اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تولید سالانه 6 میلیون شاخه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه 6 میلیون شاخه گل رز از گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد برداشت می‌شود.

تولید سالانه 6 میلیون شاخه گل رز در کهگیلویه و بویراحمد

زواره آزادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد 15 هزار و 900 متر مربع گلخانه وجود دارد، اظهار داشت: 57 هزار و 700 مترمربع از این میزان شامل گلخانه‌های تولید گل و گیاه زینتی است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در هر مترمربع فضای گلخانه‌ای هفت پایه گل رز کشت می‌شود که از این تعداد 120 شاخه گل رز برداشت می‌شود.

آزادپور اضافه کرد: 14 گلخانه گل رز در استان وجود دارد که 13 گلخانه در شهرستان بویراحمد و یک گلخانه در شهرستان دنا وجود دارد که همه این گلخانه‌ها فعال هستند.

این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برداشت گل رز زمان خاصی ندارد و  به صورت متناوب انجام می‌گیرد که به طور متوسط 6 میلیون گل رز شاخه بریده در سال برداشت می‌شود.

آزادپور اضافه کرد: ورود افراد تحصیل‌کرده و استفاده از روش‌های نوین در تولید سبب شده تا حجم تولید نسبت به سال‌های گذشته افزایش و مصرف انرژی و آب در گلخانه‌ها بهینه شود.

وی با بیان اینکه استان‌های خوزستان، اصفهان و تهران اصلی‌ترین بازارهای گل رز تولیدی کهگیلویه و بویراحمد هستند، عنوان داشت: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در استان است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: گل رز 24 ساعت بعد از جدا شدن از شاخه به دلیل عمر کوتاه باید خیلی زود به فروش برسد، بنابراین نبود سیستم حمل و نقل مناسب و نیاز به سیستم حمل و نقل هوایی در ارسال محصولات گل رز استان به خارج از کشور، بالا بودن هزینه تأمین گل رز نسبت به بقیه گلخانه، نبود سیستم بسته‌بندی مناسب از مهمترین مشکلات گلخانه داران گل رز استان است.

آزادپور در پایان عنوان کرد: کاشت گل در کلیه گلخانه‌های تولید گل تزئینی استان هرمزگان به صورت هیدروفونیک و کشت بدون خاک انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/82008/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول