اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

فارس نیازمند سرمایه‌گذار است نه سرمایه بر

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فارس نیازمند سرمایه‌گذار است، نه سرمایه بر، گفت: ساخت و ساز و احداث مجتمع‌های تجاری سرمایه‌گذاری نیست.

فارس نیازمند سرمایه‌گذار است نه سرمایه بر

سید حسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با انتقاد از ارتباط سیاسی برخی افراد که منجر به سرمایه‌بری از استان فارس می‌شود، اظهار داشت: عده‌ای با ارتباط و لابی سیاسی و اقتصادی زمین، مجوز و تسهیلات می‌گیرند و برج‌ها و مجتمع‌های تجاری خود را چند برابر قیمت به مردم می‌فروشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت و ساز و احداث مجتمع‌های تجاری سرمایه‌گذاری نیست، ابراز داشت: زمانی یک سرمایه‌گذار می‌تواند موفق باشد که با سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای شاهد رونق اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد به اسم سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های این استان چپاول شود، تصریح کرد: عده‌ای در گذشته به اسم سرمایه‌گذاری، سرمایه‌بری کرده‌اند.

ذوالانوار بیان کرد: باید فضا را برای مدعیان سرمایه‌گذاری که کاری غیر از سرمایه‌بری ندارند ناامن کرد.

وی افزود: در عین حال اینکه همواره در این استان اخبار سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی سرتیتر رسانه‌ها بوده، اما هنوز اقدامی که منجر به توسعه زیربنایی و ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان باشد، محقق نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فضا برای سرمایه‌گذاری واقعی در این استان فراهم شود، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران را باید در راستای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و پتروشیمی هدایت کرد.

وی گفت: در حال حاضر چند طرح مصوب در حوزه پالایشگاه، پتروشیمی، ذوب آهن و فولاد در این استان وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذار دارای حسن شهرت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فارس باید مانند کشاورزی به رتبه نخست در کشور دست یابد، تصریح کرد: صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، صنعتی وسیع، سودآور و از همه مهمتر اشتغال‌زا است که با هر توان سرمایه‌گذاری می‌توان اقدام کرد.

ذوالانوار ادامه داد: فارس در طول سال‌های گذشته از امکانات و زمینه‌هایی که می‌توانست سرمایه‌گذاری در آن را بیشتر کند به خوبی استفاده نکرده است.

وی افزود: فارس فرصت‌های اقتصادی کلانی را از دست داده و در ندانم‌کاری و کم‌کاری‌ها غرق شده بنابراین باید با حمایت و همدلی از سرمایه‌گذاری واقعی، این استان را به سمت و سویی برد که به جایگاه واقعی و اصلی خود که همان قطب صنعتی است، برسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: فارس به سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران قدرتمند و دارای حسن شهرت نیاز دارد، اگر چه در این راستا مسئولان استانی باید زمینه این حضور را در واقع فراهم کنند.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول