اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی به مناسبت هفته نیروی انتظامی

نمونه‌های ترافیکی در استان البرز معرفی شدند

طی مراسمی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، از نمونه‌های ترافیکی استان البرز تقدیر به عمل آمد.

نمونه‌های ترافیکی در استان البرز معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرمانده انتظامی استان البرز ظهر امروز در همایش معرفی نمونه‌های ترافیکی در این استان اظهار کرد: برگزاری این برنامه‌های فرهنگی گامی مهم و اساسی برای کاهش تصادفات و تشویق مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

علی گودرزی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی توانسته علاوه بر این‌که ما را در انجام مأموریت‌های خود یاری ‌دهد، در کاهش تصادفات رانندگی نیز تأثیرات زیادی داشته باشد.

این مسئول توزیع بروشورها، ساخت تبلیغات درباره چگونگی رانندگی و موارد آموزشی دیگر را از مهم‌ترین راهکارها در کاهش تصادفات عنوان کرد.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت پلیس در انجام مأموریت‌ها را ارتقای میزان مشارکت اجتماعی و تعامل مردم با پلیس عنوان کرد و افزود: هر چه میزان این تعاملات بیشتر شود، می‌توانیم موفق‌تر بوده و به سمت جامعه‌ای سالم‌تر پیش برویم.

فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح همیاران پلیس اظهار کرد: طرح همیاران پلیس تاکنون توانسته اثرات مطلوب و قابل قبولی را داشته باشد.

گودرزی تأکید کرد: در این راستا می‌توانیم با الگوبرداری از این تجربه باارزش در دیگر زمینه‌ها نیز به سمت توسعه مشارکت مردم پیش برویم.

وی وضع قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، تشدید اعمال قانون در مقابل تخلفات، تلاش برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی قوانین راهنمایی و رانندگی و ... را از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز نیز طی سخنانی آموزش دانش‌آموزان و فرزندان را به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اجرای موفق طرح همیاران پلیس باید این طرح همچنان در کشور اجرایی شده و نقش و اهمیت پرورش همیاران پلیس برای خانواده‌ها نهادینه شود.

همایون شریفی یکی از مهم‌ترین اقدامات مهم و شایسته ناجا طی سال‌های اخیر را استفاده از کودکان و نوجوانان به عنوان همراهان پلیس عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام نیروی انتظامی توانسته عاملی بسیار مهم در کاهش تخلفات و تصادفات باشد.

*کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در البرز

وی با اشاره به کاهش 15 درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در استان البرز گفت: این آمار طی شش ماه گذشته بوده است.

به گفته شریفی، در سال تحصیلی گذشته نیز 246 هزار دانش‌آموز در استان البرز آموزش‌های لازم را در زمینه راهنمایی و رانندگی فرا گرفتند.

وی افزود: در این راستا از این تعداد، 120 هزار دانش‌آموز با داشتن کارت همیار پلیس با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول