اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی گرمه:

طرح مطالعه ماندگار در مدارس ابتدایی گرمه اجرایی می‌شود

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی گرمه گفت: طبق تفاهم‌نامه اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان، طرح مطالعه ماندگار در مدارس ابتدایی این شهرستان اجرایی می‌شود.

طرح مطالعه ماندگار در مدارس ابتدایی گرمه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، حسین شاهرودی با اشاره به اهمیت مطالعه در تربیت افراد متخصص و آگاه در جوامع اظهار کرد: مطالعه ثمر بخش و موثر، اساسی‌ترین مهارت زندگی هر فرد است.

وی کسب مهارت‌های مطالعه را مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: برای دست‌یابی به این مهارت اساسی دو عامل خانواده و مدرسه نقش بسیار پر رنگی خواهند داشت.

شاهرودی با بیان اینکه ایجاد علاقه، عادت و برنامه ریزی برای مطالعه کودکان و نوجوانان می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش مطالعه آن‌ها در بزرگ‌سالی داشته باشد، اظهار کرد: مطالعه نیز مانند تمام فعالیت‌های رفتاری، با آموزش در مدرسه و خانه قابلیت این را دارد تا در بچه‌ها پرورش داده شود.

وی به تفاهم نامه میان اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش و پرورش شهرستان گرمه برای اجرای «طرح مطالعه ماندگار» و تشکیل گروه‌های مطالعاتی اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه کتاب‌ها هر 10 روز یک‌بار توسط مینی بوس به مدارس ابتدایی شهری شهرستان متقاضی عضویت در کتابخانه برده می‌شود و مورد استفاده قرار گرفته و پس از اتمام موعد به کتابخانه بازگردانده می‌شود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی گرمه کشف اعضای با استعداد و خلاق و افزایش عضویت و امانت کتابخانه‌های عمومی را از اهداف عمده این طرح دانست و خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح دانش آموزان خلاق و مستعد شناسایی شده و از آن‌ها در فعالیت‌های جانبی مانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری کتابخانه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/63002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول