اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه صورت گرفت

دعوت نهادهای مختلف گیلان برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان

نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف گیلان با صدور بیانیه‌ای مردم این استان را برای حضوری گسترده و یکپارچه در راهپیمایی 13 آبان دعوت کردند.

دعوت نهادهای مختلف گیلان برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سپاه قدس گیلان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

این بیانیه می‌افزاید: 13 آبان روز تحقیر استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار و روز وحدت تمام جناح‌های سیاسی درون نظام است و در این روز ابهت پوشالی آمریکا شکسته شد و شعار امام (ره) که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» تجلی یافت.

در ادامه بیانیه سپاه قدس گیلان آمده است: 13 آبان تجلی سه پرده از داستان مبارزات ملت ایران و نهضت امام خمینی است.

سپاه قدس گیلان با گرامیداشت وقایع تاریخ‌ساز، تاثیرگذار و ماندگار 13 آبان و تجلیل از 36 هزار شهید دانش‌آموز و تقارن سالروز سه واقعه مهم و تاریخی، تبعید امام در سال 42 و کشتار دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58، از عموم مردم این استان خواست در رزمایش بزرگ و همگانی 13 آبان حضور فعال داشته باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 «گیلان» نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان عنوان کرد: 13 آبان خاطرات حماسه‌های بزرگی را برای ملت غیور ایران زنده می‌کند که الهام بخش تداوم راه انقلاب اسلامی و امام (ره) است.

این بیانیه می‌افزاید: 13 آبان یادآور حوادث مهمی  است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های آمریکا به عنوان نماد واقعی امپریالیسم نقش اساسی داشتند.

بیانیه مذکور اضافه کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و اعتراض گسترده دانش‌آموزان به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشور شرایط را برای اوج‌گیری انقلاب و نیز تسریع سرنگونی رژیم شاهنشاهی فراهم کرد و همزمان با این تحولات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و رهبری در 13 آبان 1358 ابعاد جدیدی از مبارزه مردم ایران با آمریکا را رقم زد به طوری که این روز روز ‌‌ملی «مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شد.

در ادامه بیانیه آمده است: درایت و هوشمندی ولی فقیه و رهبری انقلاب اسلامی و هوشیاری و بصیرت مثال‌زدنی مردم انقلابی و برومند ایران، نه تنها نظام انقلاب و میهن اسلامی را در برابر طوفان هجمه‌ها و توطئه‌های سهمگین استکباری حفظ کرده است بلکه آن را به موتور محرکه و الگوی نافذ و جامعی برای شکل‌گیری نهضت بیداری جهانی و فراگیر شدن امواج ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی در تمام عالم کفر زده و تحت سلطه و ستم امروز مبدل ساخته است، دستاوردی سترگ و حقیقتی انکارناپذیر به گونه‌ای برجسته و ملموس فراروی وجدان‌های بیدار و تشنه عدالت و آزادی قرار گرفته است.

بیانیه مذکور اضافه کرده است: به جرأت می‌توان گفت امواج ساختار شکن بیداری اسلامی نشأت گرفته از دعوت فراگیر بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، خودباوری و حرکتی عظیم در عمق تاریخ و گستره جهان پدید آورد و مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر استکباری، راهبردی بوده که ملت ایران با الهام از آموزه‌های جاودان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری آموخته است و در این راستا ضمن رصد هوشمندانه رویکردها و رفتارهای آمریکا و دیگر دشمنان خود، تا هنگامی که ماهیت استکباری و ظالمانه حاکمان کاخ سفید تغییر نکرده و آنها به پذیرش حقیقت انقلاب اسلامی و رعایت حقوق کشور و جبران جنایات بی‌شمار تاریخی خود اقدامی نکنند همچنان مردم ایران آنها را دشمن خود می‌دانند و مبارزه با مستکبران و زورگویان را ادامه می‌دهند.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: ما دانشگاهیان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی «گیلان»، ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان همچنان به دفاع از حقوق ملت عمل به آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در تداوم رسالت خود تأکید داشته و ضمن دعوت از آحاد مردم به ویژه نسل بالنده و فرهیخته کشور و گیلان همراه و همگام با مردم و فرهیختگان دانشگاهی در راهپیمایی بزرگ روز  13 آبان شرکت می‌کنیم و بار دیگر بر اصول انقلاب اسلامی تأکید داریم.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار نیز با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: اکنون زمان آن رسیده است که بصیرت خود را تقویت کنیم و همه باید دشمن را بشناسیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما جوانان بسیجی هم‌قسم می‌شویم تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های امام (ره) و رهبر انقلاب ایستاده‌ایم و از خون شهدا دفاع می‌کنیم و با علم و بصیرت و حضور در صحنه نمی‌گذاریم حرف رهبرمان زمین بماند.

بیانیه مدیریت حج و زیارت گیلان نیز اعلام کرد: در راهپیمایی روز 13 آبان با مشت‌های گروه کرده و عزمی راسخ‌ انزجار و تنفر خود را از استکبار جهانی آمریکا اعلام کرده و حمایت از استکبارستیزی شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهیم.

به گزارش فارس، دانشگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف گیلان هر یک با صدور بیانیه‌ای جداگانه مردم این استان را به حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان دعوت کردند.

انتهای پیام/2300/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول