اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

فعالیت 100 کارگاه چاقوسازی در استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 100 کارگاه فعال چاقوسازی در استان زنجان وجود دارد.

فعالیت 100 کارگاه چاقوسازی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی رحمتی امشب در کارگروه امور اقتصادی و امور زیربنایی به تعداد مصوبات مربوط به صنایع‌دستی و گردشگری استان اشاره کرد و اظهار داشت: از بین 13 مصوبه موجود بیش از 20 تا 40 درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه صنایع‌دستی برای یک‌هزار و 650 نفر اشتغال ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 96 میلیون تومان تسهیلات برای این اداره کل در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه این اداره کل با 67 هزار تومان یک شغل ایجاد کرده است، افزود: این تعداد افراد به عنوان شاغل در سامانه ثبت شده و از مزایای اشتغال نیز بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته در این حوزه باید 70 نفر صنعت‌گر معرفی شود، بیان داشت: با تلاش مسئولان در این حوزه 83 نفر صنعت‌گر معرفی شده است.

رحمتی با بیان اینکه در بحث تکمیل و مرمت زیرساخت‌های سرای ملک 12 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: مرمت این ملک انجام شده ولی هیچ یک از صاحبان زیر بار این تعهد نمی‌روند.

وی به احداث بازارچه صنایع‌دستی در خیابان خرمشهر زنجان اشاره کرد و گفت: این بازارچه به عنوان مرکز خوداشتغالی محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه این منطقه جزو یک منطقه خوب برای اشتغال‌زایی محسوب می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این بازارچه تمرکز به حاشیه شهر کشیده می‌شود.

این مسئول به تشکیل انجمن پیشکسوتان صنایع‌دستی استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: مقدمات راه‌اندازی این انجمن انجام شده و محل آن نیز ساختمان دارایی زنجان انتخاب شده است.

رحمتی همچنین به بحث ایجاد غرفه صنایع‌دستی در موزه رختشویخانه و ساختمان دارایی اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 64 درصد این برنامه محقق شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک‌هزار و 100 کارگاه فعال چاقوسازی در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: 50 کارگاه ملیله‌کاری نیز در استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در گذشته 8 هزار شاغل در بخش مس‌گری مشغول فعالیت بوده‌اند، گفت: در حال حاضر این تعداد به 120 نفر کاهش یافته است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: 10 هزار نفر به صورت مستمر در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در استان زنجان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول