اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ورزش و جوانان میناب خواستار شد

لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش

سرپرست اداره ورزش و جوانان میناب گفت: با ورود بخش خصوصی به ورزش رونق در این حوزه بیشتر می‌شود.

لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، جعفر متقی پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور سوارکاران و علاقه‌مندان به رشته ورزشی اسب‌سواری در میناب با بیان این‌که مقدمات ورود بخش خصوصی توسط اداره ورزش و جوانان برای حمایت از رشته ورزشی اسب‌سواری فراهم شده است، اظهار داشت: با ورود بخش خصوصی به ورزش رونق در این حوزه بیشتر می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که حمایت‏‌های مجموعه ورزش و جوانان در حد توان و امکانات است با ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش و به ویژه رشته اسب‌سواری می‌توان شاهد رونق و بالندگی بیشتر ورزشکاران این رشته بود.

متقی با بیان این‌که اسب‌سواری یکی از ورزش‌های سفارش شده در دین مبین اسلام است، اظهار داشت: سوارکاری ورزشی بسیار شاد و مفرح است که پیامبر عظیم‌الشان اسلام نیز نسبت به آموزش آن توصیه‌های فراوانی کرده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان میناب در ادامه گفت: ورزش سوارکاری در میناب یکی از معدود ورزش‌هایی است که اگر مورد حمایت قرار گیرد در استان و کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

متقی با تشریح فعالیت‌های سوارکاران مینابی افزود: ورزش اسب‌سواری در میناب به عنوان دومین شهرستان هرمزگان به صورت حرکتی خودجوش از طرف علاقه‌مندان به این رشته ورزشی پیگیری می‌شود.

این مسئول افزود: رشته اسب‌سواری را می‌توان به عنوان یک ورزش همگانی در میناب توسعه داد و می‏‌توان به همگانی شدن این رشته در میناب امیدوار بود و در این زمینه برنامه‏‌ریزی کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب تصریح کرد: تلاش می‏‌کنیم این ورزش را به عنوان یک ورزش اصولی در تمام فصول سال در میناب و توابع توسعه و گسترش دهیم.

وی با بیان این‌که فعالیت اسب‌سواری در هر آب و هوایی امکانپذیر نیست، عنوان کرد: این پتانسیل در میناب وجود دارد که در برخی از فصول سال به این ورزش پرداخته شود.

متقی در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد هیئت اسب‌سواری میناب طی سال‌های اخیر را مناسب توصیف و ارزیابی کرد و گفت: اسب‌سواران شهرستان میناب با حضور در مسابقات روستایی و عشایری کشوری، استانی و شهرستانی و نیز برگزاری مسابقات متعدد در میناب و حضوری فعال در این عرصه کارنامه درخشانی دارد.

گفتنی است، هیئت اسب‌سواری میناب هشت سال است که بدون سرپرست و تنها توسط علاقه‌مندان به این رشته فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/88004/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول