اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه میناب

لزوم بهره‌گیری از نظر شوراها در پروژه‌های روستایی

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب بر لزوم استفاده و بهره‌گیری از نظر شوراهای اسلامی در اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها تاکید کرد و گفت: سرانه ورزشی شهرستان ناکافی و نیاز به توجه ویژه دارد.

لزوم بهره‌گیری از نظر شوراها در پروژه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، عباس خدادادزاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری میناب با اشاره به مصوبات ستاد معین شهرستان طی نشستی با استاندار هرمزگان اظهار داشت: مشکلات بافت فرسوده در محله پاکوه میناب با نگاه سطحی و گذرا قابل رویت است.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه و تهیه طرح مناسب برای رفع مشکلات این محله توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری گفت: در صورت تهیه طرح، موضوع از طریق شورای هماهنگی استان پیگیری می‌شود تا مسیر قلعه هزاره تا بام میناب به یک سرنوشت مطلوب برسد و تهیه، جانمایی و اسکان مردم و ساکنان این منطقه رضایت مردم حاصل و مشکلات نیز مرتفع شود.

خدادادزاده در ادامه، اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش میناب را مناسب ارزیابی کرد و با بیان این مطلب که میناب دارای وضعیت خاص و ویژه‌ای است اظهار داشت: اعتبارات ورزشی میناب مستلزم نگاه ویژه است.

وی گفت: با اعتبار دو میلیارد تومانی نمی‌توان ورزشگاه 10 هزار نفری خلیج فارس میناب را تا پایان سال جاری به سرانجام رساند.

رئیس شورای اداری میناب بیان کرد: در حال حاضر دو مرکز دهستان در میناب فاقد سالن ورزشی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که زمین ورزشی شماره یک "شهید ماهیگیر" متعلق به شهرداری میناب فقط یک زمین تمرین است و سکوی تماشگر آن برای مسابقات به صورت اضطرار احداث شد افزود: باید مشکل چمن، سکو و حاشیه ورزشگاه شهید امینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

معاون استاندار هرمزگان گفت: برای رفع مشکلات و معایب ورزشگاه شهید امینی در سال جاری 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده ولی این میزان اعتبار پاسخگوی مشکلات موجود در این ورزشگاه نیست.

وی همچنین خواستار حمایت بیشتر از ورزشکاران به ویژه جانبازان و معلولان ورزشکار و ملی پوشان مینابی در رشته‌های مختلف ورزشی شد.

فرماندار ویژه میناب در ادامه این نشست با اشاره به تخصیص اعتبارات در کمیته برنامه ریزی، بر تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در پیگیری و جذب اعتبارات، تعیین تکلیف قراردادها، نظارت و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام تاکید و اظهار داشت: تکمیل و به سر انجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت کار مدیران قرار گیرد.

رئیس شورای اداری میناب همچنین از همه دستگاه‌های متولی و مسئول خواست تا هر 15 روز یک بار آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، وام، محوطه سازی، فاضلاب و آب و برق را رصد و مشکلات را با محوریت اداره راه و شهرسازی مرتفع کنند.

خدادادزاده اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخش و شهرستان را نمایندگان مردم و طرف مشورت با ادارات و سازمان‌ها معرفی کرد و گفت: از آنجایی که شوراهای اسلامی در امور منطقه خود اشراف بیشتری دارند باید در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها از طرح‌ها، ایده‌ها و ظرفیت فکری شوراها استفاده شود.

معاون استاندار هرمزگان در ادامه با بیان این که برابر برنامه تنظیمی تا پایان برنامه پنجم باید درصد بیکاری در میناب به هفت درصد برسد اظهار داشت: تمام دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری می‌بایست برنامه خود را برای ایجاد اشتغال پایدار به فرمانداری ارائه کنند.

فرماندار ویژه میناب همچنین انتزاع بخش‌هایی از هرمزگان و الحاق آن را به استان فارس مورد بحث قرار داد و گفت: این مسئله بنا به تقاضایی شکل گرفته و در ادامه نیز نظریه‌های مخالف نیز مطرح شده و کسانی از قبیل نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان مردم در مجلس نیز پیگیری‌هایی انجام دادند و در این راستا مردم بندرعباس و برخی شهرها اجتماعات اعتراض آمیزی داشتند ولی از این جهت که دشمنان نظام به دنبال این هستند که هر جریان حقی را ناحق جلوه دهند و مطالبی را در برخی سایت‌ها و شبکه‌ها مطرح کرده‌اند که به صلاح کشور و نظام نیست نباید به تجمع‌ها ادامه داد.

خدادادزاده اضافه کرد: مردم باید ادامه کار را به مسئولان واگذار کنند.

وی گفت: با تلاش نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی 180 نفر از نمایندگان مجلس با لغو مصوبه الحاق پنج روستای هرمزگان به استان فارس موافقت کرده‌اند.

معاون استاندار هرمزگان اظهار داشت: طی هفته آینده نمایندگان هرمزگان در این زمینه با رئیس جمهور ملاقات می‌کنند. برخی از مطالب که در پیامک‌های تلفن‌های همراه و سایت‌ها وجود دارد که صحت ندارد.

خدادادزاده موقعیت شهرستان میناب، استان و کشور را حساس خواند و بیان کرد: همه مردم باید در حفظ امنیت و آرامش کشور و منطقه تلاش کنند.

در این نشست سرگرد عنایت‌الله صالحی به عنوان رئیس پلیس راه میناب جاسک، جعفر متقی به سمت سرپرست اداره ورزش و جوانان، مصطفی زائرپور به عنوان رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهری و رضا بهرامی نیز از سوی نمایندگان شوراهای اسلامی و شهر و روستا به عنوان رئیس شورای شهرستان میناب معرفی شدند.

انتهای پیام/88004/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول