اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد:

پوشش سامانه دیجیتال در کهگیلویه و بویراحمد به 90 درصد رسید

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از پوشش 90 درصدی سامانه دیجیتال در استان خبر داد.

پوشش سامانه دیجیتال در کهگیلویه و بویراحمد به 90 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یوسف افشارنیا ظهر امروز در جلسه فرهنگی و عقیدتی کهگیلویه و بویراحمد به بحث پدافند غیر عامل در حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت: طرح پدافند غیر عامل طرح موضوع ماهواره آرایش رسانه‌ای غرب بوده که همواره باید مقابل آن ایستادگی کرد.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه در تهاجم فرهنگی و حوزه سایبری مطرح است ورود ماهواره‌ها بوده که بدون فرهنگ‌سازی به کشورهای مختلف وارد شده و روزانه شاهد بروز مشکلات و گرفتاری‌ها در این خصوص هستیم.

افشارنیا با تاکید بر این‌که در برهه‌ای هستیم که ماهواره به صورت آسان وارد کشورها می‌شود و ایران نیز از این قاعده جدا نیست و سواد رسانه‌ای برای مقابله با آن را نداریم، گفت: تنها راه مقابله با عوارض مخرب و آسیب‌زا و در بحث امنیتی و سایبری ماهواره، آموزش سواد رسانه‌ای راه‌گشا است.

وی اذعان کرد: با آگاه‌سازی و ارتقای سواد رسانه‌ای می‌توان به جنگ این پدیده رفت و از بروز مشکلات ایجاد شده نیز جلوگیری کرد.

این مسئول بیان داشت: در جنگ نرم و آنچه که به عنوان رسانه در اوج حملات سایبری دشمن قرار دارد پیش‌بینی راه مقابله با این آفت بوده که رسانه ملی متأثر از این حملات بوده و با شرایط دست و پنجه نرم می‌کند که در زمان تحریم‌ها در حوزه رسانه ملی شاهد تغییر فرکانس‌ها بودیم.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: 30 شبکه استانی و 20 شبکه ملی تحت پوشش ماهواره «ایران‌ست» بوده و تا آخر آبان‌ ماه فرصت دارد به منظور مسائل امنیتی به گونه‌ای کد شود که فقط جغرافیای ایران را پوشش دهد.

افشارنیا در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات و برنامه‌های صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در سال 90 به همت مدیرکل سابق؛ شبکه استانی دنا 20 ساعته بود که در فروردین ماه 24 ساعته شد و میزان تعهدات در حوزه پخش صدا و تصویر را در نرم بالا و نسبت خوبی اجرا کردیم.

وی با بیان این‌که 95 درصد پوشش رادیویی در کهگیلویه و بویراحمد داریم، گفت: پوشش دیجیتال در استان مطلوب و مناسب بوده و به پوشش 90 درصدی رسیده که کشور تا پایان سال 93 از پخش آنالوگ خارج و به صورت صددرصدی پخش دیجیتالی می‌شود.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول