اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بررسی می‌شود

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با 170 امضا طرح ممنوعیت به کارگیری نیروهای بازنشسته را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بررسی می‌شود

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در صورت تصویب این طرح هیچ یک از دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها حق استفاده از نیروهای بازنشسته را غیر از مشاور و خط‌ دهنده، نخواهند داشت و ممنوعیت قانونی برای به کارگیری نیروی‌های بازنشسته فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌این امر به چرخش نخبگی در کشور کمک می‌کند و زمینه را فراهم می‌آورد تا نیروهای جوان و پرانرژی وارد بازار کار شوند.

حقیقت‌پور با احترام به تجربه، توان و قدرت مدیریتی نیروهای بازنشسته خاطر نشان کرد: ما تا زمانی که به نیروی جوان فرصت کار، تلاش و مدیریت اجرایی را ندهیم قطعاً در آینده با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که البته این کار یقین داریم که مطلق نیست و در جاهایی که امکان جذب نیروی جوان وجود نداشته باشد باید از با تجربه‌ها استفاده کرد.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که ادعا می‌شود 60 درصد وزرای دولت یازدهم بازنشسته‌ها هستند، اضافه کرد: نگاه ما در مواجهه با وزرای پیشنهادی تعامل بیشتر و همراهی با دولت بود و ما نیز معتقدیم که سن برخی از وزرا بالاست و حتی در مجلس به این امر اعتراض شد اما نگاه اصلی ما حفظ سلامت روحی، مالی و سیاسی وزرای پیشنهادی بود و اینکه در فتنه 88 دخالتی نداشته باشند که به همین خاطر و در تعامل با دولت اکثر وزرا رأی آوردند.

دیر یا زود انتخاب شدن استاندار مهم نیست، مهم اتفاق مبارک در این زمینه است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مورد انتخاب استاندار اردبیل بیان کرد: ‌ما وظیفه خود را در موعد مقرر انجام دادیم و سه گزینه خودمان را آقایان خدابخش، عباسی و آقاجانی به وزارت کشور اعلام کردیم اما تصمیم نهایی با وزارت کشور و هیئت دولت است که امیدواریم تصمیمی مبارک باشد.

حقیقت‌پور در ادامه یادآور شد: برخی اظهارات معلوم نیست بر چه مبنایی انجام می‌شود اما تلاش دولت و وزارت کشور بر این است تا آخر آبان ماه کلیه استانداران تعیین تکلیف شوند که قطعاً تا 15 روز آینده این کار عملیاتی می‌شود.

وی گفت: برای ما مهم نیست که امروز یا فردا استاندار اردبیل انتخاب شود اما مهم آن است که این اتفاق مبارک با تدبیر و تعقل انجام شود.

حقیقت‌پور افزود: در حال حاضر استاندار اردبیل با تمام اختیارات خود مدیریت می‌کند و مدیران نیز در سنگر خدمت‌رسانی حاضر هستند و هیچ دستگاهی نیز تعطیل نیست و یا اینکه بگوییم همه مدیران منتظر تغییر استاندار هستند.

این مسئول با اذعان به اینکه برخی کارها در حوزه توسعه زیرساخت‌های استان اعم از صنعتی، کشاورزی و فعال‌سازی برخی از واحدها بر زمین مانده است، تصریح کرد: انتظار داریم با انتخاب استاندار جدید در این زمینه تدبیری واقعی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: ما قصد تعامل با وزارت کشور و دولت را داریم و در صدد تخاصم نیستیم و امیدواریم وزارت کشور به سه انتخاب مجمع احترام بگذارد و از بین آنها استاندار آینده را انتخاب کند اما وزارت کشور این اختیار را دارد که گزینه دیگری را برگزیند.

انتهای پیام/62001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول