اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی به مسابقات قرآنی فارس:

قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان / هیچ مسلمانی در سند و متن قرآن تردیدی ندارد

آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی در پیامی به برگزاری مسابقات قرآنی در استان فارس گفت: یکی از ویژگی‌های قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان با یکدیگر بودن است و در سند و متن قرآن هیچ مسلمانی تردید ندارد.

قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان / هیچ مسلمانی در سند و متن قرآن تردیدی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در ابتدای برگزاری این آیین متن پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: قبل از هر چیز لازم می‌دانم تشکیل این جلسه بسیار باشکوه را به همگی شما عزیزان به ویژه دست‌اندرکاران و موسسان آن تبریک عرض کنم و امیدوارم در سایه قرآن مجید به تمام خواسته‌های خود نائل شوید و مشکلات فردی و اجتماعی شما در سایه قرآن حل شود.

در قسمت دیگری از این پیام گفته شده است: حقیقت این است که یکی از برکات جمهوری اسلامی گسترش نفوذ قرآن در جامعه اسلامی به ویژه کشور ما بوده است، چراکه پیش از انقلاب قرآن در میان مومنان رواج داشت اما به طور محدود، در ایام ماه مبارک جلسات محدودی برای تلاوت قرآن تشکیل می‌شد و به صورت محدودتر در سایر ایام سال، اما بعد از انقلاب این موضوع به صورت جهشی گسترش پیدا کرد و قاریان، حافظان و مفسران قرآن در محیط  کشور بسیار فزونی یافتند.

در قسمت دیگر متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: برنامه‌های جلسات مجلس شورای اسلامی، هیئت دولت و تمام برنامه‌های اجلاس‌های مهم با قرآن مجید آغاز می‌شود و هر سال گروهی از بهترین قاریان و حافظان ما در مسابقات بین‌المللی در ردیف‌های بالا قرار گرفته و افتخارهای جدیدی کسب می‌کنند.

در ادامه این پیام اضافه  شده است: یکی از نمونه‌های روشن این نهضت قرآنی همین برنامه حاضر شما است و آماری که به من داده‌اند نشان می‌دهد بیش از 100 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند که اکثریت آنان جوانان این استان هستند و این سیوششمین دوره مسابقات قرآن مجید در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم است که طلیعه مبارکی برای کشور و تمام نظام محسوب می‌شود.

در این پیام همچنین تصریح شده است: بیایید همگی دست به دست یکدیگر دهیم و در برابر توفان‌هایی که جامعه ما و تمام جوامع اسلامی را تهدید می‌کند به سایه قرآن پناه بریم و از تعلیمات آن راهنمایی بگیریم.

در ادامه این پیام افزوده شده است: جالب این که یکی از ویژگی‌های قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان با یکدیگر بودن است و در سند و متن قرآن هیچ مسلمانی تردید ندارد و همگی می‌توانند به وسیله آن در برابر دشمنان متحد و متفق شوند و در برابر توطئه‌های دشمنان بایستند.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول