اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری خبر داد

احداث پارک بزرگ ایرانیان در پادگان ساری/تشکیل ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه موضوع خروج پادگان ساری در حال رسیدن به نتیجه است،گفت: به‌زودی زمین پادگان ساری به پارک بزرگ ایرانیان تبدیل می‌شود.

احداث پارک بزرگ ایرانیان در پادگان ساری/تشکیل ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جواد واحدی امشب در جلسه ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری در محل فرمانداری ساری، اظهار داشت: شهادت 14 نفر از نیروهای مرزبانی را در درگیری شرق کشور که دلاورانه جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه استان‌های برخوردار، اقدامات بزرگی در مراکز استان‌ها انجام دادند، افزود: تصمیم گرفتیم این ستاد را در مرکز استان تشکیل دهیم و از اقدامات این ستاد برای توسعه مرکز استان بهره ببریم.

این مسئول با بیان اینکه ممکن است در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه باشیم، تصریح کرد: ورود رسانه‌ها به این عرصه می‌تواند به ما کمک کند تا در ابعاد مختلف توسعه گام اساسی برداریم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی استعدادهای منطقه از وظایف فرمانداری است، یادآور شد: مهم‌ترین خلأ که در مرکز استان وجود دارد این است که نتوانستیم این ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و بانک اطلاعات داشته باشیم که براساس آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

واحدی با بیان اینکه سند توسعه و چشم‌انداز، مطابق با ظرفیت‌های شهرستان نبود، گفت: نیاز است که استعدادها را شناسایی کنیم و توسعه شهرستان را از بالقوه به حالت بالفعل تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه منشور تشکیلاتی ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری شهرستان ساری آماده شده و به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم، اظهار داشت: 9 کارگروه در این ستاد طراحی شده است.

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه از همه نخبگان شهر برای ارائه پیشنهاد در این ستاد دعوت به عمل می‌آوریم، خاطرنشان کرد: نخبگان در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری، عمران شهری و ... ورود پیدا کرده و نظر ارائه کنند.

واحدی با اشاره به اینکه در فصل گردشگری، قابلیت‌های زیادی در مرکز استان داریم که به دلیل شناسایی نشدن، نتوانستیم از این قابلیت‌ها بهره ببریم، ادامه داد: زمانی اعلام کردم ساری می‌تواند قطب گردشگری شمال کشور باشد و از غرب استان بر من خرده گرفتند.

فرماندار ساری با بیان اینکه قصد تفکیک غرب و شرق ندارم، افزود: هر منطقه قابلیت‌های خود را دارد و ساری دارای قابلیت استراتژیک است.

وی گفت: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که برای فعالیت در حوزه ساحل حضور یابند چرا که این فرصت در مرکز استان وجود دارد.

واحدی یادآور شد: اگر مرکز استان توسعه همه جانبه یابد، استان هم در همه جوانب به توسعه می‌رسد و تاکید استاندار مازندران بر این است که برای توسعه مرکز استان با توجه به قابلیت‌ها گام اساسی برداریم.

وی با اشاره به اینکه نیاز است مبلمان شهری متوازن در ساری داشته باشیم، تصریح کرد: مبلمان شرق و غرب ساری نباید با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

واحدی با بیان اینکه موضوع پادگان ساری در حال رسیدن به نتیجه است، گفت: به‌زودی زمین پادگان ساری به پارک بزرگ ایرانیان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به واریز شده اعتبار 25 میلیاردی در حوزه زباله، اظهار داشت: 80 درصد از این اعتبار مربوط به کارخانه زباله‌سوز ساری است.

واحدی با بیان اینکه ابعاد توسعه را در اطراف ساری باید لحاظ کنیم، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهرستان ساری باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه‌های شهر ساری ساخت و ساز بسیاری صورت گرفته است، گفت: با توجه به جمعیت بومی و غیربومی مرکز استان، نیاز داریم ابعاد توسعه را در همه جوانب لحاظ کنیم.

واحدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اراضی خوبی در اختیار برخی فعالان صنعتی قرار گرفته است،متذکر شد: باید برای توسعه صنایع فعال برنامه ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها می‌توانند در این زمینه نقش ویژه داشته باشند، افزود: ارائه تسهیلات در گردش برای صنایع را در برنامه داریم و سرپرستی بانک ملی در مازندران تزریق تا 30 میلیارد تومان برای صنایع مرکز استان را وعده داده است.

واحدی با بیان اینکه برای کمک به صاحبان صنایع، باید ستاد تسهیل مرکز استان را راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: در ستاد توسعه عمران، بحث امنیت سرمایه‌گذاری را مدنظر داریم.

انتهای پیام/86007‌/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول