اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد ثبت نام اداره آموزش و پرورش لنده:

عدم بصیرت‌افزایی والدین نسبت به فرزندان عامل اصلی بسیاری از انحرافات است

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره آموزش و پرورش لنده با اشاره به نقش آگاهی بخش والدین در هدایت فرزندان گفت: عدم بصیرت و آگاهی در بسیاری از موارد عامل اصلی انحراف فرزندان و دانش‌آموزان است.

عدم بصیرت‌افزایی والدین نسبت به فرزندان عامل اصلی بسیاری از انحرافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، فتاح بدری در جمع مربیان و اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان لنده، نقش والدین را در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یادآور شد و اظهار داشت: در منابع اسلامی حقوق و وظایفی برای والدین نسبت به فرزندان به طور عموم تعریف شده است.

وی افزود: تربیت صحیح، وقت گذاشتن، توجه به روح و روان و نیازهای مادی و معنوی از جمله حقوقی است که والدین نسبت به فرزندان خود باید رعایت کنند.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش لنده تصریح کرد: محبت و مهرورزی والدین نسبت به فرزندان، با توجه به آیاتن و روایت و احادیث منقول از معصومین دارای حسنه‌های بسیاری بوده که خداوند در روز قیامت شادابی و مسروری را برای والدین قرار خواهد داد.

بدری به نقش بصیرتی و آگاهی بخشی والدین اشاره کرد و اذعان داشت: بسیاری از انحرافات در نسل جدید و فرزندان و دانش‌آموزان به دلیل عدم آگاهی و عدم بصیرت فرزندان نسبت به آن عمل و رفتار است.

وی تأکید کرد: والدین الگوی رفتاری فرزندان بوده و فرزندان آئینه تمام نمای والدین خود هستند؛ یعنی از والدین خود به عنوان الگوی رفتاری استفاده می‌کنند.

* ضرورت آموختن فرهنگ پوشش

مسئول ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش لنده گفت: یکی از مسائلی که در سال‌های گذشته و امسال مورد توجه اداره آموزش و پرورش قرار گرفته بحث پوشش دانش‌آموزان بوده که در مدارس دخترانه به طور کامل اجرایی شده و امسال بنا داریم در مدارس پسرانه هم اجرایی شود.

بدری اذعان داشت: توجه به نوع پوشش فرزندان در خانه و محیط اجتماعی می‌تواند آنان را از بسیاری ناامنی‌ها برهاند خصوصاً در مدارس دخترانه.

وی ابراز داشت: نوع پوشش انسان بستگی به شخصیت او داشته و پوشش و حجاب متعلق به دختران و یا پسران صرف نبوده؛ بلکه هر انسان با شخصیتی باید پوشش و حجاب خود را رعایت کند.

بدری با اشاره به تأثیر نحوه لباس پوشیدن دانش‌آموزان در شخصیت آنان گفت: هر لباسی حامل پیام و فرهنگ خاصی است.

وی اذعان داشت: پوشیدن لباس برای خودنمایی و شهرت‌طلبی نباشد.

وی افزود: امام صادق (ع) نقل می‌کند که خداوند متعال به یکی از پیامبران خود فرموده به قومت بگو لباس دشمن را نپوشید، غذای دشمن را نخورید و خود را به شکل دشمن درنیاورید، چراکه هر زمانی که چشم به فرهنگ بیگانگان دوخته شود خود را هیچ انگاشته و پوچ می‌یابید.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش لنده با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امسال همه کارکنان اداره آموزش و پرورش، دانش‌آموزان، دختر و پسر باید لباس متحدالشکل داشته و رعایت ظواهر اسلامی به طور کامل رعایت شود.

* موبایل تهدیدی برای فضای امن مدارس

بدری در ادامه با اشاره به جلوگیری از آرایشات ، تزئینات، جواهرات، و حلقه‌ها و مدها در مدارس گفت: یکی از مواردی که فضای امن مدارس را تهدید می‌کند بحث ورود موبایل توسط دانش‌آموزان به مدارس است.

وی افزود: با توجه به این امر و خطرات ناشی از آن از آوردن موبایل توسط دانش‌اموزان به مدارس جلوگیری می‌شود.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش لنده در پایان یادآور شد: ثبت‌نام به موقع و توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در آینده فرزندان نقش بسزایی داشته‌ باشد.

انتهای پیام/82013/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول