اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش:

قرآن مایه افتخار و عزت در دنیا شد/ با الگوگیری از حضرت ابوالفضل در مسیر ولایت گام برداریم

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بهترین معرف قرآن، خدا و بهترین تعریف‌کننده از کتاب آسمانی خود قرآن است گفت: این قرآن است که امروز مایه افتخار و عزت در دنیا شده است.

قرآن مایه افتخار و عزت در دنیا شد/ با الگوگیری از حضرت ابوالفضل در مسیر ولایت گام برداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری عصر امروز در آیین اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء که در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید ستاری بابلسر برگزار شد اظهار داشت: بهترین معرف قرآن، خدا و بهترین تعریف‌کننده از کتاب آسمانی خود قرآن است.

وی افزود: هر کس قرآن را خوب شناخت توانست از این منبع پرفیض الهی بهره ببرد و هر کس خوب بهره برد توانست خوب زندگی کند و هر کس خوب زندگی کرد جزء رستگاران و کسانی است که خدا او را به عنوان کالای خوب خریداری می‌کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی با بیان اینکه یکی از برکات خدا به انسان‌ها این است که خدا انسان‌ها را در معرض خرید و فروش قرار داده است گفت: خدا دو چیز را می‌خرد یکی جان و یکی مال این خود معلوم می‌کند گذشتن از جان و مال کار سختی است و انسان نمی‌تواند به راحتی از آن بگذرد.

وی عنوان کرد: نگاه ما به قرآن باید نگاه پندآموزی باشد و متولیان فرهنگ، جامعه روحانیت و همه کسانی که در زمینه فرهنگی، علمی و آموزشی فعالیت می‌کنند باید به مردم قرآن بیاموزند چرا که قرآن وسیله پند، تذکر و آموزش است.

انصاری تصریح کرد: نکته دومی که همه ما بارها شنیدیم این است که قرآن کتاب هدایت است، آیات زیادی داریم که خداوند قرآن را به عنوان کتاب هدایت معرفی می‌کند، قرآن کتاب راهنمای بشر و قانون اساسی زندگی بشر است، چارچوب اصلی زندگی بشر در قرآن ترسیم شده است، نگاه ما به قرآن باید نگاه هدایت‌گری باشد.

وی افزود: کسانی که در محافل، مجالس و مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند هر چند امتیاز زیادی از امتیازات بزرگ قرآنی دارند اما باید اصلی‌ترین نگاهشان به هدایت قرآن باشد چرا که اگر خوب به مفاهیم قرآنی توجه کنید متوجه می‌شوید قرآن خود، خود را هادی و هدایتگر معرفی می‌کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ادامه داد: نکته سومی که باید به آن توجه شود این است که قرآن خود را کتاب شفا معرفی می‌کند، شفا مال بیمار است، قرآن یعنی درمان دردهای روحی، فکری و جسمی، قرآن برای رحمت و شفا نازل شد، قرآن شفا دهنده هر تباهی و هر گمراهی است.

این مسئول از قرآن به عنوان داروخانه شفابخش تفسیر کرد و گفت: این داروخانه شفابخش که به تعداد اجزاء، سور، آیات و کلمات طبقه‌بندی شده است تفاوت زیادی با داروخانه‌های امروزی دارد.

وی اضافه کرد: شفادهندگی قرآن نکته مهمی است اما  بعضی از ما آن را بد معرفی می‌کنیم، هر چند قرآن ظاهر بیمار را شفا می‌دهد اما بیشترین جنبه شفابخشی قرآن مربوط به شفای روح، فکر ،اندیشه و خط‌مشی زندگی است و این نکته مهمی است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی بیان داشت: نکته دیگری که در مباحث قرآنی همه ما باید به آن توجه کنیم بحث یادگیری و یاد دادن قرآن است.

وی اضافه کرد: بعضی از افراد در قضیه یادگیری و یاد دادن مشکل دارند چرا که یا دنبال یادگیری قرآن نیستند یا حوصله یاد دادن را ندارند در صورتی که امروز همه نسبت به این قضیه مسئول هستند.

انصاری ادامه داد: هر چند کشور ما به برکت این نظام گام‌های خوبی برای قرآن برداشت اما ما تازه آغاز راهیم و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی عنوان کرد: کسانی که حامل قرآن هستند، در محافل قرآنی توفیق می‌یابند و اهل درک قرآن می‌شوند وظایف و تکالیفی دارند باید انجام دهند و از یک سری مسائل باید پرهیز کنند،کسی که قرآنی شد به عنوان الگو به او نگاه می‌شود پس باید مواظب رفتار خود باشد.

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون هیچ یک از حافظان قرآن ما زندانی نشده‌اند خاطرنشان کرد: کسی که قرآن را در سینه خود جای داده است یعنی همه خوبی‌ها را در سینه‌اش دارد.

انصاری افزود: حافظ قرآن امتیاز بزرگی است اما تکلیف سختی دارد، کتب احادیث که راجع به قرآن است فصلی دارد که حامیان قرآن باید از آن پرهیز کنند و فصلی دیگر، آن است که قرآنی‌ها باید آن را رعایت کنند باید و نبایدهای مباحث قرآنی بحث مهمی است که باید رعایت شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی به اهمیت تلاوت قرآن اشاره کرد و گفت: یکی از رمزهای موفقیت افراد تلاوت قرآن است.

وی افزود: بحث تدبر در قرآن بحث دیگری است خداوند در قرآن به آن تاکید داشته است و کسانی را که در قرآن تدبر نمی‌کنند سزاوار تحقیر دانسته است.

انصاری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در مکتب ما قرآن با امامت و ولایت کامل می‌شود اذعان داشت: هر چند قرآن به تمام جنبه‌های نیاز بشری پرداخته است اما به تنهایی نمی‌تواند جامعه را نجات دهد بلکه به کمک امامت و ولایت این امر امکان‌پذیر می‌شود و هر جا که این دو از هم جدا شدند انسان گمراه می‌شود.

وی افزود: امروز در خیلی کشورها قرآن چاپ می‌شود، حافظ و قاری آنها نیز بیشتر از حافظان و قاریان ما هستند، اما باید توجه شود چقدر آنها توانستند در مقابل کفر بایستند، چقدر عزت دارند، آنها در دنیا هیچ عزت ندارند اما قرآنی که منوط به امامت و ولایت شده است قرآنی که علی، حسن، حسین و ائمه معصومین را دارد این قرآن است که امروز مایه افتخار و عزت در دنیا شده است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی بیان داشت: کشور اسلامی ایران که بیش از 34 سال است که تمام کشورهای جهان را به زانو درآورده است آیا پول زیادی داشته است، آیا هواپیما، بمب، سلاح اتمی، موشک یا تجهیزات قوی‌تری داشته است خیر، ما دو گوهر گرانبهای  قرآن به عنوان قانون اساسی جامعه و دیگری نعمت ولایت را داریم.

حجت‌الاسلام انصاری از حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان یک ولایتمدار ناب و واقعی یاد کرد و گفت: ما باید با الگو از حضرت ابوالفضل بدون چون و چرا و وابستگی به جناح خاص در مسیر ولایت و اطاعت از دستورات مقام معظم رهبری گام برداریم.

انتهای پیام/86010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول