اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه سازمان بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت 13 آبان:

فهرست جنایات آمریکا در حافظه ملت ایران ثبت شده است / انقلاب اسلامی نماد استکبارستیزی است

سازمان بسیج اساتید استان اصفهان طی بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار اعلام کرده است: فهرست جنایات آمریکا در حافظه ملت ایران ثبت شده است.

فهرست جنایات آمریکا در حافظه ملت ایران ثبت شده است / انقلاب اسلامی نماد استکبارستیزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سازمان بسیج اساتید استان اصفهان طی بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار اعلام کرده است: انقلاب اسلامی ایران را می‌توان به جرئت تجلی تمام‌نمای استکبارستیزی و آزادی‌خواهی به معنای نفوذ در رفتار ملت‌ها و کشورهای دنیا بدون تهدید و ارعاب به شمار آورد.

در این بیانیه عنوان شده است: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با فریاد برآوردن آنکه «همه بدبختی ما از آمریکاست» از خوی تجاوزطلبی و ضرورت مبارزه و عدم رابطه با استکبار چنین سخن گفت: «خیال نکنید که روابط ما با امریکا و روابط ما با نمی دانم شوروی و روابط ما با اینها یک چیزی است که برای ما یک صلاحی دارد، این مثل رابطه بره با گرگ است! رابطه بره با گرگ، رابطه صلاح مندی برای بره نیست، اینها می‌خواهند از ما بدوشند، اینها نمی‌خواهند به ما چیزی بدهند.»

در قسمتی دیگر این بیانیه آمده است: این انقلاب عزیز از رهگذر آرمان‌های حضرت امام و منویات مقام معظم رهبری در طول 34سال، صدور انقلاب و تفکر استکبارستیزی را به دستان توانمند جوانان برومند ایران اسلامی داشته است که این در مقاطع مختلف از عمر بابرکت این نظام مشاهده گردیده است.

در بخشی دیگر این بیانیه آمده شده است: آمریکا را آن‌چنان که هست باید شناخت نه چنانچه می‌نمایاند، آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است و در این تردیدی نیست، سابقه این دشمنی به بیش از نیم‌قرن می‌رسد و نشانه‌های دشمنی آمریکا از اشغال سرزمین ما به همراه انگلیس و متفقین در جنگ جهانی دوم شروع می‌شود و تا کودتای 28 مرداد و نیز پس از پیروزی انقلاب امتداد می‌یابد.

در ادامه این بیانیه آورده شده است: آمریکا برای تحکیم سلطه خود با شریک و همکار خود یعنی دولت فریبکار انگلیس از هیچ جنایتی در ایران فروگذار نکرده است.

سازمان بسیج اساتید در این بیان ابراز داشته است: نه تنها سفارت آمریکا در تهران؛ بلکه همه سفارتخانه‌های آمریکا در جهان محل جاسوسی دسیسه و نیرنگ علیه ملت‌ها بوده است که اخیراً حتی صدای رهبران اروپا را در آورده است.

در ادامه بیانیه آمده است: فهرست جنایات آمریکا در ذهن مردم ایران جزو حافظه تاریخی ملت شده است و کسی نمی‌تواند آن را پاک کند.

سازمان بسیج اساتید این بیانیه اذعان کرده است: امروز برخی از کسانی که تابعیت دوگانه دارند و در دو سوی مرز ایران هم زندگی می‌کنند مأموریت دارند جنایات آمریکا را از حافظه تاریخی ملت ایران پاک کنند.

در بخشی دیگر بیانیه آورده شده است: ایران اسلامی بیش از سه دهه محکم و استوار، متکی بر آرای ملت و فداکاری شهیدان، آزادگان و جانبازان روی پای خود ایستاده است. ملت ایران آمریکا را خوب می‌شناسد و این شناخت خود را از یک طرف از امام (ره) بزرگوار و رهبری هوشمند انقلاب دارند و از طرف دیگر خود با پوست و گوشت و استخوان ماهیت دشمنان اسلام و قرآن و به ویژه آمریکا را به خوبی درک می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران اکنون در حال یک نبرد دیپلماتیک تمام‌عیار با آمریکا و هم پیمانانش در قالب مذاکرات 1+5 است.

در ادامه بیانیه عنوان شده است: اکنون دولت مسئولیت رهبری چنین نبردی را به عهده دارد، ملت ایران به توانایی‌ها و صداقت و تعهد مذاکره کننده کشور خودمان اعتماد دارند و می‌دانند آن‌ها حافظ منافع و مصالح ملی هستند، اما طبیعی است به طرف مقابل به ویژه آمریکا اعتمادی ندارند، این عدم اعتماد یک سابقه تاریخی ممتد دارد و بر فرض نتیجه‌بخش بودن مذاکرات همچنان به قوت خود باقی است، آنچه در مذاکرات دنبال می‌شود حل مناقشه هسته‌ای و رفع بهانه‌های دشمنانه آمریکا و قدرت‌های جهانی است.

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است: ما معتقدیم تحریم‌های ظالمانه و تلاش‌هایی که خصوصاً در زمینه غذا و دارو از سوی قدرت‌های جهانی برخلاف مقررات و حقوق بین‌المللی علیه ملت ایران وضع شده است با ساده‌ترین قواعد حقوقی و انسانی سازگار نیست، جامعه جهانی به جز چند قدرت زورگوی دنیا منطق ایران را پذیرفته است.

در ادامه ذکر شده است: ما معتقدیم یکی از راهکارهای مهم نرمش قهرمانانه است که عامل مولد فرصت‌های جدید برای نظام به حساب آورد که البته نرمش قهرمانانه، پذیرش زور و فشار و ذلت ما نخواهد بود، در رأس آن راستی آزمایی ادعاها به ویژه فرصتی برای شناخت ماهیت واقعی دشمن و دلایل بی‌اعتمادی به او و همچنین شناساندن وی به عرصه‌ی افکار عمومی قرار داشته و با توجه به همین ویژگی است که مقام معظم رهبری در عین تاکید بر بی‌اعتمادی به دشمن اما با اصل مذاکره مشروط در سطح کارشناسی صرفاً در موضوع هسته‌ای و نه موضوعات دیگر موافقت فرموده‌اند.

سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در پایان بیان داشته است: آنچه در برهه زمانی کنونی و در آستانه یوم‌الله سیزده آبان بیش از هر چیزی اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که مبارزه ملت انقلاب ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار، هنوز پایان نیافته است و این ملت راسخ تر از گذشته در این مسیر پایمردی و استقامت می‌نمایند، دشمن اگرچه در این روزها به کثیف‌ترین حربه‌ها نظیر تحریم، تهدید، ترور و ... متوسل شده است، لیکن به خوبی در می‌یابد که ملت مقاوم ایران در این جنگ تمام‌عیار از پا نخواهد نشست.

اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان اصفهان در آستانه یوم‌الله سیزده آبان ضمن تجدید میثاق با امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم اعلام می‌دارند مصمم تر از گذشته آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/63001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول