اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد کرج خبر داد

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از 300 مددجوی کرجی

رئیس کمیته امداد امام خمینی کرج گفت: از ابتدای سال جاری به بیش از 300 مددجوی تحت پوشش امداد در این شهرستان تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از 300 مددجوی کرجی

سید رضا شوبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد تحقق کامل طرح خودکفایی افراد و خانواده‌های تحت پوشش است.

وی تصریح کرد: این نهاد پس از شناسایی نیازمندان و افراد کم درآمد، به آنها کمک مالی می‌کند، اما هدف کلی ما تداوم این کمک‌ها نیست و باید به مرحله‌ای برسیم که افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بتوانند به خودکفایی مالی برسند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کرج در پاسخ به این پرسش که طرح توسعه مشاغل خانگی در میان خانواده‌های نیازمند و کم درآمد به کجا انجامید؟ گفت: این طرح یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار امداد در سراسر کشور و به ویژه استان البرز و کرج است.

شوبیری ادامه داد: برای اجرای این طرح اعتباراتی از سوی امداد شهرستان کرج تخصیص یافته و همچنین با مراکز و نهادهای پولی و بانکی نیز تعامل‌هایی داشتیم که بر اساس آن افراد نیازمند به این مراکز معرفی و از تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی بهره‌مند می‌شوند، البته پیش از پرداخت این تسهیلات باید زمینه‌سازی لازم صورت گیرد که مهمترین آن آموزش فنی یک حرفه به افراد متقاضی تحت پوشش امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در شهرستان کرج افزود: این مقدمات با تلاش‌های صورت گرفته از سوی امداد کرج و همچنین فنی و حرفه‌ای انجام شده و توانستیم تعدادی از افراد را برای بهره‌مندی از تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی آموزش دهیم.

شوبیری گفت: از ابتدای سال جاری 330 نفر از افراد تحت پوشش با طی کردن دوره‌های آموزشی برای دریافت این تسهیلات معرفی و از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی تاکید کرد: برای اینکه افراد بیشتری از این طرح استفاده کنند، بودجه لازم تخصیص یافته است، اما باید تلاش کنیم افرادی که از این تسهیلات تاکنون بهره‌مند شدند از نظر کاری پیشرفت کرده و بتوانند به خودکفایی مالی لازم دست یابند.

شوبیری در پایان گفت: برای این منظور نیز بحث‌های مربوط به مشاوره‌های کاری و در برخی مواقع حمایت‌های لازم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام/2302/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول