اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

کاهش خروج دام از جنوب کرمان

مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: میزان خروج دام سبک از جنوب استان کرمان 25.4 و گاو 71.3 درصد طی سال جاری کاهش یافته است.

کاهش خروج دام از جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم توکلی پیش از ظهر امروز در کارگروه پیشگیری و مبارزه با احشام قاچاق کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: موفقیت‌های به دست آمده در زمینه مبارزه با قاچاق دام در استان کرمان نتیجه همکاری دستگاه‌های مختلف است.

وی بیان کرد: اجرای سیاست‌های محدودکننده در بحث کنترل، جابه جایی و تردد دام از ابتدای سال جاری در استان کرمان موجب دستاوردهای خوبی در این زمینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان از توقیف 67 راس گاو دام در جنوب استان کرمان طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد 19 رأس آزاد شده و بقیه کشتار شده است.

توکلی ابراز داشت: همچنین طی هفت ماهه نخست سال جاری 3 هزار و 429 راس دام سبک شامل گوسفند و بز در جنوب استان کرمان توقیف شده که از این تعداد 594 راس آزاد و 2 هزار و 835 راس کشتار شده است.

وی از کاهش خروج دام از منطقه جنوب استان کرمان طی سال جاری خبر داد و افزود: خروج گاو 71.3 درصد و خروج گوسفند و بز هم 25.4 درصد کاهش یافته است شاهد افزایش 74.7 درصدی خروج شتر از جنوب استان کرمان طی هفت ماهه نخست سال جاری هستیم. پدیده شوم قاچاق از جنبه‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، بهداشتی، امنیتی و پدافند زیستی حائز اهمیت است.

این مسئول ابراز داشت: قاچاق دام موضوعی است که توسط یک دستگاه قابل اجرا نیست و دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم دهند تا جلوی این پدیده شوم را بگیرند.

توکلی بیان داشت: در پدیده قاچاق دام شاهد شرایط نامناسب بهداشتی در بخش دام و انسان هستیم و با توجه به اینکه ایران با کشورهای دیگر مرزهای مشترکی دارد، مورد تهدید زیستی قرار می‌گیرد. استان کرمان مرز مشترکی با کشورهای همسایه ایران ندارد، اما به علت هم مرزی با تعدادی از استان‌های مرزی به عنوان بارانداز قاچاقچیان دام به شمار می‌آید.

توکلی آموزش دامداران در زمینه مسائل مربوط به قاچاق دام را امری ضروری دانست و ابراز داشت: برخی از مشکلات استان کرمان در زمینه مشکلات مربوط به قاچاق دام مربوط به استان‌های همجوار است، زیرا نظارت‌های شایسته‌ای در این مناطق وجود ندارد و باید نشست‌های بین استانی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در جنوب استان کرمان فضای مناسب برای نگهداری دام‌های توقیفی وجود ندارد، تصریح کرد: شرایط نامطلوب نگهداری از این دام‌ها گاهی موجب می شود که گوشت این دام‌ها قابلیت مصرف نداشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان بیان داشت: راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده دام‌های قاچاق در شهرستان‌ها می‌تواند بسیاری از مسائل مربوط به این معضل را برطرف کند.

انتهای پیام/80019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول