اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه موقت گچساران برگزار شد

نشست هم‌اندیشی راه‌های بصیرت‌افزایی در دانشگاه آزاد گچساران

نشست هم‌اندیشی راه‌های بصیرت‌افزایی با حضور امام جمعه موقت گچساران و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی راه‌های بصیرت‌افزایی در دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز و با حضور امام جمعه موقت گچساران و جمعی از اساتید، هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، نشست هم‌اندیشی راه‌های بصیرت‌افزایی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

امام جمعه موقت گچساران در این نشست اظهار کرد: مفهوم بصیرت، اطلاع و آگاهی دقیق از دیروز، امروز و فردا است.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده تجزیه و تحلیل حوادث و انتخاب راهکار صحیح و به موقع در بصیرت‌افزایی را بسیار مهم و مؤثر دانست.

وی ابراز داشت: نخستین عاملی که به بصیرت، فراگیری می‌دهد و حتی پیامبر اکرم(ص) و امامان عظیم‌الشأن(ع) نیز به آن احتیاج داشتند، قرآن کریم است.

وی با بیان این‌که قرآن کریم به شبهات پاسخ می‌دهد، تصریح کرد: این کتاب آسمانی، حق و باطل را به روشنی بیان کرده و انسان را به صراط مستقیم رهنمون می‌سازد.

خواجه‌زاده عامل دیگری که در بصیرت‌افزایی مؤثر است را عبرت گرفتن از تاریخ گذشتگان عنوان کرد و افزود: اگر کسی اطلاعاتش بالا رفت بصیرتش نیز افزایش می‌یابد.

امام جمعه موقت گچساران و معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نشستن در محافل وعظ و خطابه به بصیرت انسان کمک بسیاری می‌کند به نحوی که در برخی موارد مراجع بزرگ تقلید نیز در مجالس پند و اندرزی شرکت می‌کردند که خطیب آنها از نظر رتبه از آنان پایین‌تر بودند.

خواجه‌زاده یادآور شد: ارتباط با انسان‌های صالح و اندیشمند از دیگر عواملی است که منجر به بصیرت‌افزایی می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بصیرت‌افزایی خاطرنشان کرد: اگر جوانان یک ملت بصیرت پیدا کنند؛ تیغ‌های دشمنان در برابر اراده‌های آن‌ها سست می‌شود.

خواجه‌زاده اذعان داشت: بدون اهل بیت (ع) بصیرتی در کار نیست و هرگاه به سیره این بزرگواران عمل شود، رستگاری و فلاح در انتظار آدمی است.

انتهای پیام/82001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول