اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خواستار شد

راه‌اندازی دانشکده قرآن و حدیث در کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: وزارت علوم نسبت به راه‌اندازی دانشکده قرآن و حدیث در کوهبنان که از سابقه تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار است، اقدام کنند.

راه‌اندازی دانشکده قرآن و حدیث در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی جمعه شب در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم این شهرستان خطاب به شرکت کنندگان اظهار داشت: باید از دوران جوانی و نوجوانی با قرآن مأنوس شوید و روز خود را با تلاوت چند آیه از کتاب وحی آغاز کنید تا قرآن با گوشت و خون شما آمیخته و زمینه هدایت و رستگاری شما را رقم بزند.

وی خاطر نشان کرد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری قرآن وارد زندگی مردم شده به گونه‌ای که آموزش این کتاب الهی نه‌تنها در مراکز آموزشی و دانشگاهی، بلکه در مهد کودک‌ها نیز در حال انجام است.

متقی به دانش‌آموزان شرکت کننده در این مسابقات گفت: سعی کنید آیاتی منتخب از این کتاب الهی را با خطی زیبا همراه با معنی بنویسید و در معرض دید دوستان و علاقه‌مندان به قرآن در مدارس و مساجد قرار دهید تا آنان نیز بتوانند از گوهرهای ناب و کلمات نورانی قرآن کریم بیشتر و بهتر بهره‌مند شوند.

این مسئول دانش‌آموزان را به تشویق دوستان به قرائت قرآن، بهره‌برداری از مفاهیم و معانی قرآن، رعایت دستورات قرآنی در زندگی و شرکت در کلاس‌های قرآن سطح شهر فرا خواند و افزود: باید زمینه تشویق حافظان و قاریان فراهم و به نحو شایسته‌ای از آنان در برنامه‌های عمومی به ویژه نماز جمعه استفاده شود.

فرماندار کوهبنان متذکر شد: هر قدر ما بتوانیم به ژرفای آیات قرآن و به عظمت این کتاب هدایت بیشتر راه پیدا کنیم، زمینه پیشرفت کشور ما هموارتر و سبب می‌شود در دنیا از عزت و سربلندی بیشتری برخوردار باشیم.

وی از دانش‌آموزان و قرآن آموزان خواست با مراکز آموزشی قرآن مجید که در سطح شهرستان فعالیت دارند، ارتباط بیشتری داشته باشند و از برنامه‌ها و امکانات این مراکز بهره ببرند.

متقی از مسئولان وزارت علوم درخواست کرد نسبت به راه‌اندازی دانشکده قرآن و حدیث در کوهبنان که از سابقه تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار است، اقدام و زمینه را برای تربیت انسان‌های قرآنی و مذهبی فراهم کنند.

انتهای پیام/80012/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول