اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

13 آبان همیشه در تقویم ایران باقی خواهد ماند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: 13 آبان همیشه در تقویم ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی باقی خواهد ماند.

13 آبان همیشه در تقویم ایران باقی خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در مراسم نواخته شدن زنگ روز دانش‌آموزان و مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: حس آزادی و زندگی آزادانه حسی خدادادی است و فطرت همه انسان‌ها ذاتاً از ظلم بیزار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اعلام بیزاری قرآن از مستکبران خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها و انسان‌ها دوست دارند در تعیین سرنوشت خود آزاد بوده و خود سرنوشت خویش را تعیین کنند.

وی تاریخ ایران را لبریز از استکبارگری‌های کشورهای خارجی دانست و افزود: دخالت‌های فراوان کشورهای خارجی در طول تاریخ سبب عقب‌ماندگی ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب بوده است.

خاتمی با بیان اینکه می‌توان فهرست بلندی از استکبارگری‌های دولت‌های غربی علیه ایران را نام برد، اضافه کرد: آمریکا حتی در مقاطعی که با دولت‌های ایران رابطه دوستی هم داشت دست از دخالت در مسائل ایران بر نمی‌داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نگاه آمریکا را نسبت به جهان نگاه‌ استکباری و به دور از اخلاق و عاطفه دانست و اذعان داشت: این کشور حتی حاضر نشد به محمدرضای پهلوی که نوکر 36 ساله‌ آمریکا بود، پناه دهد.

امام جمعه زنجان به اقدامات آمریکا پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: تشکیل گروهک‌ها، آغاز جنگ تحمیلی، بمباران شیمیایی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکا از جمله اقدامات استکباری غرب بود.

وی ادامه داد: با وجود چنین رفتارهای غیر انسانی غرب در مقابل ایران، مجامع عمومی همواره نسبت به این اقدامات سکوت کرده است.

خاتمی به مذاکرات ایران و آمریکا اشاره و اظهار داشت: حتی در صورت آشتی ایران و آمریکا ما داغ‌هایی که این کشور بر دلمان گذاشته را نمی‌توانیم فراموش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اقدامات ننگین این کشور نسبت به ایران گفت: روز 13 آبان برای همیشه به عنوان روز ملی استکبار جهانی در تقویم ایران باقی خواهد ماند.

وی روز 13 آبان را بخشی از هویت ایران دانست و گفت: این روز رنگ دانش‌آموزی و دانشجویی دارد و جوانان امروز ما باید برای حفظ خون 36 هزار شهید دانش‌آموز جنگ هر سال با اقتدار کامل در راهپیمایی حضور یابند.

انتهای پیام/73002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول