اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه صورت گرفت

دعوت مراکز علمی و دانشگاهی گیلان برای حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان

مراکز علمی و دانشگاهی مختلف گیلان با صدور بیانیه‌ای مردم را به حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان دعوت کردند.

دعوت مراکز علمی و دانشگاهی گیلان برای حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گیلان به مناسبت 13 آبان بیانیه صادر کرد.

در بخشی از این آمده است: طبق فرموده مقام معظم رهبری، 30 سال پیش جوانان ما نام سفارت آمریکا را گذاشتند لانه جاسوسی و امروز سفارتخانه‌های آمریکا در نزدیک‌ترین کشور به آمریکا نامشان لانه جاسوسی شده است یعنی جوانان انقلاب ما سی سال جلوتر بودند.

در ادامه بیانیه مذکور ذکر شده است: 13 آبان ماه یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و سمبل و نماد درهم تنیدگی، خردمندی، درایت، عقلانیت و تجلی خشونت ستیزی و ظلم ستیزی جنبش دانشجویی ایران اسلامی است.

این بیانیه می افزاید: ما دانشجویان با قلبی مالامال از عشق به ایران و اسلام و نفرتی سرشار از ظلم و ستم ستمگران چپاولگران منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام می‌داریم که همچنان بر عهد خود با ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای استوار می‌مانیم و تبعیت این عنایت الهی را تکلیف شرعی، ملی و قانونی خود می‌دانیم.

خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در بیانیه خود 13 آبان را نمایش وحدت و همدلی ملت ایران دانست.

این بیانیه می‌افزاید: سه واقعه ارزشمند و تاریخی 13 آبان، تبعید امام در سال 42 و کشتار دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 و تقارن آن با آغاز ماه محرم فرصت مناسبی برای ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی تحت فرهنگ ناب عاشورایی و قیام امام حسین (ع) است.

در ادامه بیانیه آمده است: 13 آبان‌ یادآور خاطرات حماسه‌های بزرگی برای ملت غیور ایران است که نوید بخش تداوم راه قیام عاشورایی، استمرار راه انقلاب اسلامی و امام (ره) است.

در بیانیه خانه صنعت و معدن و تجارت گیلان ذکر شده است: لازم است با حضور پرشور خود در این راهپیمایی، موج وحدت و همدلی و یکپارچگی ملت ایران را یک بار دیگر به جهانیان عرضه کنیم.

اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در بیانیه خود آورده است: 13 آبان ماه بدون تردید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به نماد ملی مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شده است و جامعه ورزش گیلان مانند همیشه در کنار آحاد مردم ولایت‌مدار استان در این روز بزرگ و مهم حضور پرشور می‌یابند.

این بیانیه می‌افزاید: آن چیزی که امروز اهمیت بالایی دارد، آن است که مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار هنوز پایان نیافته و این ملت در جنگ تمام عیار از پای نمی‌نشیند.

بیانیه ورزش و جوانان گیلان اضافه کرده است: ورزشکاران و قهرمانان نیز با حضور در راهپیمایی و پیروی از ولایت و نفرت از استکبار جهانی را فریاد می‌زنند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در بیانیه خود آورده است: حماسه 13 آبان از بزرگ‌ترین رخدادها در سیر تاریخ دوران انقلاب اسلامی است.

این بیانیه می‌افزاید: 13 آبان ماه نقش موثری در تحکیم صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و شکست توطئه‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی داشت.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بیانیه خود ذکر کرده است: 13 آبان همگام با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در راستای تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و پیروی از منویات معظم انقلاب و میثاق با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با حضور گسترده و پرشور خود در مراسم 13 آبان ضمن انزجار و نفرت از استکبار جهانی بر لزوم هوشیاری و ایستادگی مسئولان نظام، دولت تدبیر و امید و مردم ایران در مقابله با وعده‌های پوشالی دشمنان قسم‌خورده اسلام تأکید می‌کند.

دانشگاه‌های آزاد، گیلان، پیام‌نور، علمی‌کاربردی، پارک علم و فناوری گیلان، اوقاف استان، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری رشت و... هر یک با صدور بیانیه‌ای مردم این استان را به حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان دعوت کردند.

انتهای پیام/2300/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول