بزرگی که بر روی آن عکس اوباما و نام آمریکا و پرچم این کشور نقش بسته بود. وجود دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در مراسم امسال 13 آبان بسیار پررنگ و قابل توجه بوده است.

این مراسم در شهرهایی چون اهواز ساعت 9 و در شهرهای کوچک‌تر، حوالی ساعت 10 برگزار شد.

راهپیمایی یوم‎الله 13 آبان امسال با حضور اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، کسبه و بازاریان و  اقشار دیگر مردم و همچنین مسئولان دستگاه‌های اجرایی، محلی و مسئولان شهرستانی و استانی با سردادن شعار مرگ بر آمریکا همزمان با سراسر کشور انجام شد.

شرکت‌کنندگان شعارهای نیرنگ بی‌وفایی، سوغات آمریکایی و رهبر بیدار ما، هیچ اعتمادی نیست بر آمریکا سر دادند.

امروز خوزستان سراسر 13 آبان بود و با حرکتی پرشور بار دیگر حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب را اعلام کردند.

13 آبان یادآور خون شهدای دانش‌آموز، تسخیر لانه جاسوسی و تبعید امام راحل به ترکیه است.

همزمانی 13 آبان با قیام خونین امام حسین(ع) سبب حضور بیشتر مردم در راهپیمایی برای دفاع از اعتقادات دینی و مذهبی آنها شد.

گروهی از زنان با فرزندانی که در بغل داشته، گروهی با ویلچر و گروهی با عصایی که بر آن تکیه داده‌اند، با مشت‌های گره کرده و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از آمریکا و استکبار نشان دادند.

برخی دانش‌آموزان بر دوش خود چفیه انداخته و بعضی از آنها پرچم ایران بر دوش خود داشتند.

*راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم راهپیمایی روز 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، طلاب حوزه علمیه، دانشجویان و دانش آموزان اهوازی برگزار شد.

در این راهپیمایی که از مسجد اعظم در اتوبان آیت‌الله بهبهانی آغاز شد آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) در کنار دیگر اقشار مردم حضور داشتند.

جمعی از فرماندهان ارتش و نیروی انتظامی و همچنین معلمان و فرهنگیان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان اهواز حضور داشتند.

راهپیمایی روز 13 آبان در اهواز که به مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز ختم شد حضور مردم، طلاب حوزه علمیه، دانشجویان و دانش آموزان پرشور‌تر از سال‌های گذشته بود.

در راهپیمایی روز 13 آبان اهواز سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح به سخنرانی پرداخت.

در این راهپیمایی، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و هیهات من الذله سر دادند.

حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست از دیگر شعارهایی بود که طلاب حوزه علمیه، دانشجویان و دانش‌آموزان اهوازی در روز 13 آبان سر دادند.

همچنین در راهپیمایی 13 آبان اهواز سرود آمریکا،؛ آمریکا مرگ به نیرنگ تو توسط گروه مارش ارتش اجرا شد.

*محکومیت جنایت‌های امریکا

امام جمعه سوسنگرد نیز در مراسم راهپیمایی امسال 13 آبان اظهار کرد: جنایت‌های امریکا را چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب و به کشورهای دیگر محکوم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمد ساری اصل عنوان کرد: سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز یادآور سه حادثه‌ای است که هر کدام یکی از ابعاد مقاومت ملت بزرگ ایران را در برابر زیاده خواهی‌های استکبار به سرکردگی آمریکا ترسیم می‌کند.

وی اضافه کرد: مبارزه قاطع حضرت امام خمینی قدس سره با کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی کارکنان آمریکا در ایران، منجر به تبعید ایشان در 13 آبان 1343 شد، تظاهرات دانش‌آموزان همراه با سایر اقشار ملت در اوج مبارزات انقلابی، شهادت تعدادی از دانش‌آموزان را در 13 آبان 1357 در پی‌داشت و بالاخره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 به تعبیر حضرت امام(ره) انقلاب دومی را ایجاد کرد که بزرگ‌تر از انقلاب اول بود.

*بی‌توجهی به مقابله با استکبار خسارت جبران‌ناپذیری دارد

بخشدار زیدون نیز در راهپیمایی یوم الله 13 آبان در زیدون اظهار کرد: 13 آبان آئینه انقلاب و از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند به شمار می‌رود که شاید تاریخ معاصر ما روزی بدین اهمیت و بزرگی کمتر به یاد داشته باشد.

آرمین ساعد ادامه داد: برخی در تلاش بودند تا امسال شعار مرگ بر آمریکا را از فرهنگ مردم ایران حذف کنند چگونه است که آنان جنایت‌های امریکا را در قبل ایران را فراموش کردند.

وی ادامه داد: 13 آبان و آئین بزرگداشت این روز ملی، حرکتی نمادین با هدف شناخت بیشتر دشمنان کشور و انقلاب و بصیرت‌افزایی مردم نسبت به صفوف دشمنان داخلی و خارجی است.

ساعد تصریح کرد: مقابله با استکبار نباید مورد غفلت واقع شود زیرا بی‌توجهی به آن خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حضور در راهپیمایی 13 آبان نه تنها از لحاظ دینی بلکه از لحاظ انقلابی و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی دارای ارزش است.

ساعد افزود: ضرورت حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی اهمیت ویژه‌ای دارد که امروز شاهد این حضور در سراسر کشور هستیم.

وی گفت: مردم زیدون نیز امروز همگام با همه ملت با صلابت ایران اسلامی در راهپیمایی 13 آبان شرکت و محکم‌تر از همیشه برسر آمریکا و ایادی استکبار فریاد زدند.

بخشدار زیدون در پایان اظهار کرد: ملت به دیپلماسی دولت مردان خود که در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، اعتماد دارد.

*امام خمینی (ره) مظهر مقاومت ملت ایران بود

امام جمعه سردشت زیدون در حاشیه این مراسم با بیان اینکه جوانان این مرزو بوم با رهبری امام راحل پاسخ کوبنده‌ای در روز 13 آبان به امریکا دادند اظهار کرد: 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ اسلامی ایران بوده و بعد از سال‌ها اسارت و شهادت ثمر آن به ظهور نشست.

حجت‌الاسلام ابراهیم قائمی ادامه داد: وقتی ایران اسلامی در اوج مبارزات خود علیه ظلم و ستم بود دانش آموزان این ملت علیه استکبار و دولت وابسته رژیم پهلوی به پا خواسته و حمایت خود را از رهبری انقلاب نشان دادند.

وی تصریح کرد: استکبار خوی درندگی خود را در انقلاب نشان داده و دانش‌آموزان این ملت را به خاک و خون کشید تا به خواسته‌های نابه جای خود برسد.

قائمی افزود: دولت غاصب امریکا هنوز هم در کشورهای خاورمیانه این دخالت‌ها و جسارت‌ها را با همکاری هم‌پیمانانش ادامه می‌دهد.

وی همچنین عنوان کرد: ملت ایران با ایستادگی امریکا را از کشور دور و انقلاب اسلامی را جایگزین استکبار کرد.

امام جمعه سردشت زیدون تاکید کرد: هدف استکبار این است که تسلط پیدا کند بر همه عالم و منابع کشورها را به غارت ببرد.

قائمی اضافه کرد: توطئه‌هایی که علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی به‌ویژه جوانان برنامه ریزی شده برای این است که جوانان ما را از اصل اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دور کنند و اتحاد و وحدت را از بین ببرند.

وی ابراز داشت: دشمن درصدد آن است که جوانان را به آینده ناامید و نسبت به جهاد و شهادت شک و شبهه‌اندازی کند و ارزش‌های تاریخی اسلامی را زیر سوال ببرد.

امام جمعه سردشت زیدون ادامه داد: یکی از این ارزش‌ها جریان تاریخی عاشوراست که می‌گویند این قضیه ساده‌ای بوده که در کربلا اتفاق افتاده است.

*13 آبان نمود جایگاه ایران به جهان است

فرماندار حمیدیه نیز در حاشیه راهپیمایی 13 آبان امسال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: 13 آبان جایگاهی است که استقامت و استواری ملت در برابر آمریکا به جهانیان نشان می‌دهد و امسال این جایگاه با شور و حال مضاعف‌تری به رخ کشیده شده است.

سعید فیوضی با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان امسال فرمایش امام راحل «که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را به همه اثبات می‌کند افزود: مهمترین محور این آئین، بازبینی و بازخوانی دشمنی آمریکا با ایران و تبیین چگونگی مبارزه با استکبار خواهد بود.

فرماندار حمیدیه همچنین عنوان کرد: از همه شهروندان به ویژه دانش‌آموزان برای حضور در مراسم امروز تشکر کرده و قدردان آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: امسال مردم یوم‌الله 13 آبان را پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شده و حضور چشمگیر دانش‌آموزان بسیار ستودنی‌ست.

فیوضی با بیان اینکه امروز ملت نشان می‌دهند حضور مردم شهرستان مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است گفت: این روز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حماسه دیگری بر پا شده و بیعتی مجدد با مقام عظمای ولایت است.

*فریادهای مرگ بر آمریکا حماسه‌ای دیگر

امام جمعه رامهرمز نیز در راهپیمایی 13 آبان امسال اظهار کرد: شهر و روستاهای این شهرستان با فریادهای مرگ بر آمریکا حماسه‌ای دیگر آفریده و خواستار تلاش برای مقابله با استبداد و استکبار شدند.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی متوجه شیطان صفتی آمریکا شده‌اند و می‌دانند که همه بدبختی‌های ملت‌ها از سوی آمریکای جهانخوار است.

وی ادامه داد: امروز ما در موضع مناسبی قرار گرفته‌ایم و در جبهه‌ای واحد به سر می‌بریم و از سختی‌ها نمی‌هراسیم.

امام جمعه رامهرمز خاطرنشان کرد: دشمنان ما باید بدانند آنها نمی‌توانند ما را از گرسنگی بترسانند زیرا که ما فرزندان محرم و عاشورا هستیم و شهادت برای ما افتخار است.

وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که ما دست از پایداری و مقاومت در برابر استکبار و استثمار بر نخواهیم داشت.

وی گفت: تنها راه رسیدن به آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی حفظ آزادی است و باید این آزادی را حفظ کنیم زیرا که دشمن ما گرگ صفت بوده و دنبال فرصت است.

موسوی در پایان تصریح کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان این مملکت هستند و بهترین و شایسته‌ترین‌ها برای ایران اسلامی خواهند بود.

*تجمع 3 هزار نفری دانش‌آموزان آبادانی

به گزارش فارس از آبادان، حدود 3 هزار دانش‌آموز آبادانی در مراسم یوم‌الله 13 آبان شرکت کردند و شعار مرگ بر آمریکا را رسا‌تر از همیشه در این شهر طنین‌انداز کردند.

در این تجمع، دانش‌آموزان آبادانی، نسبت به خوی استکباری آمریکا و جاسوسی‌های این دولت مستکبر اعتراض خود را نشان دادند.

شعار مرگ بر آمریکا در این روز با فریاد امیرالمومنین علی (ع) همراه بود، دانش‌آموزان در طول این تجمع از آرمان‌های انقلاب ضمن دفاع حمایت کردند.

امام جمعه شهر آبادان تنها سخنران این تجمع بود و برای دقایقی خوی استکباری و جنایت‌های آمریکا را در سال‌های گذشته علیه ملت ایران گوشزد کرد.

*13 آبان اشغال روشن‌بینانه لانه جاسوسی آمریکا

امام جمعه آبادان در تجمع دانش‌آموزی 13 آبان اظهار کرد: 13 آبان روزی بزرگ با سه اتفاق مهم است، این روز از چند حیث برای ما قابل اهمیت است و در این روز جوهره انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور ادامه داد: در سال 42، هم‌زمان با سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) و تبعید وی به ترکیه در پی اعتراض ایشان به لایحه کاپیتولاسیون بود که به دستور آمریکا انجام شد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: کاپیتولاسیون، لایحه ننگینی بود که باعث می‌شد کم ارزش‌ترین نظامی امریکا بر بلند پایه‌ترین مقام نظامی کشور ما سلطه داشته باشد و این کشور از مردم ایران حق توحش دریافت کند.

ابراهیمی‌پور افزود: مسئله دوم که در 13 آبان به وقوع پیوست در سال 57 بود که رژیم شاهنشاهی، دانش‌آموزان مبارز را به خاک و خون کشید و به شهادت رساند.

وی عنوان کرد: سومین مناسبت مهم روز 13 آبان نیز، اشغال روشن‌بینانه لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب دوم به وقوع پیوسته است.

نماینده ولی فقیه در آبادان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند که نظام مقدس ما ریشه ستم‌شا‌هی و زورگویی را در این مملکت برچیده است.

امام جمعه آبادان اظهار داشت: 34 سال پیش در همین روز بود که چنین اتفاقی برای نخستین بار در 13 آبان افتاد و مردم جهان اکنون معنی آن اقدام روشن بینانه دانشجویان ایرانی مبنی بر تسخیر لانه جاسوسی را متوجه شده‌اند.

ابراهیمی‌پور اضافه کرد: از 13 آبان بود که شعار مرگ بر آمریکا از شور و شعور ملت ایران برخواست و مواضع این دولت مکار را برای مردم ایران روشن شد.

وی ابراز داشت: معنی این شعار این است که رفتار امریکا از 28 مرداد تاکنون، و در کودتا‌های متعدد برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و بلوکه کردن دارایی‌های ملت ایران بسیار نسنجیده بوده و مردم بدانند که آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: شاید در آن روز‌ها این شعار برای ما هضم نشده بود اما امروز برای نسل جوان ما کاملاً هضم شده است، و هرجا جنایتی رخ می‌دهد دست آمریکا در پشت پرده است، اگر تروریست‌ها در سوریه جولان می‌دهند، اگر در بحرین جنایت‌های زیادی رخ می‌دهد و اگر حکومت قانونی مصر ساقط می‌شود همگی چنگال خونین آمریکا را در پشت پرده دارد.

ابراهیمی‌پور گفت: عکس‌العمل ملت ایران همیشه در برابر امریکا همین بوده است، این شعار مردمی بوده و برخواسته از مردم است و شعار دولتی نیست، این شعار خودجوش است و وجود دیوار بلند بی‌اعتمادی در نزد ملت ایران نسبت به آمریکای جهان‌خوار است.

امام جمعه آبادان در ادامه تاکید کرد: این شعار این است که رفتار امریکا از 28 مرداد تاکنون، و در کودتا‌های متعدد برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و بلوکه کردن دارایی‌های ملت ایران بسیار نسنجیده بوده و مردم بدانند که آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است.

خطیب جمعه‌های آبادان اظهار داشت: اکنون نیز آمریکا دست از جنایت‌های خود برنمی‌دارد و با وجود تمایل ایران به مذاکره، در پشت پرده صحبت از روی میز بودن تمام گزینه‌ها بر علیه ایران می‌کند.

ابراهیمی‌پور تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا زمانی حذف خواهد شد که مردم ایران تشخیص دهند آمریکا خوی استکباری خود را کنار گذاشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های آمریکا این است که جوانان ما را نسبت به نظام و آینده حکومت جمهوری اسلامی بدبین کند و این نسل را آلوده به سرگرمی‌های فاسد کند، اما این حضور دانش‌آموزان در یوم‌الله 13 آبان، یعنی استمرار راه دانش‌آموزان سال 57 و ادامه حرکت دانشجویان در سال 58 است.

*تجمع مردمی 13 آبان در خرمشهر

در خرمشهر نیز مراسم از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از ابتدای بلوار مطهری تا مسجد جامع برگزار شد.

دانش‌آموزان نیز حرکت خود را از مدارس تا به سمت تجمع مردمی 13 آبادان آغاز کرده بودند.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی امام جمعه شهرستان خرمشهر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، راهپیمایی روز‪ 13 ‬آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، همه ساله با حضور اقشار گوناگون مردم در جلوی لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود.

13 آبان ضمن آنکه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام است، سالروز افشاگری امام خمینی (ره) علیه اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی در ایران (کاپیتولاسیون) است که در سال ‪ 1342‬ صورت گرفت و به تبعید امام راحل انجامید.

در سال ‪  1357‬و درست سه ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان شهر تهران در سالگرد تبعید امام (ره) به طرف دانشگاه تهران راهپیمایی کردند که با هجوم نیروهای مسلح راهپیمایی به خون کشیده شد و ‪ 64‬ نفر از این دانش‌آموزان شهید شدند و به همین خاطر این روز، به روز دانش‌آموز نیز خوانده می‌شود.

امسال نیز با شرکت در راهپیمایی 13 آبان، همراه و همگام با سایر هم استانی‌ها و هموطنان، با صلابت هرچه تمام‌تر با غریو الله‌اکبر و مرگ بر مستکبران، ندای حق‌طلبانه و ظلم‌ستیز مردم عزتمند ایران اسلامی را به گوش جهانیان رساندیم.

انتهای پیام/72001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول