اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان البرز:

ماموران پلیس موظف به ارائه کارت شناسایی هستند

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ماموران پلیس موظف شده‌اند که در زمان انجام وظائف خود، به شهروندان کارت شناسایی معتبر ارائه کنند.

ماموران پلیس موظف به ارائه کارت شناسایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمدعلی گودرزی ظهر امروز در حاشیه اعلام جزئیات دو عملیات بزرگ نیروی انتظامی در استان البرز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی افزود: طرح نخست مربوط به برخورد و متلاشی شدن یک باند خانوادگی زورگیر و اخاذ است که طی این عملیات پنج عضو این باند که با لباس نیروی انتظامی و جعل عنوان پلیس اقدام به اعمال مجرمانه می‌کردند، دستگیر شدند.

این فرمانده ارشد پلیس اظهار داشت: چندی پیش از طریق مردم مطلع شدیم که عده‌ای با پوشیدن لباس نیروی انتظامی و به صورت مامورنما از مردم اخاذی می‌کردند.

گودرزی افزود: بلافاصله کارهای اطلاعاتی برای شناسایی این افراد آغاز شد و در نهایت پنج نفر از اعضای یک خانواده توسط ماموران پلیس شناسایی و طی چند عملیات ضربتی و هماهنگی در آبیک و در روز 28 مهر ماه دستگیر شدند.

* دستگیر شدگان ایرانی نیستند

وی تصریح کرد: این افراد عضو یک طایفه خاص هستند که هویت ایرانی نداشته و در سال‌های گذشته اقدامات مجرمانه‌ای در استان‌های مختلف از جمله تهران، گلستان، اصفهان و البرز با پوشش مامور نیروی انتظامی انجام می‌دادند و سابقه دستگیری و زندان هم دارند.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: در زمان دستگیری این افراد چند دستگاه خودروی تیزرو از جمله دو دستگاه زانتیا، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه پژو 206 و یک دستگاه خودروی تیبا کشف شد.

گودرزی اظهار داشت: سردسته این افراد پدری است که به همراه دو پسر خود و دو برادرزاده‌اش اقدامات مجرمانه را انجام می‌دادند.

وی افزود: متاسفانه افراد دستگیر شده با پوشیدن لباس نیروی انتظامی، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و به بهانه‌های مختلف افراد را متوقف و از آنها اخاذی می‌کردند.

گودرزی تاکید کرد: مردم باید در مواجه با پلیس در صورتی که به ماجرا مشکوک می‌شوند، از ماموران کارت شناسایی معتبر بخواهند.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه بارها مشاهده شده است که ماموران پلیس در مواجه با درخواست کارت شناسایی از سوی مردم، از این درخواست گلایه‌مند شده و کارت شناسایی خود را ارائه نمی‌کنند، گفت: به هیچ عنوان ماموران نیروی انتظامی حق این برخورد را ندارند و باید در صورت درخواست شهروندان کارت شناسایی معتبر ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ماموران ما برای این مواقع آموزش دیده‌اند و اگر موارد معدودی از این دست اتفاق می‌افتد، مردم باید به پلیس 110 اطلاع دهند و ما پیگیری خواهیم کرد.

* پلیس شاکی اصلی باند مامورنماها است

گودرزی متذکر شد: این افراد با آبروی ماموران نیروی انتظامی و ماموران خدوم پلیس بازی کرده و به طور قطع برخورد قاطعی با آنها صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه نیروی انتظامی استان البرز شاکی اصلی این باند است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح عملیات دستگیری سوداگران مرگ طی سه روز اخیر در استان البرز نیز گفت: دو عملیات مهم در این روزها انجام شده که مورد نخست آن مربوط به شناسایی و دستگیری هفت قاچاقچی مواد مخدر و کشف حدود 900 کیلو تریاک است.

وی ادامه داد: این محموله در دو باب منزل قاچاقچیان کشف و سوداگران مرگ برای طی شدن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

گودرزی بیان داشت: این محموله از استان‌های غربی کشور وارد البرز شده و قاچاقچیان می‌خواستند آنها را به صورت کیلویی به فروش برسانند.

وی متذکر شد: همچنین طی سه روز اخیر با اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه مواد مخدر یک دستگاه تریلر که 101 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را حمل می‌کرد، شناسایی و این محموله نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز تاکید کرد: پلیس برای برخورد با اخلالگران، اراذل و اوباش و سوداگران مرگ برنامه‌های ویژه دارد و طی ماه‌های اخیر در استان البرز اقدامات بسیار خوبی برای تامین امنیت شهروندان مبارزه با قانون‌گریزان انجام شده است.

گودرزی گفت: با تعامل و همکاری بیشتر مردم و پلیس و آگاه‌سازی شهروندان می‌توانیم به اهداف نیروی انتظامی مبنی بر تامین امنیت استان البرز بیش از گذشته جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/2302/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول