اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل مصدومیت

پرافتخارترین کشتی‌گیر قم زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد

پرافتخارترین کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم پای خود را برای رفع مصدومیت به تیغ جراحان سپرد تا با آمادگی بیشتر در میادین آینده داخلی و برون مرزی کشتی فرنگی حضور یابد.

پرافتخارترین کشتی‌گیر قم زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این کشتی‌گیر مطرح و سرشناس که اکنون یکی از ملی‌پوشان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان محسوب می‌شود، هادی علیزاده پورنیا است که در سال‌جاری افتخارات خود را در میادین داخلی و برون مرزی تکرار کرد.

وی که دارنده سه عنوان جهانی، آسیایی و بین‌المللی سال‌جاری مسابقات برون مرزی کشتی فرنگی است به سبب مصدومیت از ناحیه زانو و در تلاش برای این‌که از این آسیب‌دیدگی کهنه دور شود، زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد تا در میادین آینده بدون مصدومیت به مصاف حریفان برود. یکی از دلایلی که موجب شد تا هادی علیزاده پورنیا نتواند در مهمترین رویداد سال‌جاری کشتی فرنگی یعنی مسابقات جهانی این رشته در کشور مجارستان درخشش خود در میادین گذشته را تکرار کند، به اعتراف خود این کشتی‌گیر مصدومیت از ناحیه زانو بود که موجب شد در نخستین گام از حریف دانمارکی خود باخته و شانس کسب مدال از مسابقات جهانی را از دست بدهد.

علیزاده پورنیا تنها کشتی‌گیر قمی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در پیکارهای جهانی سال 2013 در کشور مجارستان بود که در وزن خود یک شکست غیر منتظره را تجربه کرد و بدین ترتیب از حضور در مرحله بعد بازماند تا بعد از کسب سه مدال نقره در سال 2013 از به دست آوردن چهارمین مدال برون مرزی خود در این سال محروم شود.

نماینده وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با شکست در نخستین دیدارش از حضور در مرحله بعد بازماند تا بدین ترتیب، همچنان سه نشان نقره مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی، کشتی قهرمانی آسیا و رقابت‌های دانشجویان جهان را در کارنامه سال‌جاری عملکرد خود در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی داشته باشد.

این کشتی‌گیر در چهل‌ و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان بود که در نخستین مرحله با قرعه استراحت برخورد کرد اما در دور دوم در نخستین دیدارش به کشتی‌گیر دانمارکی باخت.

علیزاده پورنیا برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال می‌شد تا شانس کسب مدال برنز را پیدا کند اما با توجه به این‌که مارک مادس دانمارکی در مرحله بعد به رومن ولاسوف، قهرمان جهان و المپیک از روسیه باخت، بدین ترتیب از گردونه رقابت‌ها حذف شد و تصمیم گرفت با وجود دعوت شدن به اردوی جدید تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های جایزه بزرگ باکو در آذربایجان که آذرماه برگزار می‌شود، زانوی خود را جراحی کند و با بهبودی به تیم ملی بازگردد.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول