اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

سرمایه‌گذاری در بخش‌های خدماتی از راهکارهای حل مشکلات اشتغال است

استاندار زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی راهکار درستی برای حل اولویت‌های مشکلات اشتغال محسوب نمی‌شود، گفت: برای رفع مشکلات اشتغال باید به دنبال راه‌های کوتاه مدت از جمله سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خدماتی بود.

سرمایه‌گذاری در بخش‌های خدماتی از راهکارهای حل مشکلات اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با اشاره به آمار ارائه شده در حوزه‌های اشتغال و بیکاری اظهار داشت: آمار اشتغال ایجاد شده با هزینه صرف شده مطابقت ندارد.

وی به آمار 118 هزار نفری اشتغال ایجاد شده در استان اشاره و تصریح کرد: از قرار برای ایجاد این تعداد شغل 816 میلیارد تومان هزینه صرف شده که این مبلغ هم بیانگر نادرست بودن این آمار است.

استاندار زنجان با بیان اینکه خروجی کار تسهیلات ارائه شده و اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال با واقعیت‌ها اعلامی همخوانی ندارد، اضافه کرد: این آمارها با جمعیت فعال 40 درصدی هم تناسب ندارد.

این مسئول با بیان اینکه باید هر چه زودتر برای آمارهای ارائه شده در استان تصمیم‌گیری شود، گفت: رونق فصل کشاورزی در تابستان در آمار بیکاری فصلی تاثیرگذار است.

انصاری تاکید کرد: زمان ارائه آمارهای این چنینی سر آمده و باید آمارهای دقیق‌تری به مردم ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش ارائه شده در مورد بخش صنعت و فعالیت‌های معدنی استان اشاره و تصریح کرد: اگر مجوزهای صادر شده در بخش صنعت منتج به نتیجه می‌شد آمار اشتغال این بخش خیلی بیشتر از آمارهای موجود می‌شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه آمار اشتغال بخش معدن و صنعت در مقایسه با بخش‌های خدماتی کمتر است، ادامه داد: هزینه ایجاد اشتغال در این بخش هم بسیار بالاتر از بخش‌های خدماتی است.

این مسئول با بیان اینکه ارزش افزوده سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن بسیار بالا است، افزود: فرصت شغلی ناشی از سرمایه‌گذاری در این بخش پایین‌تر از سایر بخش‌ها از جمله خدمات و گردشگری است.

انصاری بر لزوم تغییر رویکرد در مورد ایجاد اشتغال اشاره و اضافه کرد: گرایش عمومی در مورد اشتغال بیشتر به سمت و سوی بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی راهکار کوتاهی برای حل مشکلات اشتغال محسوب نمی‌شود، تاکید کرد: برای رفع مشکلات اشتغال باید به دنبال راه‌های کوتاه مدت از جمله سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خدماتی بود.

استاندار زنجان به توزیع اعتبارات موجود در کارگروه اشتغال در سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان کرد: فعلاً برای ادامه این روند تصمیم‌گیری نشده است.

این مسئول گفت: اغلب اعتبارات موجود در حوزه اشتغال طی سال‌های گذشته هزینه شده و باید برای حل مشکلات موجود راهکارهای جدیدی به صورت کشوری و استانی اتخاذ شود.

انصاری نرخ بیکاری استان زنجان را بر اساس آمارهای کشوری 11.4 درصد اعلام کرد و افزود: هر چند ظاهر امر بیانگر کم بودن این نرخ در مقایسه با بیکاری کشوری است، ولی باید متوجه بود زنجان یک استان مهاجرفرست به لحاظ اشتغال است و اگر روند مهاجرت در استان متوقف شود به طور یقین آمار بیکاری زنجان از کشور هم پیشی می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بازنگری در عملکردهای آماری استان به لحاظ اشتغال تاکید کرد و ابراز داشت:‌ بحث راستی‌آزمایی در بین نیست بلکه موضوع درستی محاسبات اجمالی است.

استاندار زنجان با اشاره به گزارش‌های دو حوزه صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی متذکر شد: ظاهراً در عملکرد صندوق توسعه ملی کشور تغییراتی ایجاد شده است که باید به مقام‌های کشوری سازمان‌های مربوط گزارش داده شود.

این مسئول با بیان اینکه به طور کلی مشکلاتی در بودجه سال‌جاری وجود خواهد داشت، گفت: امید گشایش در این حوزه برای استان وجود ندارد و باید منتظر سال آینده ماند.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول