اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه تأکید کرد

ضرورت ترویج فرهنگ اخلاق‌مدار در جامعه

فرماندار قروه، فرهنگ اخلاق‌مدار را نیاز مبرم جامعه امروز برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ اخلاق‌مدار در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اجتماعی این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اخلاق و فرهنگ با رابطه‌ای از نوع همسازی نیاز امروز جوامع برای رشد و تعالی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج اخلاقیات وظیفه یک نهاد یا اداره دولتی یا مردم نیست، افزود: تک‌تک افراد جامعه باید در قبال این وظیفه سنگین احساس مسئولیت کنند.

شیخی‌زاده با اشاره به شکل‌گیری برخی بداخلاقی‌های اجتماعی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اذعان داشت: فرهنگ‌سازی اخلاقی در همه ابعاد و برای همه اقشار ضروری است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا خود را در چارچوب اداری محصور نکنند و با ورود در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دین خود را در برابر جامعه و افراد آن ادا کنند.

به گفته فرماندار قروه، پیاده کردن راه‌حل‌های منطقی و درست راهکاری منجر به ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری است که سنگینی این بار باید در بین تمامی افراد جامعه تقسیم شود.

فرماندار قروه با اشاره به بروز برخی بداخلاقی‌های اقتصادی در  زمینه کسب و کار در این شهرستان از جمله گران‌فروشی، گفت: حل مشکلات اقتصادی مردم از وظایف عمده ماست اما مسائل و مشکلات تنها منحصر به بحث اقتصاد نیست.

شیخی‌زاده متذکر شد: زیربنای اقتصاد درست، فرهنگ صحیح است.

به گفته وی، یکی از ریشه‌های اساسی مشکلات موجود با بازیابی فرهنگی و اتکا به اصالت‌های فرهنگی و دینی و ملی قابل رفع است که متاسفانه در حال حال حاضر کم‌رنگ شده است.

شیخی‌زاده با بیان اینکه شاید یکی از معدود شهرستان‌های استان باشیم که اقدام به تشکیل شورای اجتماعی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: احساس بروز آسیب‌های اجتماعی و بداخلاقی‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف تشکیل این شوراست.

وی تصریح کرد: در این میان از پشتیبانی و حمایت مردم شهرستان نیز برخورداریم چراکه به تجربه ثابت شده است این مردم همواره حامی اقدامات خوب و ارزنده هستند.

این مسئول با اشاره به شایعه‌پراکنی در برخی موارد برخورد با هنجارشکنان و مخلان اقتصادی، از مسئولان خواست تا واقعیات را برای مردم بازگو کنند تا مردم با آگاهی کامل یک نکته و مسئله را بپذیرند.

فرماندار قروه در ادامه از تشکیل هفت کارگروه برای پیشبرد بهتر امور شورای اجتماعی خبر داد و افزود: این کارگروه‌ها باید با تمام توان پای کار باشند و تنها از لحاظ اسمی تشکیل نشوند چراکه کارگروه‌های اسمی و بدون خروجی مناسب خود بزرگترین آسیب هستند.

شیخی‌زاده، شناخت آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و ارائه راهکارهای ارزنده برای مقابله و حل آن را مهم‌ترین وظیفه این کارگروه‌ها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این کارگروه‌ها شامل ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی، ارتقای امنیت اجتماعی، کاهش اعتیاد، ارتقای انضباط اجتماعی، تقویت وحدت، همبستگی ملی و هویت اسلامی و ایرانی، ارتقاء نشاط اجتماعی و سلامت و تحکیم مبانی خانواده است که هر یک با مدیریت یکی از ادارات و نهادهای شهرستان فعالیت خواهند کرد.

شیخی‌زاده یادآور شد: جلسات منظم این کارگروه‌ها به صورت 2 ماه یک بار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79009/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول