اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجویان دانشگاه مازندران خطاب به رئیس جمهور:

محرکان در فتنه 88 شایستگی حضور در دولت را ندارند

دانشجویان دانشگاه مازندران با صدور بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور گفتند: افرادی که نقش محرک را در فتنه 88 که در تقابل آشکار با جمهوریت نظام و اصل مردم‌سالاری داشتند شایستگی حضور در دولت را ندارند.

محرکان در فتنه 88 شایستگی حضور در دولت را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه مازندران و کانون شهدای باشگاه کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه مازندران از جمله تشکل‌های دانشجویی دانشگاه مازندران هستند که این بیانیه را امضا کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: مایه مباهات است که ملت قهرمان ایران در عرصه تعیین سرنوشت سیاسی خود و پاسخگویی به ندای حماسه سیاسی مقام معظم رهبری، برای نیل به آینده روشن با اعتماد به تدبیر دولت، مشی اعتدال را برگزید.

اعتدالی که در اندیشه سیاسی اسلام و انقلاب به معنای دوری از افراط و تفریط، حضور همه سلایق در چارچوب انقلاب و بهره‌گیری از تمام توان و ظرفیت‌های مشروع موجود است، تعریفی که شخص جنابعالی هم بر آن صحه گذاشته‌اید مهم‌ترین دلیل اعتماد عمومی به این گفتمان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: چه مطلوب است که شاهد استمرار این رویکرد در تمام عرصه‌های مدیریتی، انتخاب مدیران و متولیان حوزه‌های گوناگون باشیم، تدبیر و اعتدالی دائمی و همیشگی. افراط در چنین مجموعه‌ای دور از انتظار است، از این سبب توقع چنین است که دایره‌های مدیریتی از انحصار گروه‌های افراطی خارج شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما این وعده در بعضی موارد جامه عمل نپوشید و حضور برخی افراد در بعضی از جایگاه‌ها شعار اعتدال دولت یازدهم را دچار خدشه کرد، افرادی که نقش محرک در فتنه 88 که در تقابل آشکار با جمهوریت نظام و اصل مردم‌سالاری بود داشتند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: انتصاب دکتر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم و معرفی احتمالی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی، نمونه‌ای بارز از این رویکرد غیر اعتدالی است، فردی که با عملکرد افراطی خود پس از انتخابات سال 88 در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران و زیر سئوال بردن ساز و کار انتخابات، به آتش فتنه دامن زده و موجب تشویش اذهان عمومی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در راستای همین انتصابات، اخیرا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال انتصاب افراد مشابه در دانشگاه‌های مازندران که در همان ایام فتنه نقشی راهبردی در ملتهب کردن فضای علمی دانشگاه داشتند، برای تصدی کرسی ریاست دانشگاه به گوش می‌رسد.

این امر با اقداماتی از قبیل جمع‌آوری امضا در سطح دانشگاه‌ها توسط گروه‌های سیاسی خارج از دانشگاه همراه شد و نیز شاهد بهره‌برداری‌های سیاسی در موارد مشابه بوده‌ایم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این‌ها نمونه‌هایی است که امید را در دل معاندان و مخالفان نظام و انقلاب زنده کرده و بر دل خیرخواهان درد می‌نهد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تشکل‌های دانشجویی که هر کدام نماینده طیف وسیعی از دانشجویان خیرخواه انقلابند، انتصاباتی از این جنس را برنتابیده و چنین گزینش‌هایی را در مغایرت آشکار با اهداف و آرمان‌های انقلاب می‌دانند، فلذا از شما به عنوان فردی ولایت‌مدار و انقلابی و تربیت یافته مکتب حضرت امام (ره) که در کشاکش روزهای سخت، نقش موثری ایفا کرده‌اید، انتظار می‌رود اهتمام بیشتری به سخنان رهبری بورزید، باشد که شاهد تحقق کامل میانه‌روی و اعتدال، صداقت و امید و تدبیر در دولت حضرت عالی باشیم.

انتهای پیام/86025/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول