اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی:

بصیرت‌افزایی باید در هیئت‌های مذهبی لحاظ شود

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بصیرت‌افزایی باید در هیئت‌های مذهبی لحاظ شود زیرا هدف امام حسین(ع) بصیرت‌افزایی بود.

بصیرت‌افزایی باید در هیئت‌های مذهبی لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی ظهر امروز در همایش پرچمداران بصیرت استان کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی باید بتوانند علاوه بر بصیرت‌افزایی تفکر ولایتمداری را نیز در سطح هیئت و بین مردم ترویج دهند.

وی به ویژگی‌های یک هیئت بصیر پرداخت و افزود: هیئت بصیر هیئتی است که باید اهداف امام حسین(ع) و ابوالفضل عباس(ع) را در هیئت خود اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمنان اسلام تفرقه‌افکنی است، یادآور شد: هیئت‌های مذهبی می‌‌توانند در برابر تفرقه‌افکنی دشمنان به خوبی ایستادگی کنند و با اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی خود مانعی برای رسیدن آنها به اهداف شومشان باشند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مراحلی که هیئت‌های مذهبی باید برای افزایش بصیرت خود طی کنند شامل شناخت امام حسین(ع)، عشق و دلدادگی به ایشان، تطبیق زندگی با زندگی سیدالشهدا، حفظ مکتب امام حسین(ع) و عاشورا و نشر دادن زندگی سیدالشهدا از نسلی به نسل دیگر است.

موسوی‌هوایی بیان کرد: ابعاد وجودی سیدالشهدا را باید مطالعه کرد و بخش‌هایی از وجود سیدالشهدا در دعای عرفه دیده می‌شود و تا کسی که عرفان نظری و حکمت متعالیه را نداند دعای عرفه را درک نخواهد کرد.

وی عاشورا را تابلوی تمام‌نمای اسلام و قرآن خواند و گفت: باید هنر تبیین این واقعه عظیم را کسب کرد.

وی اضافه کرد: شیعه بدنه عظیمی به نام ولایت دارد که دارای دو بال پرواز عاشورا و انتظار مهدویت است و باید آن را در همه جا گسترانید.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی به حفظ عزت اشاره کرد و گفت: عزت نقطه مقابل ظلم و ستم است باید بتوانیم عزت خود را حفظ کرده و هوای و هوس‌های درونمان را کنترل کنیم تا بتوانیم در برابر فرعون بیرونی بایستیم.

موسوی‌هوایی اضافه کرد: امروز آمریکا راس فتنه است و همچنان باید با شعارهای مرگ بر آمریکا مقابل نظام سلطه بایستیم چراکه ماهیت ما استقلال است و اسرائیل و آمریکا استقلال ما را هدف گرفته‌اند.

در پایان این مراسم حاضران در همایش با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از نظام سلطه و دشمنان اسلام اعلام کردند.

انتهای پیام/79007/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول