اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

اخلاق حرفه‌ای مهندسی بر پایه صداقت شکل بگیرد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای مهندسان، گفت: اخلاق حرفه‌ای مهندسی باید بر پایه صداقت شکل بگیرد.

اخلاق حرفه‌ای مهندسی بر پایه صداقت شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس، هوشنگ عشایری در نخستین کارگاه آموزشی ورود به حرفه مهندسان که در این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم در حرفه مهندسی نتایج مطلوبی را عاید خود و جامعه کنیم، مهم‌ترین موضوع صداقت است که باید رعایت شود و این موضوع به همان بحث اخلاق حرفه‌ای مهندسان مرتبط است.

وی ادامه داد: صداقت مهم‌ترین فضیلت اخلاقی مهندسان است که در تمام ادیان، پیامبران به طرق مختلف آن را اشاعه داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه مفهوم صداقت از 4 هزار سال پیش در سرزمین ایران معنی‌دار بوده و در «گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک» دین زرتشت تجلی یافته تا اینکه به ظهور اسلام می‌رسیم و اوج رسیدن به مفهوم صداقت را نظاره می‌کنیم.

عشایری اضافه کرد: بسیاری از مفاهیمی که در دین اسلام مطرح شده به اخلاق اجتماعی بین مردم برمی‌گردد، اخلاقی که ریشه در وجود آدمی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه حوزه اخلاق بعد از رنسانس در جوامع غربی کمرنگ و دستخوش تغییراتی نیز شد، متذکر شد: اگر ما بخواهیم اخلاق را در حرفه مهندسی نهادینه و ارزشمند کنیم، ابتدا باید فرهنگ‌سازی‌های بسیاری در این زمینه صورت دهیم.

وی با اشاره به اینکه نتیجه اخلاق مهندسی در نهایت احقاق حقوق و خواسته جامعه است، عنوان کرد: برگزاری سمینارهای مختلف و کارگاه‌های آموزشی متفاوت و تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط در این مورد می‌تواند به بهبود فرآیندها کمک بسیاری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه آیین‌نامه اخلاقی مهندسان عمران آمریکا، برق، مکانیک، و ... به عنوان الگویی در دنیا در حال استفاده است، اذعان داشت: استفاده از خرد جمعی، انرژی جوانان و بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان و بزرگان در راستای بهبود فرآیندها در حوزه مهندسی از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد تا اخلاق حرفه‌ای مهندسی بر پایه صداقت استوار شود و شکلی جدی به خود گیرد.

لازم به یادآوری است؛ در این کارگاه آموزشی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی فارس و تنی چند از مسئولان و اساتید پیشکسوت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول