اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

مدعیان حذف شعار «مرگ بر آمریکا» کم‌حافظه‌اند

امام جمعه رودبار جنوب گفت: به افرادی که می‌گویند باید شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنیم باید بگوییم که این افراد‌، افرادی کم‌حافظه‌اند و جنایت‌های آمریکا را از یاد برده‌اند.

مدعیان حذف شعار «مرگ بر آمریکا» کم‌حافظه‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه رودبار اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شیعیان حضرت علی(ع) این است که زیاده‌روی و اسراف نمی‌کنند و در همین راستا امیرالمومنین(ع) فرمودند «هر چیز که بیش از میانه‌روی باشد، اسراف است» یعنی اکر کسی بخواهد از حد اعتدال تجاوز کند، این اسراف است و شامل هر مسئله‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق اسراف، زیاده‌روی در خوردن است، افزود: حضرت محمد(ص) فرمودند: سه ضرر برای شخص پر‌خور وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها این است که پرخوری قساوت قلب برای شخص پرخور به وجود می‌آورد، پرخوری بدن را از عمل باز می‌دارد و گوش و جان انسان پر‌خور از شنیدن موعظه کر می‌شود.

گروهی تصریح کرد‌: نخستین ضرر پرخوری این است که قساوت قلب برای شخص می‌آورد یعنی قلبی که سخت و خشن باشد که به تعبیر قرآن‌ بر قلب چنین شخصی مهر می‌خورد و بر چشم پرده انداخته می‌شود و گوش‌هایشان کر می‌شود و حقایق و واقعیت‌ها را درک نمی‌کند مانند کسانی که در کربلا در مقابل امام معصوم ایستادند و وقتی که بررسی می‌کنیم علت عمده این است که این افراد‌ قساوت قلب داشته‌اند.

وی با اشاره به سه حادثه تاریخی و فراموش‌نشدنی در 13 آبان‌ماه خاطرنشان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش‌آموزان نوجوان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) در سال 1358 از این موارد است.

گروهی با اشاره به اعتراض امام راحل به طرح ننگین کاپیتولاسیون و مصونیت آمریکایی‌ها در این طرح بیان داشت: این اعتراض امام خمینی (ره) به کام آمریکایی‌ها تلخ آمد و نتوانستند حرف‌های امام راحل را تحمل کنند در واقع امام خمینی (ره) به دستور دولتمردان وقت آمریکا به ترکیه تبعید شد.

وی ابراز داشت: به آن افرادی که می‌گویند باید شعار مرگ بر آمریکا را ضعیف‌تر یا کمتر کنیم یا افرادی که می‌گویند باید شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنیم، باید بگوییم که این افراد‌، افرادی کم‌حافظه‌اند و جنایت‌های آمریکا را از یاد برده‌اند و تفکر سازش‌کاری و ظلم‌پذیری از نظر جمهوری اسلامی ایران مذموم است.

خطیب جمعه رودبار جنوب بیان داشت: تاریخ انقلاب اسلامی و مردم بصیر و شجاع ایران برای همیشه امام خمینی(ره) و تلاش‌های ایشان را به یاد دارند‌، مردم نمی‌توانند ظلم‌های آمریکایی‌ها نسبت به امام راحل را تحمل کنند لذا خواص بی‌بصیرت که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است خودشان را به خواب نزنند و خواب‌هایی که شب می‌بینند، صبح تعبیر نکنند‌.

وی با بیان اینکه 13 آبان‌ماه انقلاب اسلامی را بیمه کرد، افزود: روز 13 آبان روز اعلان انزجار و نفرت علیه آمریکاست و انتظار این است که مردم در 13 آبان این نفرت علیه مستکبران عالم را با شعار مرگ بر آمریکا اعلام کنند.

انتهای پیام/2655/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول