اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

منزلت و معیشت بازنشستگان در اولویت تامین اجتماعی باشد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: منزلت و معیشت شایسته و مطلوب بازنشستگان به عنوان ذخایر جامعه باید حفظ و صیانت شود.

منزلت و معیشت بازنشستگان در اولویت تامین اجتماعی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بازنشستگان در اردبیل اظهار داشت: ذخایر این استان که عمر خود را در راه خدمت به مملکت خود سپری کرده‌اند امروز در کسوت بازنشستگی باید از تجربیات گران‌سنگ آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه عبارت بازنشسته زیبنده این ذخایر گران‌بها نیست، عنوان کرد: همانگونه که باید به جوانان میدان داد تا بتوانند راه و رسم کار را بیاموزند بایستی فضایی فراهم شود تا این جوانان از ذخایر مدیریتی و شایستگی‌های بازنشستگان استفاده کنند تا در مدت مدیریت و مسئولیت خود بتوانند از آن بهره گیرند.

این نماینده مجلس گفت: باید برای سرزنده نگه داشتن و شاداب کردن بازنشستگان مکانیزمی تعیین شود تا آنها بدون دغدغه معیشتی، بهداشتی و درمانی بتوانند از امکانات رفاهی استفاده کنند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه در سطح ملی تمهیدات و کارهای انجام شده در حوزه بازنشستگان سازگاری با شأن و مرتبت آنها ندارد، افزود: بنده در دوران مدیریت خود در استانداری یک روز را برای تجربه مدیریت در اختیار جوانان قرار دادم تا آنها در کنار مدیران فعلی بتوانند با راه و رسم مدیریت بهتر آشنا شوند که قصد داشتم روز دیگری را نیز به مدیریت با تجربه‌ها و ذخایر استان اردبیل اختصاص دهند تا آنها تجربیات خود را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

وی با بیان اینکه باید از تجارب ذی‌قیمت بازنشستگان استفاده کافی و شایسته صورت گیرد، تصریح کرد: این وظیفه قانونی، اخلاقی و دینی ماست که بر اساس مکتب اسلام منزلت، معیشت و رفاه بازنشستگان را در حداکثر ظرفیت فراهم کنیم تا آنها بدون دغدغه بتوانند این ایام را سپری کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بر‌خلاف توصیه و تاکید دین اسلام غربی‌ها در این زمینه از ما در برنامه‌ریزی‌ها و تدارکشان جلوتر هستند به طوری که آنها در قالب سازمان بازنشستگی ظرفیت گردشگری، تفریحی و کارهای نشاط آور را برای بازنشستگان فراهم کرده‌اند تا به جای صرف هزینه‌های میلیاردی در حوزه درمان با شاداب نگه داشتن بازنشستگان بتوانند از این هزینه‌ها جلوگیری کنند.

حقیقت‌پور ادامه داد: ما نیز می‌توانیم به عنوان نمونه در شهر سرعین و در ایام غیر‌پیک به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا هتل‌ها، آبگرم‌ها و امکانات گردشی با نصف بها در اختیار بازنشستگان قرار گیرد تا آنها بتوانند از این امکانات در جهت ارتقای روحیه خود و نشاط و تعالیشان استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی سوء مدیریت‌های گذشته در حوزه تامین اجتماعی تاکید کرد: نباید تامین اجتماعی را محل مطامع سیاسی و ابزارهای منفعت‌طلبانه کنیم بلکه شایسته است تامین اجتماعی با ظرفیت عظیم خود بتواند امکانات همه‌جانبه را برای اعضای صندوق فراهم آورد.

این نماینده مجلس خلاصه دستور‌العمل حکومت امام علی (ع) خطاب به والیان و استانداران انجام تکلیف در حوزه «تمامی نعمت و فزونی عزت» توصیف کرد و یادآور شد: بر همین اساس باید تمام نعمت‌ها اعم از بهداشتی، درمانی، خدماتی، اقتصادی، فرهنگی معیشتی و ... برای تک تک افراد جامعه فراهم آید و در کنار آن با تولید و افزایش عزت بتوانیم در حق مردم ادای دین کنیم.

حقیقت‌پور گفت: قرار است در روزهای آینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان و مدیران تامین اجتماعی به استان اردبیل سفر کنند که در این سفر انتظار داریم که نسبت به توسعه تشکیلات تامین اجتماعی دفاتر شهرستانی تقویت مراکز خدماتی درمانی و انجام برخی سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در این سفر قرار است خبرهای خوشی نیز از زبان ربیع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان شود تا بسیاری از مشکلات و نارسای‌هایی حوزه کارگری و تامین اجتماعی و بازنشستگی به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول