اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

نقش معنویت و اخلاق در جامعه پررنگ‌تر شود

استاندار فارس گفت: باید حضور و نقش معنویت و اخلاق در جامعه پررنگ‌تر شود.

نقش معنویت و اخلاق در جامعه پررنگ‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر سید محمد احمدی ظهر امروز در سمینار بین‌المللی چشم‌انداز سلامت گفت: نقش خانواده و اخلاق در سلامت روحی و روانی جامعه بسیار مهم بوده و ایجاد جامعه با نشاط و سلامت که بتواند اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام را محقق کند بر این محور استوار است.

وی افزود: 50 تا 60 سال پیش در شیراز تنها 2 متخصص اعصاب و روان وجود داشت و تمام مردم دکتر خوشبین و محرری را می‌شناختند اما امروز تعداد متخصصان اعصاب و روان، روان‌شناسان، رفتاردرمان‌ها، مشاوران و روان‌پزشکان به صدها عدد رسیده است.

استاندار قم تصریح کرد: در گذشته مردم تعادل روحی بیشتری داشتند و پرخاشگری و عصبیت دامنه محدودی داشت.

وی ادامه داد: پیچیده شدن زندگی در سراسر جهان و پیچیده شدن خواست‌ها و امیال انسانی یکی از عوامل این مسئله است اما در جامعه اسلامی نباید هر روز شاهد صحنه‌های ناگوار و موارد ضداخلاقی باشیم.

نماینده دولت در فارس خاطرنشان کرد: در رانندگی و تعاملات روزمره مردم تحمل یکدیگر را ندارند و آستانه آن‌ها بسیار پایین آمده است.

وی عنوان کرد: در گذشته خانواده گسترده وجود داشت اما امروز خانواده هسته‌ای متشکل یک زن و یک مرد که به تنهایی در یک آپارتمان چند طبقه زندگی می‌کنند، غالبیت یافته است.

احمدی اظهار داشت: در خانواده گسترده متشکل از عمو، عمه، خاله، پدربزرگ، مادربزرگ، پدر و مادر مشکلات بین همگی تقسیم می‌شد و نقش ریش‌سفیدها و بزرگ‌ترها در رفع اختلاف برجسته بود اما اکنون بار مشکلات بر دوش یک زن و مرد بی‌تجربه است و کسی نیست که اختلافات آنان را رفع کند.

مقام ارشد اجرایی فارس در ادامه گفت: در جامعه فعلی مسائل پیچیده شده و مصرف‌گرایی، رقابت و چشم و هم‌چشمی در زندگی مردم رسوخ و اخلاق از ما قهر کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: ما با پیروزی انقلاب گمان کردیم که کار تمام شد در حالی که ساماندهی نظامات اخلاقی جدید تازه آغاز شده بود.

احمدی با بیان این‌که نقش اخلاق و معنویت در جامعه کمرنگ شده است، افزود: باید به زمانی بازگردیم که تمام مردم زندگی روزانه خود را با ذکر و توکل می‌گذراندند و اعتقاد به خدا در دل مردم جای داشت.

وی خواستار آن شد که کارشناسان و اساتید دانشگاه که در جامعه‌شناسی و روان‌شناسی اجتماعی تبحر دارند با بهره‌گیری از نفوذ روحانیت نقش معنویت و اخلاق در جامعه را دوباره پر رنگ سازند.

استاندار فارس تصریح کرد: با وجود نقش عاطفی روحانیت در جامعه، بهره‌گیری برنامه‌ریزی شده و علمی از این قشر را در رفع مسائل و مشکلات بنیادین جامعه شاهد نیستیم.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول