اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

فرهنگ بسیجی در بین دانش‌آموزان رو به گسترش است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: فرهنگ بسیجی به دلیل ظرافت معنوی خاصی که دارد در بین دانش‌آموزان رو به ترویج و گسترش است.

فرهنگ بسیجی در بین دانش‌آموزان رو به گسترش است

احمد نوروزی امروز در‌ گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، نوجوانان و جوانان بسیاری در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند که جانانه و تمام قد به همراه رزمندگان اسلام برای خاک، ناموس و حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی به ندای امام راحل لبیک گفتند و در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

وی با اشاره به شهادت 36 هزار دانش‌آموز و چهار هزار و 900 معلم در دوران دفاع مقدس افزود: تمام شهدای دانش‌آموز و معلم الگو و اسوه‌ هستند ولی برخی از شهدا شاخص و نمونه بودند که می‌توان به دانش‌آموز شهید حسین فهمیده اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: اینکه امام راحل شهید فهمیده را رهبر 13 ساله خود ذکر می‌کنند بیانگر این موضوع است که شهید فهمیده با معرفت کامل به مقوله شهادت، برای کسب رضایت الهی نارنجک به کمر بسته و زیر تانک می‌رود و دشمن را بهت‌زده و متحیر می‌کند.

نوروزی تصریح کرد: از سالروز شهادت شهید فهمیده تا روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرصت مناسبی است تا برای نسل جدید ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و شهدا تبیین شده و یاد و خاطره امام و شهدا زنده شود و به فراموشی سپرده نشود.

این مسئول با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: بسیج نوعی آمادگی برای همه معروف‌ها و کارها و فعالیت‌های نیک و مقابله با همه منکرها و فعالیت‌های زشت و ضد ارزش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ ارزشی بسیج در دانش‌آموزان سبب می‌شود علاوه بر خودسازی و جامعه‌سازی حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی در دانش‌آموزان تقویت شود و قوت بگیرد.

نوروزی اذعان کرد: همه فعالیت‌ها و حرکات بسیج منشأ خیر و برکت است و سبب تحول در رشد و پویایی دانش‌آموزان می‌شود. با مشاهده چفیه، پوتین و پرچم که نماد بسیج است آرامش و معنویت خاصی به انسان دست می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان داشت: فرهنگ بسیج به دلیل ظرافت معنوی خاصی که دارد در بین دانش‌آموزان رو به ترویج و گسترش است چرا که در قلوب دانش‌آموزان نفوذ کرده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به این دلیل که نهادینه کردن فرهنگ بسیج را در دانش‌آموزان وظیفه ذاتی می‌داند، توانسته در ترویج این فرهنگ ماندگار و سازنده به همراه سپاه گام‌های ارزنده‌ای در مدارس بردارد. با توجه به گذشت 35 سال از عمر انقلاب اسلامی و 25 سال از جنگ تحمیلی، تاکنون روحیه بسیجی به دلیل اثرگذاری و معنویت‌گرایی در جامعه حفظ شده و استمرار داشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک عنوان کرد: فرهنگ بسیجی قداست ویژه‌ای دارد که باید روزبه‌روز بر ترویج آن در جامعه گام برداشت و به دنیا تسری دارد.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول