اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌حجت‌الاسلام محمدیان در گردهمایی مبلغان ‌دانشگاه‌ها:

جریانات حامی ارتباط با آمریکا ‌بیشترین کمک را به فتنه‌گران در سال 88 کردند‌

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جریاناتی که در حاشیه بر طبل علاقه‌مندی نسبت به ارتباط با آمریکا می‌کوبند را نیز نباید فراموش کنیم زیرا همواره گروهی در کشور بوده‌اند که ساز مخالف می‌زده‌اند و در جریان فتنه نیز بیشترین کمک را به فتنه‌گران کردند و امروز نشریات و سخنرانان آنها فعال شده‌اند.

جریانات حامی ارتباط با آمریکا ‌بیشترین کمک را به فتنه‌گران در سال 88 کردند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان امشب در گردهمایی مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کارآیی‌ها و ظرفیت بالای نظام اسلامی و ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه دولت‌هایی با گرایشات مختلف پس از انقلاب بر سر کار آمده‌اند ولی نظام اسلامی همه آنها را به خوبی در مسیر رشد و تعالی هدایت کرده است.

وی افزود: حرکت قطار انقلاب در مسیر درست یعنی پیشرفت بر اساس اهداف و آرمان‌های دینی و این مهم نتیجه سیاست صحیح رهبر معظم انقلاب بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تبلیغ در دانشگاه‌ها روحانیون را با جوانانی روبه‌رو می‌کند که به دولت حاضر رأی نداده‌اند، گفت: این یک حقیقت است که در یک نظام جمهوری دولتی که انتخاب می‌شود رأی همه را نداشته ولی در حال حاضر دولت همه ملت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سوء ظن به دولت و قضاوت ناعادلانه در شرایط کنونی صحیح نیست بلکه باید حامی دولت جمهوری اسلامی باشیم و در مواقع لزوم تذکرات لازم را داده و به ارشاد مسئولان بپردازیم زیرا امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به مدیران کشور بسیار مهم است.

محمدیان با اشاره به موضوعات روز دانشگاه‌ها تصریح کرد: ارتباط با آمریکا موضوعی است که دانشجویان به آن توجه نشان می‌دهند و با توجه به شرایط کنونی بحث در مورد آن جریان دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نسل امروز جنایات آمریکا را ندیده‌اند و همان حسی که نسل اول انقلاب نسبت به ایالات متحده دارند را ندارند، گفت: حتی ممکن است برخی مشکلات کشور را ناشی از عدم ارتباط با غرب بدانند بنابراین سعه صدر و تبیین صحیح موضوع از سوی روحانیون اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان با روی کار آمدن دولت جدید درصدد برآمده‌اند که موضوع ارتباط با آمریکا را اجرایی کنند؛ آقای هاشمی که رهبری جریان کارگزاران و به تعبیر برخی اصلاح‌طلبان را برعهده گرفته هم عنوان می‌کند در زمان امام راحل طرح حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی را مطرح کرده ولی نمی‌گوید که بعدها چندین بار همین شعارها در حضور امام سر داده شد و ایشان اعتراضی نکردند ضمن اینکه تصمیم‌گیری‌های کلان بر اساس قانون اساسی توسط رهبری صورت می‌گیرد.

محمدیان با بیان اینکه اجازه مذاکره با آمریکا در سطح کارشناسان در دوره آقای جلیلی و پیش از آن هم از سوی رهبری داده شده بود، گفت: در این میان باید توجه داشت که دشمن همان کینه و عداوت سابق را علیه ما دارد و حسن ظن به او موجب شکست خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اصطلاح مذاکره در عالم سیاست را به معنای معامله دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در این مذاکرات که البته غرب چندین سال است آن را بی‌نتیجه گذاشته پیروز شویم، حقانیت خود را ثابت کرده‌ایم و توانسته‌ایم تحریم‌ها را برداریم ولی اگر باز هم به نتیجه نرسیم باز هم این کار را انجام داده‌ایم که چهره غرب نمایان‌تر شده است.

وی افزود: در بحث مذاکره با غرب باید بر اساس مبانی دینی و اسلامی گام برداریم؛ در مذاکرات اخیر که رهبری اجازه آن را داده‌اند، سابقه آن به دوره‌های گذشته باز می‌گردد و زمان آقای جلیلی هم اجازه مذاکره با آمریکایی‌ها در سطح کارشناسان داده شده بود.

محمدیان با بیان اینکه چندین سال است غرب بر موضع خود پافشاری و لجاجت می‌کند، عنوان داشت: اگر در مذاکرات پیروز شویم توانسته‌ایم تحریم‌ها را برداشته و حقانیت خود را اثبات کنیم و اگر هم مذاکرات به جایی نرسد باز هم چیزی از دست نداده‌ایم و چهره واقعی آمریکا را به همه مردم جهان نشان داده‌ایم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها تصریح کرد: باید توجه داشت که دولت در فضایی که اجازه یافته کارش را انجام می‌دهد و ما هم سوءظن نداریم ولی جریاناتی که در حاشیه بر طبل علاقه‌مندی نسبت به ارتباط با آمریکا می‌کوبند را نیز نباید فراموش کنیم زیرا همواره گروهی در کشور بوده‌اند که ساز مخالف می‌زده‌اند و در جریان فتنه نیز بیشترین کمک را به فتنه‌گران کردند و امروز نشریات و سخنرانان آنها فعال شده‌اند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در سال‌های اخیر به ویژه در سال گذشته مبنی بر دلایل قطع ارتباط با آمریکا گفت: ایشان عوامل بی‌اعتمادی ایران به غرب را به خوبی تبیین فرموده‌اند و مراجعه به صحیفه امام نیز دلایل دیگری را آشکار می‌کند، بنابراین مبلغان باید به توجیه دانشجویان و جوانان در این زمینه بپردازند زیرا مبانی اعتقادی و سیاسی روشنی از سوی جمهوری اسلامی مطرح و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدیان پیشرفت‌های ایران را مرهون انقلاب و برکات ناشی از ایستادگی در برابر آمریکا دانست و افزود: آقایی و افتخارآفرینی همواره هزینه‌هایی داشته که مشکلات اقتصادی بخشی از این هزینه‌ها هستند ولی باید یقین داشت که اگر همچنان وابسته بودیم هیچگاه به این پیشرفت‌ها دست نمی‌یافتیم.

انتهای پیام/78004/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول