اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نکا خبر داد

حضور حدود 500 قرآن‌آموز نکایی در مسابقات قرآنی

رئیس اداره اوقاف‌ و امور خیریه شهرستان نکا از نام‌نویسی و شرکت حدود 500 نفر مرد و زن برای شرکت در مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی خبر داد.

حضور حدود 500 قرآن‌آموز نکایی در مسابقات قرآنی

حجت‌الاسلام علی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار داشت: زمانی ما می‌توانیم به تهاجمات شیطانی غلبه کنیم که به درک و فهم و شناخت قرآن و دستورات قرآنی دست پیدا کرده باشیم و برگزاری مسابقات قرآنی راهی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی بیان داشت: از متقاضیان برای شرکت در این مسابقات فرهنگی و دینی به مدت حدود دو ماه نام‌نویسی شد و در دو نوبت با حضور متسابقین برادر و خواهر برگزار شد.

سلطانی لازمه گفتمان دینی را تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس آیات و روایات، برای زندگی مطلوب و حاکم کردن گفتمان قرآنی باید به قرآن تمسک بجوییم و نسبت به ترویج آن در نظام اجتماعی به‌ویژه نظام تعلیم و تربیت تلاش کنیم.

وی افزود: مسابقات در رده سنی کمتر از 16 سال و بالای 16 سال و شکوفه‌ها در سطح خواهران و برادران به ترتیب در دارالقرآن شفا نکا و مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف‌وامور خیریه نکا ادامه داد: سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی امسال در رشته‌های حفظ، مفاهیم، ترتیل و قرائت قرآن کریم در سطح شهرستانی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

سلطانی به شرایط برگزاری این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ یک جزء، 2.5 جزء زیر 16 سال، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء پیوسته، حفظ 20 جزء پیوسته، حفظ کل، ترتیل، برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف‌وامور خیریه شهرستان نکا اضافه کرد: امسال حدود 10 داور برتر استانی بر نحوه برگزاری و داوری این مسابقات در نکا نظارت دارند.

سلطانی افزود: در هر رشته امتحانی سه نفر برتر هر رشته این مسابقات به مرحله دوم که در سطح استانی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: مسابقات قرآن کریم به‌منظور ترویج و گسترش فرهنگ علوم قرآنی و حیات بخش قرآن کریم در جامعه و سوق دادن نوجوانان و جوانان این شهرستان به سمت فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف‌وامور خیریه شهرستان نکا برگزاری این مسابقات سبب می‌شود تا استعدادهای موجود در این حوزه شناخته شده و  برای رشد و تعالی آن اقدام شود. 

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول