اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

بیان مشکلات جهان اسلام در حج کمرنگ شده است

امام جمعه زنجان گفت:‌ بیان مشکلات جهان اسلام بنا به دلایلی در حج کمرنگ شده است.

بیان مشکلات جهان اسلام در حج کمرنگ شده است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: فلسفه اصلی حج به عنوان عبادتی ارزشمند در جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حج مقوله‌ای برای تقویت دین مقدس اسلام است، افزود: در دین اسلام نیز نسبت به توجه به این کنگره جهانی تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام برنامه‌های مختلفی را برای تکامل فرد و جامعه در نظر گرفته است، افزود: هر فردی با توجه به این برنامه‌ها موفقیت‌های مطلوبی را کسب می‌کند.

وی با بیان اینکه مسائل عبادی در اسلام به صورت اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: اهمیت مسائل عبادی به قدری بالا است که در زمره برنامه‌های اجتماعی به آن توجه می‌شود.

آیت‌الله خاتمی برگزاری نمازهای فرادی را به صورت جماعت از تاکیدات دین مبین اسلام دانست و افزود: یک امر عبادی به دلیل اهمیت بسیار بالا به امری اجتماعی در دین اسلام تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه همین امر فردی در هر جمعه به صورت جمعی با حضور افراد بیشتری برگزار می‌شود، افزود: در هر سال دو بار نیز در روزهای عید فطر و قربان با حضور همه افراد جامعه نماز برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در بعدی وسیع‌تر سالی یکبار مسلمانان جهان در کنگره‌ای عظیم حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: در این کنگره مشکلات جامعه اسلامی مطرح و مسلمانان از وضعیت یکدیگر آگاه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بنا به دلایلی در حال حاضر ارائه مشکلات مسلمانان در این کنگره عظیم کمرنگ شده است، افزود: حج موجب بقا، ماندگاری و پایداری دین اسلام می‌شود.

آیت‌الله خاتمی قرآن، خانه کعبه و اهل بیت عصمت و طهارت را سه رکن اساسی در اسلام دانست و گفت: این سه اصل به عنوان نماد مسلمانان مورد توجه است.

انتهای پیام/73003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول