اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

«مرگ بر آمریکا» منافاتی با مذاکره ندارد/ دیپلمات‌ها کار خود را انجام دهند

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: حتی اگر با آمریکا رابطه هم برقرار کنیم، شعار «مرگ بر آمریکا» سر جای خودش هست و این شعار هیچ منافاتی با مذاکره ندارد.

«مرگ بر آمریکا» منافاتی با مذاکره ندارد/ دیپلمات‌ها کار خود را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ابوالحسین نواب، ظهر امروز در گردهمایی پرچمداران حسینی در مسجد حظیره یزد اظهار داشت: حتی اگر روابط دیپلماتیک ایران با آمریکا برقرار شود، مردم هراسی نداشته باشند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهند.

وی با تاکید بر اینکه روابط دیپلماتیک مانع از گفتن مرگ بر آمریکا نیست، افزود: آمریکا در پاکستان سفارتخانه دارد با این وجود مردم پاکستان با شور به خیابان‌ها می‌روند و «آمریکا مرده باد» سر می‌دهند.

رئیس دانشگاه ادیان بیان کرد: مرگ بر آمریکا، مبارزه با طاغوت و مقابله با استکبار، جزو آیین ماست و آمریکا هم تا روح استکباری خود را کنار نگذارد، مرگ بر آمریکا بر سر جای خود خواهد بود.

وی تصریح کرد: مرگ بر آمریکا، جزو اساس دین ماست و ادامه خواهد داشت و معتقدیم این امر منافاتی با مذاکره ندارد.

نواب با اشاره به سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف دنیا داشته است، افزود: 80 درصد مردم دنیا، دشمن آمریکا هستند و همه هم مرگ بر آمریکا می‌گویند اما ارتباط سیاسی نیز با آمریکا دارند.

وی تصریح کرد: راه هوشیارانه‌ای که امروز رئیس جمهور ما می‌رود،‌ به خاطر این است که آمریکا ما را با ده‌ها قطعنامه در دنیا زندانی کرده و برای ما زندانی از قطع‌نامه‌ها توسط آمریکا درست شده است.

نواب تاکید کرد: به نظر من، تداوم انقلاب اسلامی این است که ما این زندان را از دور خود برداریم.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوان کرد: ما در جلوه‌های مختلفی پیروز حادثه و صحنه بودیم ولی آمریکا دریافت که با یک قفل می‌تواند ما را با مشکل مواجه کند و به قول آقای روحانی، چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد اما چرخ زندگی مردم نیز باید بچرخد و ما هم اعلام می‌کنیم که چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد اما چرخ زندگی مسلمانانی که به ما وابسته هستند نیز باید بچرخد.

وی تصریح کرد: اینکه ما باید قفل ایران را روی دنیا باز کنیم، معنایش از دست دادن حتی یک درصد از ارزش‌ها نیست.

نواب خاطرنشان کرد: شعارهای ما سر جای خود باقی است، ارزش‌ها نیز همچنان ارزشمند هستند اما دیپلمات‌ها هم کار خود را انجام دهند.

وی با ذکر نمونه‌ای که نشان می‌دهد کار دیپلمات‌ها ربطی به ارتباط ملت‌ها و دولت‌ها با یکدیگر ندارد، افزود: در زمان جنگ ایران و عراق، بمب‌های بغداد بر سر ما می‌ریخت و ما در عراق کاردار داشتیم و عراق نیز در ایران کاردار داشت.

نواب تصریح کرد: این نشان می‌دهد که دیپلمات‌ها باید کار خود را انجام دهند و داد و ستد کنند، آنها کار خود را بکنند و مردم و روحانیون نیز کار خود را می‌کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا تا روح استکباری دارد، باید به او گفت مرگ بر آمریکا.

نواب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا نمادهای ایثار و مقاومت در کشور ما به خوبی به فرزندانمان معرفی شوند، افزود: اگر نمادهای ایثار و مقاومت در هر کشوری پررنگ نشود، کشوری مثل کویت شش ساعته تسلیم صدام می‌شود اما اگر نمادها پررنگ باشند، شهری مانند خرمشهر، با چنگ و دندان فرزندانش حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها برای اینکه یک نماد ایثار و مقاومت داشته باشند، داستان می‌تراشند و برای خود اسطوره خلق می‌کنند، گفت: آنها این کار را انجام می‌دهند تا روح مقاومت و شجاعت به مردم بدهند و حالا ما در دین اسلام و در مکتب تشیع، انسانی داریم که نوه پیامبر (ص) است، نه اسطوره است و نه افسانه اما تمام نمادهای صبر، مقاومت، ایثار، شجاعت و دلیری را در خود دارد.

نواب تصریح کرد: ما باید عاقلانه عزاداری و برنامه ریزی کنیم و برای زنده نگه داشتن روح مقاومت و استقامت و فداکاری که حیات ملت‌هاست، مکتب امام حسین (ع) را احیا کنیم.

در این مراسم که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد و با حضور جمعی از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان یزد برگزار شد، از 12 مبلغ نمونه استان یزد نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول