اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تجمع بزرگ عاشوراییان استکبار ستیز در چهارمحال و بختیاری

13 آبان فرصت اعلان انزجار مردم از استکبار آمریکا بر جهان است.

تجمع بزرگ عاشوراییان استکبار ستیز در چهارمحال و بختیاری

گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در 13 آبان سال 57 تعداد 56 نفر از تجمع‌کنندگان که بیشتر آنان دانش‌آموزان بودند به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه جمع شده بودند که توسط رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند، بعد از این رخداد تاریخی، این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

در این روز دو واقعه تاریخی مهم دیگر نیز رخ داده است که اولین رویداد تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال 42 به کشور ترکیه به دلیل اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون است و دومین رویداد نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در 13 آبان سال 58 است که به دلیل اینکه این وقایع ماهیتی ضد آمریکایی داشتند، روز 13 آبان به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نیز نامگذاری شده است.

در همین راستا و در خصوص آگاهی از برخی برنامه‌های گرامیداشت یوم الله 13 آبان با چند تن از مسئولان گفت‌وگویی صورت گرفته که به شرح ذیل است:

تجمع بزرگ عاشوراییان استکبارستیز در شهرکرد برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پیرامون برنامه‌های 13 آبان اظهار کرد:

یوم الله سیزدهم آبان یادآور ماهیت استکباری و استبدادی آمریکای جهانخوار و عامل همگرایی، هم‌افزایی، وحدت و اتحاد ملی ملت ایران است.

علی گرجی افزود: مراسم 13 آبان سال جاری با عنوان تجمع عاشوراییان استکبارستیز راس ساعت 10 صبح با حضور حداکثری مردم و سخنرانی علی شیرازی در مقابل امامزادگان دو معصوم شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی با اعلام محل تجمع مردم در شهرستان‌های این استان گفت: میدان شهدای شهر بروجن، پارک روبروی شهرداری فارسان، مدرسه بهشت آیین اردل، سالن ورزشی دبیرستان دخترانه الزهرای چلگرد، حسینیه صاحب‌الزمان سامان و سه راه نماز شهرستان بن میعادگاه عاشقان کشور و محل فریاد مرگ بر آمریکا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فردا مردم در حالی به محل تجمع در جوار امامزادگان معصوم می‌آیند که جنایت‌های استکبارستیزان حتی دامن برخی از هم پیمانان آنان را هم گرفته و مردم بیشتر از همیشه از ستم آنها به ستوه آمده‌اند و ملت همیشه در صحنه ایران با مشت‌های گره کرده و فریاد مرگ بر آمریکا انزجار قلبی خود را نشان خواهند داد.

13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز تقابل حق و باطل است

مدیرکل آموزش و پرورش این استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: یوم‌الله سیزده آبان روز دانش‌آموز است زیرا در چنین روزی دانش‌آموزان انقلابی ثابت کردند که راه امام و رهبری چقدر ارزشمند است و توانستند غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند و دشمن را از خواب خوش غفلت بیدار کنند.

علیرضا کریمیان افزود: فردا دانش‌آموزان با در دست داشتن رضایتنامه‌های خود در تجمع بزرگ 13 آبان حضور خواهند یافت تا بار دیگر به همگان ثابت کنند که سیزده آبان از خاطره‌انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است که هرسال بهتر و باشکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای انتقال و جابجایی دانش‌آموزان سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: مدارسی که به جایگاه تجمع نزدیک‌تر هستند، می‌توانند در قالب صفوف به هم پیوسته و تشکل‌های دانش آموزی با در دست داشتن پلاکاردهای مرگ بر آمریکا به محل تجمع حرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیج فرهنگیان با صدور بیانیه و کمک در فضاسازی مراسم 13 آبان استکبارستیزی خود را نشان داده است.

وی تاکید کرد: فردا فرصت مناسبی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان استان است که با شرکت گسترده در مراسم تنفر خود را از دشمنان نظام و اسلام نشان دهد .

....................................

گزارش از مریم پوراعتمادی

....................................

انتهای پیام/68006/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول