اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهیان تزئینی مغفول مانده است

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت بالای مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد برای تولید و تکثیر ماهیان تزئینی مورد غفلت واقع شده است.

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهیان تزئینی مغفول مانده است

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد در پرورش ماهیان تزئینی و سردآبی اظهار کرد: متاسفانه به رغم ظرفیتی‌‌ که در شهرستان‌های گرمسیری استان برای تولید ماهیان تزئینی وجود دارد، تاکنون کسی در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در استان ما تنها یک مرکز پرورش ماهیان تزئینی در شهرستان سردسیری دنا وجود دارد.

وی افزود: در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد رودخانه‌ها و چشمه‌های متعددی وجود دارد که شرایط مساعد برای تولید و تکثیر ماهیان تزئینی را دارند ولی تاکنون بدون استفاده مانده‌اند.

مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد را از استان‌های پیشتاز در تولید ماهیان سردآبی عنوان کرد و افزود: در صورت توجه و سرمایه‌گذاری در بخش ماهیان تزئینی می‌تواند سوددهی بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

 این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد قابل توجه مزارع پرورش ماهی در سال‌های اخیر اذعان داشت: از این به بعد سیاست جهاد کشاورزی در راستای کیفیت‌بخشی هرچه بیشتر به امر تولید ماهی در استان است.

وی با اشاره به اینکه ماهی دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی دارد، افزود: ویژگی مخصوص ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته، نوع چربی موجود در آن است.

رئیس شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان بسیار ناچیز است، گفت: کمتر از 20 درصد ماهی تولیدی در استان به وسیله هم استانی‌ها مصرف می‌شود و مابقی آن به بازار سایر استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

وی در ادامه از تحصیل‌کردگان شیلات و آبزی پروری خواست تا با توان علمی خود وارد حوزه پرورش ماهیان تزئینی شوند و از علم خود در راستای تولید کار و سرمایه استفاده مطلوب را ببرند.

انتهای پیام/82008/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول