اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آموزش و پرورش استان اردبیل:

یوم‌الله 13 آبان نمادی از هیهات منه‌الذله است

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را یوم اعلام براعت از استکبار و شیاطین روزگار و نمادی از شعار هیهات منه‌الذله اعلام کرد.

یوم‌الله 13 آبان نمادی از هیهات منه‌الذله است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آستانه 13 آبان عصر امروز آموزش و پرورش استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پر مخاطره است، روزی است که جوانان همیشه غیور ایران و دانشجویان خط امام با عمل انقلابی خویش به جهانیان فهماندند که می‌توان با توکل بر خدا و تکیه بر اقتدار خویش در برابر استکبار جهانی به ویژه اهریمن زمان، شیطان بزرگ آمریکا ایستاد و از حق خود و مظلومان دفاع کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در آستانه یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز که تقارن با ایام ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و هیهات من‌الذله حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایش پیدا کرده است، با توجه به شرایط حساس منطقه و جنگ‌‌افروزی سران استکبار و حمایت همه‌جانبه آنان از گروه‌های تروریستی و جنایت‌پیشه در سوریه و سایر کشورهای اسلامی، مسئله اسلام‌ هراسی و اسلام‌ ستیزی، ضرورت تقویت و گسترش موضع ضد استکباری و نفی سلطه در جامعه انقلابی به ویژه قشر عظیم دانش‌آموزان و فرهنگیان با تأسی به فرمایش حضرت امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با آمریکای جنایتکار و در پاسداشت خاطره فریاد ستم‌سوز امام راحلمان و گرامیداشت حرکت جریان‌ساز دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جهانخوار، حضور گسترده و پرشور دانش‌آموزان و فرهنگیان به همراه سایر مردم انقلابی و وظیفه‌شناس در راهپیمایی این روز مهم انجام می‌گیرد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش پایانی بیانیه خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای 13 آبان، شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی اعلام می‌کند: با لبیک به حسین زمان، رهبر معظم انقلاب اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان شرکت کرده و از کلیه کارکنان آموزش و پرورش، فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان سراسر استان و مردم شجاع و غیور دعوت می‌کند تا با حضور پرشور و با صلابت خود در این راهپیمایی، افتخار دیگری را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زنند.

اقتدار انقلاب اسلامی محصول مقاومت و روحیه استکبارستیزی است

همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آستانه 13 آبان اعلام کرد، اقتدار انقلاب اسلامی در 34 سال گذشته محصولی از تفکر مقاومت و روحیه ضد استکباری سردمداران غرب و شرق است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عصر امروز با صدور بیانیه‌ای در گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان یاد و خاطره شهدای این روز بزرگ به ویژه 31 شهید دانشجوی پیرو خط امام و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا را گرامی داشت و از این روز به عنوان یوم اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم، نفرت و انزجار امت‌های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبارستیز ایران اسلامی علیه مستکبران روزگار یاد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با تداوم روند ادبیات زشت، اهانت‌آمیز، زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با سایر کشورهای مستقل، آزادیخواه، عدالت‌طلب و مسلمان به ویژه ملت بزرگ، صلح‌طلب و نوعدوست ایران اسلامی ملت شهیدپرور و استکبارستیز ایران همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می‌دانند.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: یوم‌الله 13 آبان بر تاریخ معاصر ایران و حتی تاریخ نهضت‌های آزادیخواه و آزادی‌بخش جهان و منطقه به ویژه در مقطع زمانی اخیر و انتشار امواج خروشان بیداری اسلامی ملت‌ها و جوامع در مسیر استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و طاغوت تأثیری عمیق و نقشی شگرف و ماندگار داشته است.

آنچه 13 آبان ترسیم می‌کند صرفاً یک رویداد تاریخی نیست بلکه واقعه تاریخ‌ساز، ماندگار و تأثیرگذار است که مصداقی از پایداری، فداکاری، مقاومت و بیداری واقعی علیه استکبار را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

در ادامه از 13 آبان و سه واقعه سرنوشت‌ساز و تاریخی در صفحه ماندگار این روز یاد کرده و اعلام داشت: 13 آبان در حافظه تاریخی ملت بزرگ و شجاع ایران نقطه عطفی در سرعت بخشیدن به روند شکل‌گیری، تداوم، استمرار و بالندگی انقلاب اسلامی است که در کنار تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه به جرم دفاع از شرافت و کرامت انسانی یوم بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم علیه دستگاه ستمشاهی و همچنین سالروز تسخیر و فتح ظفرمندانه لانه جاسوسی در این بیانیه به شکست‌های تلخ و پی‌در‌پی شیطان بزرگ آمریکای ام‌الفساد قرن اشاره شده و آمده است: ملت ایران با اقتدار در صحنه حضور دارند که این اقتدار ناشی از سلاح ایمان، توکل، ایستادگی و مقاومت است که قطعاً به عظمت واقعی این ملت می‌انجامد.

در بخش پایانی این بیانیه ضرورت برگزاری با شکوه و حماسی راهپیمایی 13 آبان مورد تاکید قرار گرفته و آمده است: این حرکت در حفظ ارتقای قدرت نرم نظام در مواجهه مناسب با جهان و بالا بردن قدرت چانه‌زنی دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 1+5 مؤثر است و شکوه این مراسم اقتدار، وحدت ملی و عظمت ایرانیان را به رخ می‌کشد.

13 آبان روز تعظیم شیطان در برابر قدرت ایمان است

دادگستری استان اردبیل نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سیزده آبان یادآور روزهای پرفروغی است که در آن روز جوانان ملت ایران برگ زرینی دیگر در تاریخ ایران زمین رقم زدند.

در این بیانیه آمده است: سیزده آبان ماه، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان‌مدار و عدالت‌خواه است، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماند که با توکل به قدرت ایمان و اخلاص می‌توان در برابر حکومت‌های طاغوتی ایستاد و ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده یکتا و توانای زنده می‌توان استعمار را به خاک مذلت افکند و امنیت و آرامش را از حق‌کشان و ستم‌کشان که به مظلومان امنیت و آرامش نمی‌دهند، ستاند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: حماسه سیزده آبان ماه ثابت کرد که همه قدرت‌های به اصطلاح عظیم، شیطانی و طاغوتی از درون پوچ و پوشالی هستند و مردم عدالت‌خواه و ایمان‌مدار، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن کج‌اندیشان و کوته فکران همچون کوهی استوار است، «کاهی» بیش نیست، در سیزده آبان وحدت کلمه معنا شده و قدرت رهبری دینی به جهانیان ثابت شد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بدین وسیله کلیه کارکنان تشکیلات قضایی استان اردبیل‌ هم‌صدا با همه ملت شهیدپرور با گرامیداشت روز بزرگ و تاریخی سیزده آبان ماه با آرمان‌های امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری پیمانی دوباره می‌بندند.

13 آبان تجلی بصیرت یاران حسینی و پیروان خمینی کبیر در عهد حاضر است

همچنین هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل همگام با سایر اقشار جامعه در گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند 13 آبان تجلی بصیرت و سازش‌ناپذیری یاران حسینی و پیروان خمینی کبیر در عهد حاضر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بیانیه که از سوی حوزه هنری استان اردبیل صادر شد، آمده است: در تاریخ پرفراز و نشیب و سراسر شور و حماسه انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، با توکل بر خدا و با چراغ راه قرار دادن بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی توانسته‌اند این انقلاب را از گذرگاه‌ها و سنگلاخ‌های سرنوشت‌ساز تاریخی عبور داده و به عزت و آزادگی امروز برسانند.

در این بیانیه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقطه عطف مبارزه بی‌امان ملت ایران در برابر خوی استکباری و تجاوز‌گری حاکمان آمریکا اعلام شده است و آمده است: با گذشت 34 سال از تسخیر لانه جاسوسی در تهران، افشای اقدامات اخیر و ننگین لانه جاسوسی «سفارت خانه‌های کاخ سفید» در شنود مکالمات و جاسوسی از دولتمردان و مردم کشورهای دیگر، مهر تاییدی بر حقانیت و بینش عمیق امام راحل و عظیم‌الشان (ره) است که بر صفحات تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی نقش بسته است.

این بیانیه می‌افزاید: 13 آبان قلب تپنده انقلاب شکوهمند اسلامی است که تا ابد جان‌های آزادگان عالم را شور و شعور می‌بخشد و همواره آنان را در خط سرخ مبارزه با ظلم و استکبار و مظاهر آن یعنی آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی و غاصب صهیونیست نگه می‌دارد.

در این بیانیه یادآور شده است: 13 آبان طنین فریاد « هیهات منه الذله» سالار شهیدان عالم است که با گذشت چند هزار سال از گلوی پیروانش برخاست و لرزه بر لانه فساد و جاسوسی مستکبران انداخت.

در بیانیه هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل آمده است: 13 آبان تجلی بصیرت و سازش‌ناپذیری یاران حسینی و پیروان خمینی کبیر در عهد حاضر است تا همه بدانند فریاد ظلم‌ستیزی و عدم سازش با ظالمان و مستکبران هدف همیشگی رهروان حسینی است و خواب پریشان عده‌ای که می‌خواهند مظهر این فریاد ظلم‌ستیز، یعنی شعار«مرگ بر آمریکا» را از حافظه تاریخی ملت ایران پاک کنند هرگز تعبیر نخواهد شد زیرا این فریاد نشأت گرفته از اعماق وجود ملت ایران است.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: اینک و در این برهه حساس تاریخی نیز همچون گذشته کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی، چراغ راه ما خواهد بود، تا زمانی که آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها به ستمکاری و جنایات خود ادامه می‌دهند، ملت ما به مقابله و مبارزه خود با آنها ادامه خواهند داد.

در بیانیه هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل آمده است: ما هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل، ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، با آرمان‌های امام راحل و عظیم‌الشان (ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس عهدی دوباره می‌بندیم و بر ادامه راه آنان و آرمان‌هایشان تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول