اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برادر شهید روایت می‌کند

چرا حسین فهمیده خود را زیر تانک انداخت؟

مجید فهمیده در همایش رهروان حسین فهمیده که در بندرعباس برگزار شد به سئوال چرا حسین فهمیده خود را زیر تانک انداخت پاسخ داد.

چرا حسین فهمیده خود را زیر تانک انداخت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مجید فهمیده صبح امروز در همایش رهروان حسین فهمیده در این شهر که با حضور چند صد دانش‌آموز از ناحیه یک و دو آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دوستان حسین فهمیده تعریف می‌کند، هنوز انقلاب نشده بود حسین که آن‌ موقع و در سال 57 با خانواده در کرج ساکن بود، مرا برای حضور در تظاهرات‌ها علیه رژیم شاه فرا می‌خواند.

وی ادامه داد: این دوست حسین می‌گوید، در یکی از این موارد به اتفاق حسین از کرج به سمت تهران روانه شدیم که در آنجا توسط ماموران دستگیر شدیم که در آن جریان اتفاقات جالبی رخ داد که نشان از درایت و بصیرت حسین در آن زمان و با سن و سال کم داشت.

فهمیده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همواره برای خیلی‌ها سئوال است که چرا حسین فهمیده به همراه نارنجک‌ها خود را به زیر تانک انداخته است، اضافه کرد: طبق گفته شاهدان و همرزمان حسین، در آن روزها که خرمشهر به تازگی سقوط کرده بود، و دشمن قصد اشغال آبادان را داشت، و برای انجام این عملیات گویا دشمن دسته‌ای از تانک‌های ضد آرپی‌جی را برای حرکت به سمت آبادان آماده می‌کند.

وی افزود: حسین و همرزمانش که در برابر پیشروی این دسته مقاومت می‌کرده‌اند، برای متوقف کردن این تانک‌ها متوجه می‌شوند که این نمونه ضد آرپی‌جی است.

به گفته فهمیده، حسین پس از شنیدن خاصیت این تانک‌ها از زبان فرمانده خود و این امر که ضعف این تانک‌ها در زنجیر آنهاست، اقدام به جمع‌آوری نارنجک‌ها می‌کند و خود را به سر دسته این تانک‌ها می‌رساند.

وی افزود: حسین برای اینکه نارنجک‌ها را دقیقا به زنجیر تانک‌ها برساند باید خود نیز به زیر تانک می‌رفته است و این پاسخ سئوال خیلی‌هاست که می‌پرسند دلیل رفتن حسین به زیر تانک‌ چه بوده است چرا که در غیر این صورت تانک متوقف نمی‌شد.

این برادر شهید، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان و نوجوانان ایرانی هر کدام می‌توانند در نوع خود یک فهمیده باشند، اضافه کرد: امروز نیز دشمن همانند هشت سال دفاع مقدس نمی‌خواهد ما در حوزه‌های مختلف پیشرفت کنیم.

فهمیده افزود: این وظیفه ما دانش‌آموزان است که با تلاش و علم خود نگذاریم دشمن به اهداف خود در این زمینه برسد.

وی اضافه کرد: ‌تانک‌های امروز دشمنان، تانک‌های فرهنگی است و می‌خواهند با این تانک‌ها غیرت و تلاش را از ما به وسیله ترویج مد، لباس، فرهنگ خود سلب کنند.

به گفته این برادر شهید، نوجوانان و جوانان وظیفه دارند در راستای متوقف سازی این تانک‌ها در قدم نخست حرکت، آنها را شناسایی کنند و سپس با درایت و بصیرت خود نسبت به انهدام آنها اقدام کنند.

در این مراسم علاوه بر مجید فهمیده، دریادار پاسدار زارع جانشین فرماندهی منطقه یکم ندسا نیز سخنرانی و گروهی از دانش‌آموزان حاضر در این همایش سرود و مقاله اجرا کردند.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول