اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب:

هنرمندان متعهدانه از ارزش‌های اخلاقی دفاع کنند

امام جمعه سراب گفت: هنرمندان باید متعهدانه از ارزش‌های اخلاقی دفاع کنند.

هنرمندان متعهدانه از ارزش‌های اخلاقی دفاع کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام محمد اکرمی عصر امروز در جمع اهالی هنر و فرهنگ شهرستان سراب، اظهار کرد: هنرمندان باید متعهد به دفاع هنرمندانه از ارزش‌های اخلاقی و متعالی در جامعه باشند.

وی با اعلام خبر کسب رتبه برتر ستاد نماز جمعه شهرستان سراب در کشور و نیز قرار گرفتن امام جمعه سراب در بین 10 امام جمعه برگزیده کشور، خاطر نشان کرد: به لطف و یاری خداوند و همراهی مردم خوب سراب در گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود از لحاظ شکل و محتوای خطبه‌ها و نیز تلاش‌های عمرانی، امام جمعه سراب به عنوان 10 امام جمعه برتر کشور انتخاب شد.

امام جمعه سراب از اعضای جامعه هنری سراب خواست تا حضور پررنگ‌تری در نمازهای جمعه و جماعت داشته باشند و متعهدانه هنر خود را در راستای گسترش شعائر دینی قرار دهند.

اکرمی یادآور شد: هنر اسلامی فرسنگ‌ها با ابتذال فاصله دارد و هنرمندان مسلمان با آنچه که ابتذال خوانده می‌شود، بیگانه‌اند.

وی اضافه کرد: شاعران متعهد و مسلمان بسیاری را می‌توان نام برد که اشعاری با مفاهیم عالی و تاثیرگذار در جامعه داشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سراب، قلم را امانتی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: قلم به دستان ما مسئولیت خطیری در جامعه دارند و باید هدایت‌گر افکار عمومی و مخاطبان خود به سوی فلاح و رستگاری باشند.

اکرمی تأکید کرد: نویسندگان باید با دوری جستن از نشر آثار مسموم، مروج افکار سالم باشند.

رضا شفیع‌نژاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراب نیز در این دیدار گفت: شمار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراب در یک سال گذشته از 15 به 55 کانون افزایش یافته و برنامه‌های مختلفی به صورت مسجد محور از سوی این کانون‌ها در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سراب تصریح کرد: حمایت از هنر و هنرمند از وظایف ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و این اداره با حمایت از انجمن‌های هنری و فرهنگی شهرستان تمهیدات لازم را برای فعالیت آنها فراهم کرده است.

در ادامه تنی چند از هنرمندان دغدغه‌های خود را با امام جمعه سراب مطرح کردند؛ ایجاد هنرستان موسیقی، حمایت مالی و فکری از فیلمسازان بومی، اختصاص قطعه‌ای در آرامستان سراب برای به خاک سپاری هنرمندان متوفی، حمایت مسئولان و مدیران شهرستان از گروه‌های هنری و فرهنگی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

انجمن ادبی واقف سرابی، گروه هنری راویان سراب،انجمن عکس و فیلم،انجمن نویسندگان و گروه خبری و رسانه و انجمن خوشنویسی و نقاشی  و کانون‌های هنری و فرهنگی مساجد از انجمن‌های فعال فرهنگی و هنری سراب محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/60001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول