اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است

امام جمعه آستارا گفت: مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان است.

مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه محروم و ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: ماه محرم فرصتی برای زدودن زنگار دل‌ها از تمام ناپاکی‌هاست.

وی تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) را مهم دانست و افزود: آثار قیام کربلا باید برای مردم گفته شود.

امام جمعه آستارا، تبیین قیام عاشورا برای مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید به صورت گسترده به زوایای قیام کربلا پرداخته شود.

وی پرهیز از هرگونه خرافه‌گویی در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: شور و عشق به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) باید از درون قلب افراد جوشش کند.

حافظ‌نیا، توجه به برخی بدعت‌ها و اعمال خرافه را موجب دور شدن شیعیان از اصل فلسفه عزاداری دانست و ادامه داد: عزاداری برای امام حسین (ع) باید با اخلاص حقیقی همراه باشد و تنها برای جلب رضایت خداوند صورت گیرد.

وی همچنین شهادت تعدادی از مرزبانان غیور در مرز سراوان توسط مزدوران و ایادی استکبار را تسلیت گفت و یادآور شد: این مسئله برای تمام ملت شهید پرور ایران اسلامی بسیار ناراحت کننده بود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان اظهار کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه هیمنه استکباری آمریکا در 13 آبان توسط فرزندان ایران اسلامی شکسته شد، تصریح کرد: تبعید امام (ره)، کشتار دانش‌آموزان در جلوی دانشگاه تهران در رژیم گذشته و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 از جمله وقایع 13 آبان است.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه مرگ بر آمریکا شعار اصلی راهپیمایان 13 آبان است، خاطرنشان کرد: مرگ بر آمریکا شعار همیشگی مردم ایران در 13 آبان است و حذف شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم در 13 آبان موضع و تکلیف خود را در برابر استکبار مشخص می‌کنند، گفت: دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران چشم خود را به حضور مردم در 13 آبان دوخته‌اند.

خطیب جمعه آستارا راهپیمایی امسال 13 آبان را باشکوه‌تر از قبل خواند و یادآور شد: امسال 13 آبان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در اجتماع بزرگ 13 آبان حضور می‌یابند.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول