اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کرمان:

مرعشی نظام را زیر سئوال برد/ موتلفه در راستای اهداف ولایت مطلقه فقیه حرکت می‌کند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: مرعشی اخیرا افاضاتی داشتند به طوری که همه چیز نظام را زیر سئوال ببرند به ویژه نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری از جمله قوه قضائیه و صدا و سیما را.

مرعشی نظام را زیر سئوال برد/ موتلفه در راستای اهداف ولایت مطلقه فقیه حرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمدعلی مقدم دبیر حزب موتلفه اسلامی و دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار فارس در مورد مسائل روز کشور و استان کرمان دیدگاه‌های خود را بیان کرد که بخش دوم این مصاحبه از نظرتان می‌گذرد.

فارس: ارتباط موتلفه اسلامی استان کرمان با نمایندگان مردم این خطه در مجلس شورای اسلامی چگونه است؟

مقدم: موتلفه استان کرمان ارتباط خوبی با نمایندگان استان کرمان دارد و آن عزیزان هم به موتلفه اسلامی توجه ویژه‌ای دارند با بعضی از آنها ارتباط تنگاتنگ داریم با بعضی کمتر، ببینید نمایندگان مجلس همان طور که بر اساس قانون اساسی نماینده همه مردم ایران هستند  می‌توانند بر کل امور کشور نظارت خودشان را اعمال کنند.

طبیعتا همان طور هم نماینده باید پاسخگوی تمام مردم به ویژه موکلان حوزه انتخابیه خود باشد، اینکه نماینده‌ای بخواهد بین مردم حوزه انتخابیه خود مردم را به شهروند درجه یک و درجه دو طبقه‌بندی کند، مثلا بگوید این شهروند به من رأی نداده یا رأی داده و یا در ستاد انتخاباتی من آمده یا نیامده و بر آن اساس به افراد پاسخگو باشد کار شایسته‌ای نیست.

به اعتقاد بنده خدای نکرده اگر چنین نماینده‌ای این طرز تفکر را داشته باشد، اول اینکه به تکلیف خود توجه نکرده و دوم اینکه می‌توان گفت که توصیه‌ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را یا نشنیده و یا مطالعه نکرده است.

ما خود را چشم و گوش مردم می‌دانیم، لذا در تعاملات خود با نمایندگان و مسئولان اجرایی می‌توانیم کمک خوبی به آنها بکنیم و یار و مددکار آنها باشیم، بارها به آن عزیزان عرض کردیم، موتلفه اسلامی برای همکاری و همیاری در خدمت همه آنها بوده و هست به طوری که با تعدادی از نمایندگان محترم در شورای اجرایی استان کرمان جلسه داشتیم که در این جا از همه آن نمایندگان سپاسگزارم.

فارس: رابطه موتلفه اسلامی با شورای اصولگرایان استان کرمان چگونه است؟ ظاهرا در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری جدا شدید؟

مقدم: شورای اصولگرایی جمع بسیار خوبی هستند و تشکیل آن هم کار بسیار خوبی بود که بنده حقیر هم در تشکیل آن هر چه در توان داشتم گذاشتم، موتلفه اسلامی استان کرمان همیشه و در همه حال پیشتاز و پیشقدم وحدت و انسجام بوده و هیچ گاه خود سبب بر هم زدن وحدت نشده به طوری که از بدو فعالیت در استان کرمان همیشه سنگ زیرین آسیاب اصولگرایان بوده و هست و بحمدالله موتلفه اسلامی استان کرمان جایگاه بسیار خوبی در بین اصولگرایان تمام شهرستان‌های استان کرمان دارد.

در مورد انتخابات شوراها و ارائه یک لیست متحد باید عرض کنم، شورای اصولگرایی یک مورد هم ما را در جلسات تصمیم‌گیری در مورد کاندیداها دعوت نکردند و حتی چند مورد خودم حضوری علت عدم دعوت را جویا شدم که پاسخ درستی نشنیدم و از پاسخ دادن طفره رفتند و در مورد انتخابات ریاست جمهوری هم به همین نحو با ما برخورد کردند، لذا مجبور شدیم ستاد مستقل بزنیم و شما شاهد بودید که ستادهای خیلی فعالی در استان کرمان داشتیم و در حد توان، وظیفه خود را انجام دادیم.

به هر حال بنده به نظرات جمع شورای محترم اصولگرایان که ما را دعوت نکرده‌اند، احترام خاصی قائل هستم، زیرا معتقدم شاید برای حضور نیافتن ما استدلال منطقی و اصولی داشته‌اند که ما در جریان آن نیستیم و به هیچ عنوان هم ناراحت نبوده و نیستیم.

احساس کردیم که اعضای شورای اصولگرایی زیاد تمایلی به حضور ما در جلسات خود ندارند، لذا دیگر اصراری هم نکردیم و بالاجبار موتلفه به تنهایی در سطح استان کرمان برای شوراها کاندیدا معرفی کرد و ستاد مستقل داشت.

که به حمدالله در شورای شهر کرمان تعداد خوبی از لیست موتلفه به شورا راه یافتند و در شهرستان‌های استان کرمان بیش از 30 درصد از موتلفه به شورا راه یافتند، حتی باید عرض کنم در برخی شهرستان‌ها 100 درصد اعضای شورا موتلفه‌ای هستند.

در هر حال ما از عدم وحدت خیلی ناراضی و ناراحت هستیم و آن را عمل شایسته‌ای ندانسته و اصلا چنین وضعی را خوشایند نمی‌دانیم و به نفع هیچ‌کس هم نیست.

به هر حال چنانچه شورای اصولگرایی تمایلی به حضور ما در جلسات داشته باشد و دعوت به عمل آورند از آن استقبال کرده و به عنوان یک وظیفه و تکلیف به آن نگاه می‌کنیم و همچنان سنگ زیرین آسیاب اصولگرایان بوده و هستیم و ان‌شاءالله خواهیم بود.

فارس: نظرتان در مورد شورای اسلامی شهر کرمان چیست؟

اکثریت اعضای شورای شهر کرمان از اصولگرایان انتخاب شدند و تنها شورای شهر کشور است که شش نفر عضو خانم دارد، شوراها باید از سیاسی کاری پرهیز کنند و فقط و فقط برای رضای خدا و مطالبات به حق و منطقی مردم حرکت کنند.

شوراها با تدوین راهکارها و تنظیم دستورالعمل لازم و با استناد به قانون شوراها نظارت قوی، دقیق، کامل و بی‌طرفانه خود را اعمال کنند به نظر می‌رسد برای تحقق این امر نیاز به یک دستگاه نظارتی قوی متشکل از افراد متعهد و متدین و در عین حال متخصص دارد.

ان‌شاءالله شورای شهر کرمان در انتخاب رؤسای کمیسیون‌ها بر اساس شایسته‌سالاری و توانمندی و تخصص اعضای محترم اقدام کرده است، برای شخص من این سئوال پیش آمده که در شورای شهری که فقط یک روحانی آن هم روحانی متعهد و متدین وجود دارد جا داشت که وی را به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب می‌کردند.

به هر حال شاید برای این تصمیم خود استدلال و منطق درستی داشته باشند، مردم بر همه امور و رفتار و عملکرد مسئولان از جمله شورای شهر نظارت دارند و برای خود ارزیابی‌هایی می‌کنند، لذا باید اعضا به شایسته‌سالاری، تعهد و تخصص توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مردم ناظران خوبی هستند و به اعمال، کردار و رفتار همه مسئولان و مدیران و منتخبان خود نظارت داشته و دارند، موتلفه اسلامی استان کرمان در دیداری که با رئیس محترم شورای شهر کرمان داشت، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و همراهی با شورای شهر اعلام کرد.

فارس: سید حسین مرعشی دبیر کل سابق حزب کارگزاران در گفت‌و‌گویی که با رسانه‌ها انجام دادند در مورد تقلب و تخلف در انتخابات 88 و همچنین موتلفه اسلامی اظهاراتی داشتند، نظرتان در مورد این سخنان چیست؟

مقدم: ابتدا باید عرض کنم، جناب مرعشی که ادعا دارند معتدل‌ هستند، اتفاقا باید عرض کنم، ایشان از اصلاح‌طلبان تندرو بوده و هستند و در همان مصاحبه‌ای که در شهریور ماه سال جاری با رسانه‌ها داشتند، می‌بینید در حال حاضر که خیلی از دوستان اصلاح‌طلب که بعضا وی از آن‌ها الگو می‌گرفتند، اظهار داشتند تقلب صورت نگرفته و به صراحت تقلب را نفی کردند.

اما هنوز مرعشی بر خر مراد سوار است و با سماجت تمام اظهار می‌دارد، معتقدم تقلب و تخلف صورت گرفته، اما به خاطر مقام معظم رهبری سکوت کردم، نمی‌دانم این چگونه حرف زدنی است.

آیا این تندروی نیست، اگر تندروی نیست، پس اسمش چیست؟ باید به ایشان گفت اگر شما به خاطر مقام معظم رهبری سکوت کردید، پس چرا در این مصاحبه سکوت نکردید و مجددا فرافکنی و شبهه ایجاد می‌کنید و به تقلب تاکید و پافشاری می‌کنید، خب بهتر نبود، اینجا هم سکوت می‌کردید؟

آقای مرعشی در مورد موتلفه گفته‌اند به علت اینکه در انتخابات ریاست جمهوری شکست خوردند به جوان‌سازی روی آوردند و ادامه دادند، اگر من هم جای آقای حبیبی بودم، جوان‌گرایی می‌کردم، نخست باید به ایشان گفت که موتلفه، حزب کارگزاران نیست، شکست برای موتلفه معنی و مفهومی ندارد.

گمان می‌کنم آقای مرعشی موتلفه اسلامی را با حزب متبوع خود اشتباه گرفته‌اند که چنین دیدگاهی دارند، زیرا حزب متبوع وی از جمله احزابی است که مصداق بارز فرمایش آقای روحانی است که گفتند احزاب در مقاطع انتخابات ظاهر می‌شوند و پس از اتمام انتخابات خاموش شده و هیچ فعالیتی ندارند.

حزب موتلفه اسلامی به حمدالله در تمام ایام و اوقات و طی سال پویا، سرزنده و فعال است به طوری که هر هفته در مرکز جلسه شورای مرکزی و جلسه هیئت اجرایی دارد و همه ماهه اجلاس دبیران استان‌ها و هر سه ماه یک بار اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها را برگزار می‌کند.

حزب موتلفه در استان‌های کشور هم همه هفته جلسات شورای اجرایی و هر یک ماه یک بار اجلاس دبیران شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.

لازم به توضیح است که این جلسات و اجلاس‌ها به غیر از جلسات شورای معاونت‌ها و سازمان‌ها و واحدها و حوزه‌ها است که همه هفته تشکیل می‌شود، بنابراین برای موتلفه که فقط و فقط در راستای اهداف ولایت مطلقه فقیه و روحانیت متعهد به تکلیفش عمل کرده و می‌کند، هیچ موقع شکست معنا و مفهومی نداشته و ندارد و اصلا چنین تصوری هم در ذهنش خطور نکرده.

موتلفه هیچ‌گاه به دنبال کسب قدرت نبوده و نیست و این به معنی این نیست که نمی‌تواند مدیریت کند، زیرا موتلفه بر اساس چشم‌انداز مصوب خود هم دارای برنامه است و هم با تربیت نیروهای متعهد دارای نیروهای توانمند و متخصص است.

چنانچه نیازی به کمک موتلفه پیدا شود، موتلفه اسلامی با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه و همچنین نیروهای کارآمد و متخصص و شایسته در میدان خدمت حاضر شده و طی دوره انقلاب اسلامی هم ثابت شده که نیروهای موتلفه اسلامی هر کجا در این کشور به مسئولیتی گمارده شده‌اند از موفق‌ترین مدیران بوده‌اند.

آقای مرعشی در مورد حزب متبوع خود صحیح می‌گویند، زیرا از زمان تشکیل حزب خود دنبال قدرت و پست و مقام بوده و بعضا برای کسب قدرت دعوا هم داشتند، مسلما برای چنین حزبی با این اهداف پیروز نشدن در انتخابات شکست است، همان طور که دیدیم، حزب مطبوعشان در دوران حداقل هشت ساله دولت اصولگرایان شکست خورده بودند به قول آقای دکتر روحانی کرکره‌ها را پایین کشیدند.

ضمنا محض کامل شدن اطلاعات آقای مرعشی عرض کنم، موتلفه اسلامی بیش از 10 سال است که به جوان‌گرایی روی آورده و بحمدالله آمار سنی و تحصیلات ترکیب شورای مرکزی حزب و مدیران اجرایی و همچنین اعضای حزب در کشور بیانگر صحت این مطلب است به طوری که به حق می‌توانم، ادعا کنم تنها حزبی که در کشور از ابتدا تاکنون بدون یک ساعت وقفه به صورت پویا و فعال مشغول فعالیت بوده و هست، موتلفه اسلامی است.

همان طور که شاهد هستید، موضع گیری‌های هفتگی دبیرکل و دبیران و مدیران اجرایی حزب در سطح کشور تایید صحت عرایض بنده است، البته لازم است، توضیح دهم که از زمان تشکیل حزب جمهوری اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اعضای موتلفه در آن حزب فعال کار کردند.

 زمانی هم فعالیت حزب جمهوری اسلامی متوقف شد، مجددا با اجازه حضرت امام خمینی (ره) موتلفه اسلامی به کار خود جدی‌تر و گسترده‌تر ادامه داد به طوری که یک لحظه زمین ننشسته و در راستای اهداف ولایت مطلقه فقیه تکلیف خود را انجام می‌دهد.

همچنین آقای مرعشی اخیرا سخنران جشن غدیر در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بودند و افاضاتی داشتند، من واقعا از آقای مرعشی که از سادات هم هستند، انتظار نداشتم در سخنرانی خود این چنینی حرف بزنند به طوری که همه چیز نظام را زیر سئوال ببرند به ویژه قوه قضاییه و صدا و سیما را.

اینکه به خاطر دو نفر که آن همه فتنه و صدمات و هزینه برای کشور به بار آوردند و مدت‌ها تمام مسئولان و دلسوزان نظام را درگیر آن کرد، می‌گویند «آیا امروز در کشور آن علی (ع) مقتدای ما است» باید گفت آقای مرعشی ما حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را رهبر، ولی‌فقیه و نائب بر حق حجت‌مان حضرت صاحب‌الزمان (عج) می‌دانیم و معظم‌له را علی زمان دانسته و می‌دانیم.

اگر در همین فتنه سال 88 تدبیر، درایت و هدایت مقام معظم رهبری نبود، معلوم نبود دوستان شما چه بلایی سر این کشور و انقلاب می‌آوردند، چه طور به خود اجازه می‌دهید بدون منطق نظام را زیر سئوال ببرید، ظاهرا ایشان حرکت خوش ملت سلحشور و همیشه در صحنه در 9 دی ماه را فراموش کرده‌اند.

آقای مرعشی این نظام بر اساس چارچوب قانون اساسی و محوریت ولایت مطلقه فقیه و روحانیت متعدد حرکت می‌کند، لذا همه امور بر آن اساس تنظیم و اجرایی می‌شود و رؤسای قوا هر یک مستقل عمل می‌کنند، قوه قضائیه‌ای که در رأس آن یک مجتهد قرار دارد، بر اساس قانون عمل می‌کند و هیچ احدی هم حق دخالت نداشته و ندارد.

من به آقای مرعشی ناصحانه می‌گویم هر آنچه بر زبان می‌آورید خود عامل به عمل باشید، بیایید شما به توصیه‌های امیرالمؤمنان (ع) پایبند باشید و عمل کنید.

آقای مرعشی شما خود و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان را همراه خود کرده و به عنوان دوستدار و دلسوز نظام و انقلاب اسلامی می‌دانید و احساس مسئولیت می‌کنید، بهتر بود، قدری منطقی‌تر صحبت می‌کردید و این قدر بی‌منطق همه چیز را زیر سئوال نمی‌بردید، شما اگر ادعا دارید یک اصلاح‌طلب معتدل هستید، آیا این اعتدال است یا تندروی، شما که به اصلاح طلب تندرو مشهور بوده و هستید.

جناب آقای مرعشی چرا می‌خواهید، جامعه را به تنش بکشید،آیا انصافا این قضاوت درستی است که می‌گویید رئیس جمهور تنهاست و پیامش از صدا و سیما به گوش ملت نمی‌رسد، آقای مرعشی، آقای روحانی کجا تنهاست؟ آیا حمایت‌های مقام معظم رهبری، همکاری، همیاری، همراهی و کمک بیش از حد رؤسای دو قوه را نمی‌بینید؟

شما در مجلس بودید، بروید بررسی کنید، مجلس اصولگرا به دولت اصولگرا چند درصد رأی داده و به دولت آقای روحانی چند درصد رأی داده، با یک تجزیه و تحلیل ساده می‌توانید به غیرواقع بودن حرفتان برسید.

قوه قضائیه به ویژه حضرت آیت‌الله لاریجانی چه حمایت‌های خوبی از رئیس جمهور کرده‌اند و تاکنون ایشان را همراهی کردند آقای مرعشی صدا و سیما دربست در خدمت دولت آقای روحانی است، کجا پیام آقای روحانی را به مردم انتقال نداده، لطفا کلی‌گویی نکنید، مصداق بگویید.

آقای مرعشی شما فرافکنی نکنید، این فرافکنی برای شما وجهه ای کسب نمی‌کند، شما که اهل مطالعه هستید و دارید ملاحظه می‌کنید که تمام تشکل‌های اصولگرا و روحانیت متعهد با صراحت چه به صورت مکتوب و چه به صورت شفاهی اعلام کرده‌اند که آماده هرگونه همکاری و کمک به دولت آقای روحانی هستند تا دولت ایشان در حل و فصل مشکلات کشور فائق آید و این را جزو وظیفه و تکلیف خود می‌دانند، آیا این را می‌شود گفت آقای روحانی تنهاست.

آقای مرعشی به نظر می‌رسد شما کاسه داغ‌تر از آش شده‌اید، آیا اگر اکنون از شخص رئیس جمهور سئوال شود، ادعاهای شما را که ایشان در کشور تنهاست و یا صدا و سیما برای انتقال پیام ایشان کوتاهی کرده، تایید می‌کند؟

من با توجه به شناختی که از آقای روحانی دارم که خود یک مجتهد هستند، یقین دارم، گفته شما را در این مورد تایید نمی‌کنند، بلکه بر عکس از همراهی و همکاری همه و به ویژه صدا و سیما و قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنند کما اینکه تاکنون  به کرات اظهار داشته‌اند.

نظرتان در مورد مطلب منتشر شده در روزنامه بهار چیست؟

اجازه بفرمایید در ارتباط با مقاله اول آبان ماه جاری روزنامه بهار با عنوان «امام پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» که به قلم علی‌اصغر غروی منتشر شده و در آن هرزه‌نگاری‌هایی داشته عرض کنم، اصلاح طلبان تندرو، اصحاب فتنه و جریان‌های انحرافی چطور در دولت یازدهم آقای روحانی چنین جرأتی پیدا کردند که با مطالب موهن علیه مقدسات دینی و یا ایجاد شبهه چنین مطالبی را درج می‌کنند، البته سوابق نویسنده که عضو نهضت آزادی است خیلی روشن و نیازی به بیان آن نیست.

به نظر می‌رسد، نوشتن چنین مقاله‌ای نوعی حساسیت‌سنجی مردم و مقدمه‌ای برای تکرار حوادثی که در دولت اصلاحات و مجلس ششم رخداد باشد، شما دیدید و به خاطرتان هست که در آن زمان علیه همه مقدسات دینی و ائمه اطهار حتی علیه خدا مطلب نوشتند.

لذا از مسئولان و مدیرانی که متولی پیگیری این امر هستند به ویژه وزارت ارشاد و قوه قضاییه مصرا می‌خواهم با چنین افراد و به ویژه مدیران این گونه نشریات برخورد جدی به عمل آید تا دیگر شاهد این گونه موارد نباشیم و از طرفی آن‌هایی که تصور می‌کنند با نگاشتن چنین مطالبی می‌توانند ایمان مردم را سست و همراه خود کنند سخت در اشتباهند و باید بدانند، مردم دیگر اجازه نخواهند داد که دوران مجلس ششم و دولت اصلاحات تکرار شود.

انتهای پیام/2446/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول