اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان:

خوی خودخواهی و استکباری آمریکا نمایان‌تر شده است

مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان در بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان ماه اعلام کرد: خوی خودخواهی و استکباری آمریکا در سیزدهم آبان‌ماه امسال نمایان‌تر شده است.

خوی خودخواهی و استکباری آمریکا نمایان‌تر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در این بیانیه آورده است: با توجه به آیات 42 تا 44 سوره مبارکه فاطر استکبارستیزی یکی از اصول است

در این بیانیه آمده است: استکبار از ریشه «ک‌ ـ ‌ب‌ ـ‌ ر» و به معناى برترى‌خواهى، امتناع از پذیرش حق از روى عناد و تکبّر و خودبزرگ‌بینی دروغین است. این واژه با مشتقات آن 48 بار در قرآن کریم آمده که چهار مورد آن به استکبار ابلیس و بقیّه به استکبار انسان اشاره دارد.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: آبان یادآوری و خاطره سه واقعه مهم و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و حضرت  امام راحل (قدس سره) و شهدا و ولایت فقیه و روز شعار مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

در بخشی دیگر این بیانیه ذکر شده است: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است. 14 سال بعد از تبعید (1343) حضرت امام (ره) در روز 13 آبان 1357 فرزندان امام و صدها دانش‌آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف با شعار درود بر خمینی و مرگ بر شاه پایه‌های حکومت را به لرزه در آوردند و با گلوله‌های مأموران شاه به خاک و خون  غلتیدند.

در قسمتی دیگر آمده است: 13 آبان 1358 یادآور تسخیر بحق لانه جاسوسی آمریکا است. حضرت امام خمینی حرکت دانشجویان را مورد تأیید قرار می‌دهند و می‌گویند: «امروز در ایران باز انقلاب است. انقلابی بزرگتر از انقلاب اول. در این انقلاب شیطان بزرگ آمریکاست.»

در ادامه بیانیه عنوان شده است: 13 آبان امسال با سال‌های دیگر هیچ فرقی نکرده است جز اینکه خوی خودخواهی و فزون‌طلبی و خودبزرگ‌بینی مستکبرین جهان به خصوص آمریکا و اسرائیل نمایان‌تر شده است. آزمونی که با نرمش قهرمانانه مسئولین جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

در پایان بیانیه عنوان شده است: تا زمانی که مستکبرین قدرتی و دولتی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در جهان وجود دارد 13 آبان برقرار است، این راهی است که ملت خداجوی ما براساس آموزه‌های قرآن کریم و فرهنگ اهل‌بیت(ع) انتخاب کرده است.

امسال نیز طلاب و روحانیون به خصوص جوانان در حوزه‌های علمیه استان اصفهان به همراه دانش‌آموزان و دانشجویان و امت شهیدپرور استان اصفهان در راهپیمایی باشکوه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت خواهند کرد. 

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول