اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن استقبال از ورودی‌های جدید برگزار شد

آغاز سال تحصیلی 2200 دانشجوی دانشگاه پیام نور در میناب

دو هزار و 200 دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز میناب سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

آغاز سال تحصیلی 2200 دانشجوی دانشگاه پیام نور در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز میناب امروز در آئین جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود با اشاره به نحوه شکل‌گیری و راه‌اندازی دانشگاه پیام نور در میناب اظهار داشت: این مرکز در 1378 و با 50 دانشجو در میناب راه‌اندازی شد.

مهدی مصلحی تعداد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور میناب را در سال تحصیلی جاری دو هزار و 200 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در 24 رشته تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه با تشریح نحوه تحصیل در دانشگاه پیام نور، خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان در مقایسه دانشگاه پیام‌نور با دیگر مراکز آموزش عالی باید مقایسه‌ای منطقی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دانشجویان باید دانشگاه پیام‌نور و شیوه‌های آموزشی آن را به خوبی بشناسند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز میناب در ادامه افزود: دانشگاه پیام نور مجموعه‌ای است که نه به طور کامل خصوصی است و نه از طریق بودجه و اعتبارات دولتی اداره می‌شود بلکه با شهریه اندک دانشجو اداره می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه پیام نور در مرحله نخست مرکزی دانشجو محور است و کتاب ‌محوری و استاد محوری در پله‌های بعدی است تصریح کرد: دانشجو باید تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتیجه مطلوب به کار گیرد.

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که میناب از نظر فضاهای آموزشی محروم نیست، افزود: این بیانگر عدالت دولت و نگاه عدالت محور نظام به توسعه فضاهای آموزشی در سطح کشور است.

وی همچنین از دانشجویان خواست تا با رعایت پوشش اسلامی و مسایل اخلاقی در اجتماع معرف خوبی برای دانشگاه پیام نور باشند.

این مسئول ابراز داشت: در سال جاری 100 نفر از دانشجویان پیام نور مرکز میناب در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند.

معاون آموزش دانشگاه پیام نور مرکز میناب نیز در این مراسم از دانشگاه به عنوان عاملی برای رقم زدن آینده ملت‌ها نام برد و گفت: دانشگاه بستر علمی هر کشور را فراهم می‌کند.

عبدالرسول ترابی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون علم اندوزی و اهمیت آن اظهار داشت: برای کسب مدارج علمی باید تلاش، کوشش و جدیت را سرلوحه کار خود قرار داد.

وی با بیان برخی از مواد آئین‌نامه آموزشی دانشگاه پیام‌نور و ذکر این مطلب که دانشجو باید تابع مقررات باشد گفت: از آنجایی که بخش عمده‌ای از آزمون‌ها از طریق رایانه برگزار می‌شود می‌بایست دانشجویان با رایانه آشنایی داشته باشند.

در این مراسم که با حضور دانشجویان ورودی جدید و در سالن آمفی تئاتر دانشکده آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد از 24 نفر از برترین‌های ورودی کنکور سراسری 92 در 24 رشته و همچنین پنج نفر از دانشجویانی که در مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور استان رتبه‌های برتر کسب کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/88004/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول