اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی آبیک:

88 دانش‌آموز آبیک راهی سرزمین نور می‌شوند

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک از اعزام 88 دانش‌آموز پسر آبیکی در مرحله نخست اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

88 دانش‌آموز آبیک راهی سرزمین نور می‌شوند

حسین فلاحتکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: روز یکشنبه 12 آبان ماه، 88 دانش‌آموز پسر شهرستان آبیک برای نخستین بار پیش از اعزام به کربلای ایران به گلزار شهدای شهر آبیک واقع در بوستان شهید رجایی رفته و پس از تجدید میثاق با شهدا از حسینیه ثارالله راهی سرزمین نور می‌شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان با استقرار در معراج‌الشهدای اهواز روزهای 13 و 14 آبان ماه از مناطق عملیاتی جنوب از جمله شلمچه (محل عملیات کربلای 5)، طلائیه (محل عملیات خیبر)، اروندکنار (یادمان شهدای والفجر 8)، دهلاویه (محل شهادت دکتر چمران)، هویزه (یادمان شهدای دانشجویان رهرو خط امام) بازدید می‌کنند.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک ادامه داد: علاوه بر مراسم افتتاحیه و اختتامیه در اردوی راهیان نور، دانش‌آموزان از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شده و دل‌نوشته‌های خود را ارائه‌ می‌دهند.

فلاحتکار خاطرنشان کرد: دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان جمع‌آوری شده و در قالب یک نمایشگاه در معرض دید دانش‌آموزان مدارس قرار می‌گیرد و به رسم یادبود هدایایی به دانش‌آموزانی که بهترین دل‌نوشته‌ را  نوشته‌اند، اهدا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: به همراه دانش‌آموزان یک روحانی، راویان دفاع مقدس و فرهنگیان نیز راهی سرزمین نور می‌شوند و راویان در مسیر مناطق جنگی خاطرات و اتفاقات عملیات‌ها را بازگو می‌کنند.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک اضافه کرد: در یکی از شب‌های حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، رزمایشی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان از آغاز جنگ تحمیلی تا پایان آن آشنا شده و خاطرات آن دوران برای دانش‌آموزان تداعی می‌شود.

فلاحتکار بیان کرد: به اذعان دانش‌آموزان مناطق عملیاتی جنوب تأثیر بسزایی در روحیه آنان داشته؛ حتی دانش‌آموزانی که تمایل چندانی برای حضور در سرزمین نور نداشته‌اند پس از رفتن به مناطق عملیاتی اظهار کرده‌اند که کاش زودتر به منطقه می‌آمدند و بازدید می‌کردند.

این مسئول از معلمان درس آمادگی دفاعی درخواست کرد که علاوه بر تدریس تئوری درس آمادگی دفاعی، خاطرات هشت سال دفاع مقدس و سرزمین نور را برای دانش‌آموزان بیان کنند تا برای دانش‌آموزان تجدید خاطره شود و تأثیرات معنوی راهیان نور برایشان زنده شود.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان آبیک اضافه کرد: دانش‌آموزان باید بدانند که شهدا برای دفاع از نظام و اسلام راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و جانشان را فدا و خونشان را نثار کردند.

فلاحتکار ادامه داد: امنیت، اقتدار و آرامش موجود در کشور را مدیون خون شهدا هستیم که بر همه آحاد جامعه لازم است پاسدار خون شهدا باشند و خونشان را پایمال نکنند.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول