اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست «بررسی تداوم یا عدم تداوم انقلاب اسلامی»

ترقی: سران آمریکا در فتنه 88 نقش اساسی داشتند‌/وحدت باید در جامعه حفظ شود

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: وحدت کلمه در جامعه و حفظ ارزش‌های اسلامی و حضور دایمی مردم در سرنوشت کشور موجب تداوم انقلاب اسلامی می‌شود.

ترقی: سران آمریکا در فتنه 88 نقش اساسی داشتند‌/وحدت باید در جامعه حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید رضا ترقی بعد از ظهر امروز در مناظره «بررسی تداوم یا عدم تداوم انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی» و در جمع دانشجویان عضو جامعه اسلامی در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: بحث تداوم انقلاب باید خارج از موضوع‌ دسته‌بندی‌های سیاسی کشور مطرح شود.

*انقلاب مردم ایران با ماهیت اسلامی شکل گرفت

وی، با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب مردم ایران با ماهیت اسلامی بوده و با رهبری امام راحل تحقق پیدا کرده است، افزود: حضور دائم مردم در صحنه‌های سیاسی کشور، وفاداری مسئولان و مردم نسبت به یکدیگر و انقلاب اسلامی و تلاش برای نوسازی مادی و معنوی از عوامل فرآیند حفظ وحدت کلمه در جامعه است.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: عامل اسلام آن هم اسلام سیاسی با این قرائت که دارای برنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای کشور است به عنوان ایدئولوژیک شکل گرفت و با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است و نظریه‌پردازان غربی انقلاب ایران منحصر‌به فرد و آگاهانه عنوان کردند.

وی حفظ نظام اسلامی را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام موجب رسیدن انقلاب اسلامی به آرمان‌های والای آن دانست.

*بیان دغدغه‌های امام (ره) در وصیتنامه خود/زمینه فراهم شدن دخالت بیگانگان در حوادث سال 78 و 88 به گفته ترقی، امام(ره) در وصیتنامه خود دغدغه‌هایی که مانع تداوم انقلاب می‌شود را ذکر فرموده‌اند که با عمل به وصیت امام(ره) در مسیر تداوم انقلاب گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی مردم را بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد:  اختلاف‌نظرها در سطح کشور طبیعی است و با نظرات مختلف در جامعه و عرصه سیاسی کشور پویایی وجود دارد.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، درباره فراهم کردن زمینه دخالت بیگانگان در داخل کشور در حوادث سال‌های 78 و 88 خاطرنشان کرد: رقابت بین‌ جریان‌های سیاسی زمینه رشد انقلاب اسلامی است که باید قانونمند باشد.

وی، با اشاره به اینکه گاهی در فهم قانون مشکل داریم، یادآور شد: گاهی اوقات برخی بر توجهی قانون به دشمن متوسل می‌شود که زمینه دخالت بیگانگان را در کشور فراهم می‌کند.

ترقی، با بیان اینکه اگر قانون محور فعالیت‌ها باشد بسیاری از مشکلات رخ نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: رعایت قانون در نظام اسلامی بر همگان واجب است.

*ضرورت بصیرت خواص جامعه در شرایط فعلی جامعه

وی، با تصریح بر اینکه خواص باید با بصیرت باشند، متذکر شد: نباید برخی کج‌سلیقگی‌ها و رفتار خارج از قانون بسترساز سوءاستفاده دشمن شود.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، اضافه کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است.

وی، با اشاره به اینکه سران آمریکا در فتنه 88 نقش داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری، مردم‌محوری، توجه به ارزش‌های اسلامی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و مردم ولایت‌مدار و بصیر پشتوانه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند.

*نقش نخبگان جامعه در ترویج معیارهای انقلاب اسلامی

ترقی ارزیابی در دوران تصدی دولت‌ها به اصل 44 را مهم دانست و یادآور شد: نخبگان و فرهیختگان می‌توانند ما را به معیارهای انقلاب اسلامی نزدیک کنند.

وی متذکر شد: دولت‌ها با توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی و شکوفایی آنها ما را به آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک می‌کند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی از نسل قبلی به نسل بعدی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دولت در این حوزه وظایف مهمی دارد.

وی افزود: این مسائل به نسل جوان منتقل نشده و آنها زندان‌ها، شکنجه‌ها و 200 هزار شهید را به درستی درک نکرده‌اند.

*وحدت کلمه موجب تداوم انقلاب

ترقی، ورود حسنی مبارک در مصر را با حمایت و پشتیبانی غرب و آمریکا ذکر کرد و یادآور شد: همه شاهد پایان و شکست مبارک در مصر بودند.

وی، وحدت کلمه در جامعه و حفظ ارزش‌های اسلامی و حضور دایمی مردم در سرنوشت کشور را موجب تداوم انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/84001/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول